betaalbare motorrevisie gezocht

Gestart door vroem, 05-01-2005 09:08:06

Vorige topic - Volgende topic

vroem

Mijn 850 T5 blok is met 240km/h op de teller in de soep gelopen. Hoewel de auto nog wel rijdt (waarschijnlijk op minstens een cylindertje minder) veroorzaakt dit een angstaanjagende ratel rechtstreeks uit de motor. Nu zoek ik dus een bedrijf dat de motor op betaalbare wijze (ik rij namelijk toch al boven mijn budget ;D die afschuwlijke T5-verslaving toch) van een 2e jeugd kan voorzien.

Of zit er onderling weinig prijs-/kwaliteitsverschil tussen de revisie-bedrijven?

Het is gisterenavond gebeurd en ik ben nog niet bij de officiele Volvo-dealer langsgerateld, bang dat ik ben daar de absolute hoofdprijs te moeten betalen.

Iemand een suggestie? Ik zit in de buurt van Nijmegen.

thuur

Tja, dan zou ik eerst een diagnose laten stellen. Kan me herinneren dat er laatst ook iemand een ratel had en dat die toch relatief simpel te herstellen was. Maar aan de andere kant zou ik er ook weer niet te lang mee doorrijden (maar dat had je vast al zelf bedacht ;))

Gr 8)

vroem

heb m inmiddels naar een revisie-bedrijf gesleept en die denken dat iig nokkenas naar zijn grootje is.... alles bij mekaar (incl. in/uitbouw) gaat het minimaal 2500-3000 euro kosten.... bahbah  :-[

Tot ik weet wat ik ga doen pruttel ik denk ik rond in een vandaag-of-morgen-aan-te-schaffen 200-euro-autootje met APK (anders kan ik mijn werk niet meer doen)

wordt vervolgd

Schnappi

wat was de oorzaak van het in de soep lopen?

gebroken distributieriem?

Peth©oni

Citaat van: T5RED op 05-01-2005 19:40:55

Toen was het stil.....

joep

misschien heb je hier iets aan?
www.csn-uden.nl

daytonawim

In heerveen zit ook een sloop die heeft volgens mij nog wel een motor op voorraad.
"kijk maar even op de volvo maktplaats in de linkerbalk"

JCviggen

zou een cylinderkop alleen niet voldoende zijn? Meteen het hele blok er uit gooien zonder sluitende diagnose lijkt me nogal vaag
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

george

Citaat van: T5RED op 05-01-2005 19:40:55

dan draait hij niet meer, ook niet met een hoop herrie. :P
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

thuur

vroem heeft voor het laatst 2 weken geleden ingelogd. Er zal ondertussen toch wel wat voortgang geboekt zijn??

Gr 8)

Peertje

Hé? Geen banner meer?

Keesjan

Inderdaad lijkt mij een complete motorrevisie ook de laatste mogelijkheid. Als het moet dan moet het natuurlijk, maar even rondkijken en rondvragen kan nooit kwaad.
Er is vast ook wel ergens een ruilmotor te koop op de sloop.
Ik heb ook laatst iets gelezen van iemand die er een nieuwe versnellingsbak onder had laten hangen, terwijl naar ik meen Ludo met een hele plausibele verklaring kwam die nog geen tiende van de prijs had gekost.
Maar ja, wel klote natuurlijk he. Het zal je maar gebeuren, moet er niet aan denken...