weer niet starten ..............

Gestart door rpakuypers, 07-07-2014 16:34:48

Vorige topic - Volgende topic

rpakuypers

Voor de derde keer deze week de accu aan de lader gezet omdat er net niet genoeg prik in zat om de motor aan te krijgen. In het dashboard geen lampje dat aangeeft dat de dynamo zijn werk niet goed doet .......... Ligt dit aan de accu of is het raadzaam om de koolborstelbrug te vervangen ? Vanmorgen nog gereden en nu lukt het niet en er zijn geen lampen blijven branden. Ervaringsdeskundigen, kom er maar in  eusa_pray

Groet,
Roger

volvobug

Laadspanning meten met draaiende motor. Accu laten checken.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

leons850

Heb je al gemeten hoe veel laadspanning je hebt bij rijden zeg maar?
Anders kun je dit ook bij een garage laten controleren, dan weet je snel genoeg of je dynamo stuk is of een ander probleem.
Mogelijke lekspanningen zijn natuurlijk ook nog een verdachte, hier heb ik zelf geen ervaring mee dus kan je er geen tips in geven.

Succes!

Edit: Wat Volvobug dus zei. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

rpakuypers

Als de accu straks weer grotendeels vol is zal ik de multimeter ter hand nemen en de waarden eens noteren ............ nooit last gehad van lekstroom, maar voor de zekerheid zal ik eens kijken of er ergens iets niet pluis is.

Groet,
Roger

rpakuypers

Na 40 minuten laden was de spanning 12,59 en na met draaiende motor tussen 14,02 en 14,06 ........................ heeft telkens net te weing om te kunnen starten  :eusa_think:

Groet,
Roger

leons850

En nu de spanning van de accu over 1.5uur bijv nog maals meten, misschien is je accu gewoon slecht.
Toevallig een keer toch de lampen oid aan laten staan?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

The Demon

Hoe oud is de accu?
Na een jaar of 5 hebben ze hun beste tijd wel gehad, en dan is een keer (te) ver leeg trekken al genoeg om hem te doen overlijden.

KIM

Dynamo kan ook stuk zijn zonder dat het lampje brandt (of heeeeeeeel flauw) als gevolg van een defecte diode.

rpakuypers

Leeftijd van de accu is mij niet bekend, hij zat er bij de aankoop van de wagen al in. Ongeveer 6 weken geleden wel helemaal leeg geraakt ......... er brandt geen lampje.

Groet,
Roger

The Demon

Citaat van: rpakuypers op 07-07-2014 17:51:25
Leeftijd van de accu is mij niet bekend, hij zat er bij de aankoop van de wagen al in. Ongeveer 6 weken geleden wel helemaal leeg geraakt ......... er brandt geen lampje.

Groet,
Roger

Op de accu zit als het goed is een sticker met de maand en jaar van productie.
Als hij helemaal leeg is geraakt kan het zijn dat er een plaat krom is getrokken en dus is hij overleden.

Jeroentjuh

Accu ff laten testen bij de dealer... ;)

maruska

of zelf een tester kopen :) na zoveel gepruttel zou je toch bijna...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

KIM

Groet,
Roger

Dat er geen lampje brandt, is geen teken dat de dynamo goed werkt.

rpakuypers

Citaat van: KIM op 07-07-2014 21:00:55

Groet,
Roger

Dat er geen lampje brandt, is geen teken dat de dynamo goed werkt.

Ow, dat wist ik niet. Dacht dat bij het niet laden van de accu altijd een lampje ging branden ........... ik zal morgen weer even meten met en dan zie ik wel welke waarden er zijn.

Groet,
Roger

Jeroentjuh

Accu testen is niet alleen maar spanning meten. Je moet echt een accutester hebben.....