Deze 850 kopen??

Gestart door Viper850, 05-01-2005 15:45:51

Vorige topic - Volgende topic

Viper850

Hallo 850-fans! Ik ben martijn en op zoek naar een eerste model 850 2.5 GLT.
Ik ben vanmorgen wezen kijken bij deze donkerrode 850. Staat binnen in de showroom(gepoetst) en ziet er goed uit. De auto krijgt een afleveringsbeurt( 155 euro) en een nieuwe stuurbekrachtigingspomp. Als ik nog meer defecten ontdek worden deze ook gerepareerd. Bedrijf is BOVAG-lid en werkt met NAP. Wat denken jullie???? Doen???

meer info: http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=1&record_id=4076930&class=cars&pos=2&locale=dslnldev.cars.1&distance=&SearchID=2dd612ceba95c26aede4cd9bf0232964&did=1001515

Reitse

Mee gaan rijden, lijstje met standaardpunten mee (staat hier op het forum).
Auto staat er zo te zien al een tijdje (summer sale)

Peertje

Citaat van: Reitse op 05-01-2005 15:52:14
Mee gaan rijden, lijstje met standaardpunten mee (staat hier op het forum).
Auto staat er zo te zien al een tijdje (summer sale)
Of ze zijn te lui om de stickers van de ramen af te halen... ;)

Als je toch een dagje uittrekt om te gaan rijden. Doe er dan meerdere tegelijk op een dag. Dan kan je goed de verschillen voelen. Maakt niet uit of een auto boven budget is, rijden mag altijd.
Hé? Geen banner meer?

Boeijke

Tja, dat ze bij aflecering alles repareren lijkt me vrij logisch. Maar dan nog vindt ik de prijs redelijk hoog. Zoek eens goed rond. Er zijn er genoeg, ook goede auto's, voor veel minder geld. Succes.

jcws

Ziet er best goed uit, maar ik denk dat de prijs aan de hoge kant is. succes...
Performance matching the application.

Amieke850

Mooi! Prijs aan de hoge kant? Vol met opties; 20v; niet teveel km's; BOVAG, NAP??
Mijn 850 GLE 10V van 1993, helft minder opties.... ha, mocht willen dat ik er €4000, -- voor had betaald...

Ehhm, Martijn, ik vind het DUS het een goede prijs voor een mooie originele 850 met  oorspronkelijk bumper/ stootrand... is ook wel wat waard, toch? Doen!

daytonawim

ik vind hem ook flink aan de prijs, kijk ook eens op marktplaats rond, ik heb de mijne particulier gekocht
wel een aantal rekeningen gezien en bij dealer info ingewonnen.
voor 2750 euro's   ( '94 op lpg )

Ben

En nou niet met z'n allen Amieke gaan pesten zeg  :o

The Saint

Ik heb mijn T5 uit 94 (wel met meer km's) voor minder verkocht hoor!

De prijs lijkt mij ook aan de stevige kant. Misschien is het de mooiste is zijn soort, maar als je 'm wegrijdt is ie nog de helft waard. Wat overigens helemaal niet erg is als je er een tijdje mee gaat rijden.

Suc6 Viper!
No shirt no shoes, no pinball

Reitse

Je kan kort en lang l####en over de prijs, maar als je particulier koopt en je hebt een probleem krijg je wel de dealer-rekening op de mat. Mijn GLT kostte veel maar had wel 6 maanden BOVAG en dealer repareerde alles zonder morren kostenloos. En dat is een bijzonder prettig gevoel.

Viper850

Dank dank voor jullie reacties. Moet ik mij geen zorgen maken over het bouwjaar, namelijk 1992???
Is het nog de moeite waard om een anwb-keuring te laten doen?

groeten

Reitse

1992 is goed bouwjaar hoor! ANWB-keuring vind ik altijd handig maar doe dat alleen als je eigenlijk besloten hebt de auto te kopen.

thuur

Tja, wat is een auto waard? Ik vind dat als JIJ het geld er voor over hebt dat je het gewoon moet doen. Ik heb ook een marktconforme prijs betaald voor mijn vorige 850. Mijn huidige 855 heb ik voor een heel scherpe prijs gekocht, maar (en dat wist ik wel hoor) inmiddels ben ik bijna 800 euro verder aan reparaties die wel nodig waren. Het was een gok (heb geen proef kunnen rijden want hij was geschorst) maar heb nu het volste vertrouwen in de auto en ben er erg trots op! O, en hij is technisch in orde, nu het uiterlijk nog ;)

Gr 8)

RRRRR_Ramon

Citaat van: Amieke850 op 05-01-2005 20:05:23
Mooi! Prijs aan de hoge kant? Vol met opties; 20v; niet teveel km's; BOVAG, NAP??
Mijn 850 GLE 10V van 1993, helft minder opties.... ha, mocht willen dat ik er €4000, -- voor had betaald...

Ehhm, Martijn, ik vind het DUS het een goede prijs voor een mooie originele 850 met  oorspronkelijk bumper/ stootrand... is ook wel wat waard, toch? Doen!

Helemaal mee eens Amieke! De prijs is stevig, maar het is niet gezegd dat ie daarvoor ook weggaat, je moet ergens vanuit gaan. De prijs kun je never met een particuliere aankoop vergelijken want net als Reitse al zegt, bij een particuliere aankoop zit je met een garagerekening en hier zit garantie op, ook heeft ie niet veel gelopen.

@Viper850 (Martijn)

Het aankooplijstje elders op dit forum moet je ook even naslaan Martijn: http://www.volvo850forum.com/index.php?board=1;action=display;threadid=7007

Als het een auto naar je hart is gewoon kopen. Probeer wel af te dingen uiteraard! Gaat dat niet, dan slikken, niet meer omkijken en lekker rijden en genieten!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

R.Bijl

Citaat van: Reitse op 05-01-2005 21:26:45
Je kan kort en lang l####en over de prijs, maar als je particulier koopt en je hebt een probleem krijg je wel de dealer-rekening op de mat. Mijn GLT kostte veel maar had wel 6 maanden BOVAG en dealer repareerde alles zonder morren kostenloos. En dat is een bijzonder prettig gevoel.
helemaal mee eens,ik ben in de garantie periode ook een paar keer terug geweest en zelfs na 9 maanden rijden zelfs nog wat onder garantie gerepareerd wat ze uiteraard niet hoefden te doen

Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....