update: oorzaak niet functionerende airco

Gestart door Wimpelman, 05-07-2014 12:02:03

Vorige topic - Volgende topic

Wimpelman

Mannen, vrouwen,

Ik had eerder gepost dat de airco van mijn 850 het niet deed. Vorig jaar bijgevuld EN koppeling afgesteld.
Nu blijkt de verdamper lek te zijn. Mijn garage (ja die...) heeft een nieuwe besteld voor ik meen 3 tientjes, die gaat er dinsdag in. Probleem lijkt dus te zijn opgelost!

Dank  voor alle input...

Dank ga ik nu gauw door naar het posten van mijn volgende uitdaging: piepende remmen..

Groet, Wimme

volvobug

Terugkoppeling is altijd fijn maar doe dit svp in het topic waar je het probleem gemeld hebt.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

KIM

Voor 3 tientjes ga je geen verdamper krijgen.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

henry classic v70

Heb je wel gevraagd naar de kosten van het vervangen van de verdamper :eusa_think:
....dat kan nl flink oplopen als men dit niet vaak doet bij een Roffel (je moet vrij veel demonteren wil je bij de verdamper kunnen)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

daanium

al helemaal als je op drie tientjes rekent
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Sbv

het is een bak werk om te vervangen dis die 3 tientjes voor een nieuwe  :eusa_think:

Wimpelman

Dat wordt wellicht nog een avontuur: bij de montagewerkzaamheden zelf én bij het afrekenen?!!! We gaan het zien en beleven, mannen.. Morgen weet ik hopelijk meer.

henry classic v70

Citaat van: Wimpelman op 07-07-2014 16:43:39
Dat wordt wellicht nog een avontuur: bij de montagewerkzaamheden zelf én bij het afrekenen?!!! We gaan het zien en beleven, mannen.. Morgen weet ik hopelijk meer.

Beiden, wanneer er geen/weinig ervaring is mbt demonteren van een 850/x70 om bij de verdamper te komen is dat een enorm avontuur.... zelfs ervaren roffel-sleutelaars zien tegen deze klus op, dus :eusa_think:
...ben benieuwd naar de uiteindelijke kosten :eusa_eh:

Sbv

ik ook, om erbij te komen en alles terug te bouwen ben je denk ik al snel een uurtje of 4 a 5 verder en dan doe je het best wel snel

vincen tdi

Bij onze lokale airco boer was ik 3 jaar geleden 600 kwijt inc. verdamper en hij is monteur geweest bij volvo  :eusa_whistle:
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Sbv

Citaat van: vincen tdi op 07-07-2014 18:54:53
Bij onze lokale airco boer was ik 3 jaar geleden 600 kwijt inc. verdamper en hij is monteur geweest bij volvo  :eusa_whistle:
lijkt me een reële prijs incl verdamper vervangen en droger en verder afpersen en vullen etc

Wimpelman

heee,  ik zie nu 'droger 'staan.. Zou ik me vergissen en bedoelt de garage niet de droger? Rings a bell...

henry classic v70

Is voor jou te hopen dat het de droger is........

Wimpelman

ik weet het bij nader inzien eigenlijk wel zeker. Hij zei ook nog dat het weinig werk zou zijn. Dus moet wel de droger zijn.

Sorrie voor de verwarring...