Hoe lang blijft de (deur)verlichting branden?

Gestart door Roest, 14-07-2014 17:20:32

Vorige topic - Volgende topic

Roest

Ik was eergister de auto aan het schoonmaken en poetsen en het viel me op dat de deurverlichting en ook de binnenverlichting aan bleef staan terwijl ik de auto van het contact af had. Gaat de verlichting niet uit na een tijdje?
Of is er een manier om het licht uit te schakelen in dit soort situaties?
(binnenverlichting kan ik wel uit doen met een schakelaar)

Hetzelfde met de dashboardkast verlichting. Ik laat deze normaliter altijd openstaan zodat mensen kunnen zien dat ik niks in de auto heb liggen. Ook deze verlichting ging niet uit na een tijdje, waardoor ik het kastje maar weer dicht heb gedaan.

Ik hoor graag hoe het zit :)

kulk

Ik denk dat je een gare microswitch in een of meerdere deuren hebt, zoek maar eens op microswitch hier op het forum.

Normaal gesproken moet alles uitgaan na een paar seconden als je je deuren dichtdoet met de afstandsbediening

RRRRR_Ramon

Ik denk dat TS juist bedoeld wanneer je de deuren open hebt dat de binnenverlichting na verloop van tijd uit gaat. Niet wanneer je afsluit met de AB.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

kulk

O ja, sorry niet goed gelezen  :eusa_wall:

Hoort wel uit te gaan na een tijdje ( en nee, ik bedoel je niet als de accu op een gegeven moment leeg is  ;D )

Misschien zit het dan in het contactslot.

Ludo

Zo lang een deur openstaat blijft de verlichting branden.
Dashboardkastje weet ik niet, ben er nooit in gekropen om te controleren.  :eusa_doh:  :evil:

kulk

Hmm, denk toch dat Ludo gelijk heeft.

Ik ben net speciaal naar m'n auto gelopen maar bij mij blijft ook alles branden als er een deur openstaat, 10 minuutjes gewacht maar blijft gewoon branden.
Bij mijn vorige auto gingen de lampen volgens mij wel uit na een tijd, wel was dit een nieuwer type classic (2.4).
Misschien is het in te stellen op een of andere manier, ik ben nu ook wel benieuwd  ;)

cornelis-b

Als ik de deuren van de S heb open staan blijft het licht branden,doe ik de deuren dicht dan gaat het ook niet uit of ik moet de wagen afsluiten met AB of sleutel dan dimt het licht langzaam uit. S70 BJ 2000
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

kulk

Vaag joh, ik meen me iets van uitgaande lampjes te herinneren  :eusa_think:

En als je alleen de klep open laat staan, gaat dan de verlichting wel uit. Dat zal de verwarring verklaren.

henry classic v70

Citaat van: Ludo op 14-07-2014 18:12:08
Dashboardkastje weet ik niet, ben er nooit in gekropen om te controleren.  :eusa_doh:  :evil:

Om te controleren of het licht uitgaat in het dashboardkastje zou je het speakertje op het dashboard eruit moeten halen, volgens mij moet je dan kunnen zien of íe uit is of aan blijft
Zo kwam ik er achter dat m'n lampje bleef branden..... was bezig met de speakertjes  :eusa_eh:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ludo

Citaat van: kulk op 14-07-2014 18:28:13
Hmm, denk toch dat Ludo gelijk heeft.

Ik heb gewoon blz 2:3 gelezen in de handleiding.
RTFM.   ;D

kulk

widebody

Citaat van: kulk op 14-07-2014 20:22:15
Manual?? Wasda?  ;D

Off-topic:
Het grote verschil tussen mannen en vrouwen.
Mannen beginnen wat te prutsen en als ze er niet uit komen:"waar is dat boekie ook alweer?"
Vrouwen lezen eerst uitgebreid de manual en beginnen voorzichtig te proberen.

IKEA manuals zijn door en voor vrouwen gemaakt.

Back on-topic ;D.

Roest

Oke tnx! Bedankt voor het checken en goed om te weten :)
Kan ik met een gerust hart op vakantie! ;)