Zekering 80ampére (gloeibougies) S70 2.5 TDI slaat telkens door

Gestart door belgiantsm, 09-07-2014 13:38:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

belgiantsm

Hallo,

In de Volvogarage had men de hoofdzekering vervangen omdat die was doorgeslagen, van 80 ampére, dit zou ook de basis zijn van mijn motormangement lamp... doch gisteren bij een koude start, rook het ineens verbrand door de aanjagerblaasmonden, ik heb dan direct die zekering nagekeken, enja, weer doorgebrand. 

De zekering behoort toe aan de gloeibougies, ik weet wel dat er 1 van de 5 gloeikaarsen defect is. 
Maar dat die zekering dan telkens springt is niet normaal.  En ik was juist zo blij dat de S70 terug hersteld was  :'(

Ewout Schalkwijk

Kortsluiting in een gloeiplug of een kortsluiting ergens tussen de kabel en het chassis/blok.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

belgiantsm

Als ik nu die zekering terug een nieuwe steek, maar het relais van de voorgloeing uittrek, als beveiling, zodat hij de gloeing eigenlijk niet kan inschakelen (zolang het boven de 5 graden buiten, moet hij niet echt voorgloeien volgens de handleiding => lampje met 2 krullen) , zou dit voorlopig een oplossing zijn gedurende kleine periode?