V70 2006 lpi probleem na het tanken

Gestart door alfredgeel, 21-07-2014 21:52:42

Vorige topic - Volgende topic

alfredgeel

Al heb ik heel wat ervaring op lpg gebied, deze keer heb ik even jullie hulp nodig.
Ik heb gisteren mijn lpg tank vol gedaan in Zwitserland nadat ik deze leeggereden had. Ik heb een stukje op benzine gereden , daarna getankt. Maar de auto schakelt niet over op lpg en valt stil.
Wat heb ik gecontroleerd ? Zekeringen vooraan aan de lpe, de pomp hoor ik draaien.

Ik vermoedde eerst een probleem met dampgas in de leiding, maar dat lijkt me haast onmogelijk, omdat ik al rijdend op benzine gezet heb.
Wel heb ik in het naar hier rijden problemen gehad met stotteren en onregelmatig draaien, enkel bij vochtig weer. Nu regent het terug in CH en wilt ze niet meer overschakelen.
De auto heeft een maand terug nieuwe distributieriem gehad en groot onderhoud met bougies. Auto heeft nu 120.000 km op lpg.
Is er nog ergens iets wat ik over het hoofd zie? Mij lijkt het alsof de afsluiter op de tank of op het koppelblok ( zit dat links voor onderaan? ) niet open gaat. Of is het toch de pomp ?
Het gaat om een v70 2.5t van 2006 met 150000 km.
Rijden op benzine is geen probleem.

Ludo

Te hoge tankdruk?.
Je zou eens de druk kunnen laten ontsnappen via het koppelblok.

alfredgeel

Probleem is opgelost !
Het koppelblok zit onderaan en daar is niet eenvoudig aan te kunnen. Ik heb een leiding van de injector kunnen losmaken en daar ontsnapte dus idd gewoon dampgas.
Daarna gestart en na heel wat gepruttel draait ze terug op lpg. Met bijhorende foutcodes, maar die verdwijnen wel.

Bedankt voor de antwoorden.

Wouter1973

Misschien ligt het aan mij, maar wat was nu precies het probleem? Dampgas in een systeem dat lpg in vloeibare vorm moet inspuiten, tot zover helder. Maar hoe komt dat daar dan? En is het nu inderdaad opgelost? :eusa_think:

elmarconi

Citaat van: Wouter1973 op 22-07-2014 11:09:08
Misschien ligt het aan mij, maar wat was nu precies het probleem? Dampgas in een systeem dat lpg in vloeibare vorm moet inspuiten, tot zover helder. Maar hoe komt dat daar dan? En is het nu inderdaad opgelost? :eusa_think:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,14265.msg238972.html#msg238972

Citaat van: Ludo op 17-08-2006 18:07:40

voor zover ik het begrijp :P  is de doorstroombegrenzer onderdeel van de retourklep.

Vialle:
De retourklep die geïntegreerd is in de multivalve zorgt bij leidingbreuk van de
retourleiding dat er geen LPG uit de tank ontsnapt. De klep dempt tevens het
borrelende geluid van het terugstromende LPG.
De plunjer in de retourklep wordt tegen de veerdruk in weggedrukt door het LPG dat
van het koppelblok komt. Een geringe overdruk van 0,1 bar is hiervoor voldoende.
Daarom kan aangenomen worden dat de druk in de retourleiding vanaf het
koppelblok gelijk is aan de druk in de tank. Valt deze druk weg door een leidingbreuk
dan zal de plunjer door de veerdruk tegen zijn zitting worden gedrukt - ondersteund
door de tankdruk - en zo de tank afsluiten.

hier spreken ze over leidingbreuk, maar als de tank volledig leeg is, is de druk ook weg en gebeurt dus hetzelfde.

--
Autogas Inside . . .

alfredgeel

Bij mij zat er een gasbel aan de motorzijde. Daar waar normaal vloeibaar moet zitten. Waarschijnlijk zal de combinatie van heet weer en leegrijden ervoor gezorgd hebben dat de druk aan motorzijde te hoog was waardoor er geen vloeibaar gas aan de injectoren kon komen.