RICA chippie!!!!

Gestart door volvos60t5, 08-03-2005 16:57:08

Vorige topic - Volgende topic

BartT5R

Je moet wel bedenken dat bv een chip en 3"DP heel veel verschil maken met standaard, indien je meer wil gaat het steeds meer kosten voor minder prestatiewinst.
MAW de eerste 1.000euro die je besteed aan tuning zullen dan het meeste winst opleveren.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

volvos60t5

Citaat van: BartT5R op 10-03-2005 11:09:31
Je moet wel bedenken dat bv een chip en 3"DP heel veel verschil maken met standaard, indien je meer wil gaat het steeds meer kosten voor minder prestatiewinst.
MAW de eerste 1.000euro die je besteed aan tuning zullen dan het meeste winst opleveren.

Dat idee kreeg ik idd ook. Maar het gaat ook een beetje om het gevoel dat je (binnen redelijke mate, met name financieel) het maximale uit je bolide kan halen. Heb nu in 1,2 en een beetje in 3 al problemen om de paarden op de weg te krijgen, dus dat moet met nog meer vermogen nog erger worden. Dat tracs-lampje blijft maar branden en soms heb ik het idee dat het helemaal niet meer werkt (vooral in 2).
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

JCviggen

idd Bart, in het begin krijg je nog value for money, daarna kosten een paar pk's bakken geld...tot een goede 300 motor pk's is het doenbaar, daarna vliegen de duizenden euros je om de oren om er nog wat meer uit te halen :( Schuld van volvo if you ask me...echt sterk hebben ze de motoren niet gemaakt (pk-gewijs wat ze kunnen hebben)

En zo'n 535d is echt belachelijk snel...het is nog steeds een dieselmotor dus qua rijplezier heb je niet hetzelfde gevoel als met een benzine...maar toch. Tijdje gelden op weg naar de Nordschleife een nieuwe 530d die wou stoeien op de autobahn...ik was sneller, maar ik denk dat als ik geen chip had gehad het erg close zou zijn geweest. Dus ik vermoed dat een 535d al een stuk lastiger is...ook voor een T-5(R) mét chip
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

BartT5R

IS jouw nieuwe turbo en DP al gemonteerd Jan?
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

volvos60t5

Citaat van: JCviggen op 10-03-2005 11:33:05
Dus ik vermoed dat een 535d al een stuk lastiger is...ook voor een T-5(R) mét chip

Ik heb niet echt een poging gedaan maar het voelde alsof ik het zeker niet zou winnen. Hij gaf bij +/- 80 km/uur (waarschijinlijk) vol gas, ik in ieder geval wel en ik kon alleen bijblijven maar zeker niet voorbijgaan. Bij 160 liet ik los maar ook toen zat ik nog volgas en ik kwam echt geen cm dichterbij (hij liep echter ook niet uit).

JCviggen

Citaat van: BartT5R op 10-03-2005 11:37:56
IS jouw nieuwe turbo en DP al gemonteerd Jan?

Helaas nog niet, zal pas binnen een dag of 10 zijn :( Ik heb alles maar de monteur had geen tijd

s60t5 : ik weet niet hoe het met de 535d is, maar de 530d ging wel erg goed tot ongeveer 200 maar daarna ging het duidelijk trager...maar zijn zeker indrukwekkende dingen voor een diesel...maar tis natuurlijk ook een 3-liter V6 diesel met 2.85 bar turbodruk ;)

de 535d zal al erg verontwaardigd geweest zijn dat hij je niet kon afschudden hoor ;)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

volvos60t5

Citaat van: JCviggen op 10-03-2005 12:09:21
[maar tis natuurlijk ook een 3-liter V6 diesel met 2.85 bar turbodruk ;)

de 535d zal al erg verontwaardigd geweest zijn dat hij je niet kon afschudden hoor ;)

2.85 bar is wel heel veel, kan dat omdat het een diesel is, of kan dat ook bij benzine motoren?

De chauffeur van de beemer bleef stug voor zich uitkijken (een beetje te stug eigenlijk) maar moet zeker bewust zijn geweest van mijn aanwezigheid, dus was misschien wel verontwaardigd. Misschien dat de beemer boven de 200 idd langzamer wordt maar het was op de A15 bij  HIA (max 100) dus probeerde het maar niet.

Turbobiker

Van een 530d weet ik dat die bijna net zo aan het gas (ok, diesel) hangt als mijn standaard T5 :(  En tot 200 zit er geen verschil in gevoel, pas daarna heeft dat Duitse ding het iets moeilijker. Nu kan ik me zo voorstellen dat die 535d nauwelijks onderdoet voor een dikke bezine motor. Ik denk dat je zelfs met chip problemen hebt op de autobahn. Dus volvos60t5, laat de centen maar rollen, het zal je niet overkomen dat een dieseltje je er uit trekt. Voor zo een argument moet je vriendin toch wel gevoelig zijn ;)
De Tussenpaus

volvos60t5

Citaat van: Turbobiker op 10-03-2005 16:19:51
Voor zo een argument moet je vriendin toch wel gevoelig zijn ;)

T' is maar goed dat mijn vriendin er niet gevoelig voor is want dan was alles al lang opgegaan aan de bolide; dan hadden we nu in een tentje op de hei gezeten ;).

Aan de andere kant; voor dat tentje stond dan wel de perfecte volvo!!!! ;D

M a r c

Citaat van: volvos60t5 op 10-03-2005 13:31:29
Citaat van: JCviggen op 10-03-2005 12:09:21
[maar tis natuurlijk ook een 3-liter V6 diesel met 2.85 bar turbodruk ;)

2.85 bar is wel heel veel, kan dat omdat het een diesel is, of kan dat ook bij benzine motoren?

De chauffeur van de beemer bleef stug voor zich uitkijken (een beetje te stug eigenlijk) maar moet zeker bewust zijn geweest van mijn aanwezigheid, dus was misschien wel verontwaardigd. Misschien dat de beemer boven de 200 idd langzamer wordt maar het was op de A15 bij  HIA (max 100) dus probeerde het maar niet.

Had je nu een 3" downpipe gehad dan had je zeer zeker op 'm ingelopen. Om over de 290 á 300pk te komen heb je echt zo'n 'ding' nodig. En dat is geen verkooppraatje maar een technisch feit. Heeft alles met tegendruk en drukverhoudingen te maken. Een turbomotor moet zo min mogelijk tegendruk hebben om efficient te kunnen werken.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

volvos60t5

Citaat van: MH op 10-03-2005 22:22:11
Had je nu een 3" downpipe gehad dan had je zeer zeker op 'm ingelopen. Om over de 290 á 300pk te komen heb je echt zo'n 'ding' nodig. En dat is geen verkooppraatje maar een technisch feit. Heeft alles met tegendruk en drukverhoudingen te maken. Een turbomotor moet zo min mogelijk tegendruk hebben om efficient te kunnen werken.

-- EDIT -- Geen andere modellen dan 850 of X70, en geen reklame of zoekopdrachten, dat kan over de PB -- EDIT --