3 de remlicht

Gestart door Peter V., 22-02-2003 08:49:35

Vorige topic - Volgende topic

Peter V.

hallo,

Ik ben in het bezit van een 850 Estate van jan 94 en wil hierin een derde remlicht monteren.Maar weet iemand of er al bedrading hiervoor ligt?
Groetjes Peter

DannyB

De bedrading in de klep is al aanwezig, maar je hebt nog een schakeling voor melding van de defecte gloeilamp nodig, anders brand het desbetreffende lampje, maar deze is niet noodzakelijk als je het remlicht voor de al bestaande schakeling 'defecte gloeilamp' monteert!

Groeten Danny

Raf

ook ik heb een 850 modeljaar '94 maar ik heb laatst de bekleding van de achterklep eraf gehad en daar zat helemaal geen bedrading klaar voor het derde achterlicht. ik moest die bekleding herstellen en was van plan om eventueel een derde remlicht bij te plaatsen (als er draden waren), maar dat heb ik dus maar gelaten. zo'n draden bijtrekken is, naar mijn mening, onbegonnen werk

Raf
De gustibus non disputandum est!

DannyB

In mijn '93er 850 estate zat de bedrading wel, het is een klein geel tweepolig stekkertje en deze zit in een soort houdertje geklikt,misschien heb je deze als een stekkerverbinding gezien?

Groeten Danny

denkweb

Is standaard bij de niet-import auto's in ieder geval aanwezig als het goed is...

gert850

Ik heb ook een estate type '94 ::). Heb een derde remlicht bij halfords gekocht(36 leds) en hem met 2 schroeven aan de kunststof bekleding gemonteerd, bovenaan de achterklep (zelfde plaats als de ledsverlichting bij de V70. draadje omhoog geleid en door de dakbekledingsrand(is allemaal makkelijk op te tillen)via het rechterachterklepscharnier bij de rechterachterverlichting binnengeleid. Daar op het remlicht aangesloten met kabelklemmetjes. Let goed op de + en de -, anders werkt het niet. De defectelampsverklikkerlamp(mooi scrabblewoord) werkt prima. De Leds hebben nl. zeer weinig weerstand. En ze branden een fractie eerder dan de gewone remlichting. Dan hoef je dus niet de binnenbekleding van de achterklep los te maken. gaan nl. alle klemmetjes kapot. En het scheelt je een relais van 70,-- euro >:(. Later heb ik op de zelfde wijze de achterdakspoiler met 3de remlicht gemonteerd, net als bij de T-5 estate van een vriend van me.
half uurtje werk. succes!
Gert Arnold 8)

Citeerhallo,

Ik ben in het bezit van een 850 Estate van jan 94 en wil hierin een derde remlicht monteren.Maar weet iemand of er al bedrading hiervoor ligt?
Groetjes Peter
Gert 850

als je klein bent, komen de enge geluiden onder je bed vandaan, als je groot bent, van onder je motorkap

Peter V.

Inderdaad een klein 1/2 uurtje werk en een derde remlicht rijker.Gewoon zoals Gert al aangaf had ik hem ook aangesoten.