Relaas: van '98 V70 2.5 -> '06 XC70 2.5T -> '18 V60 T3, de '99 V70 2.5 blijft!

Gestart door elmarconi, 22-07-2014 13:17:47

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-10-2014 13:58:49
:-[ ik zit hier ook wat meer afgelegen en even uitlezen kost 70,00. Da's nagenoeg gelijk aan een Dice. Ramen kalibreren, DIM reset na service, etc. Daarvoor. Spaart toch geld per jaar en daarvoor op m'n 'must-have' lijstje.

Ramen kalibreren heb ik vanmiddag nog gezocht. Moest de 3 x foutieve start standkachel nog resetten.
Ook de PDM deed opeens niet wat'ie moest doen. 2 minuten gekeken/gezocht, toen maar de zekeringstruuk toegepast.
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Standkachel onder garantie gerepareerd door de garagist!

Nou, het is net een rochelende Dyson, maar hij doet het! Ik kean me voorstellen dat mensen op een parkeerplaats je vreemd aankijken.
Omdat ik 'm niet zelf opgehaald weet ik niet zeker wat het was maar volgens mijn vrouw klonk het als brandstofleiding of brandstofpomp of iets met brandstof...

--to be updated--

Nu maar eens voorzichtig over de HU850 verlichting beginnen.

--edit 1--

Vond nog een leuke link: klik hier

en dan met name deze over de standkachel

Achteraf inbouwen lijkt niet grappig...
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Update na 6100 km:

Op LPG van gem. € 0.738/liter loop ik nu € 0.099 / km, een additionele € 0.0038 voor de FlashLube, en nog € 0.0060 voor het starten op benzine.
Vwege gerepareerde standkachel en aankomende kou verwacht ik dat de laatste wel omhoog gaat.

Maar zit nog steeds onder de 11 €-cent/km.  ;D
--
Autogas Inside . . .

Taranis

Ik moet eerlijk zeggen dat mij dat als LPG-scepticus niet tegenvalt :D Ik zit met een dieselverbruik van 1:12,5 (rij tegenwoordig alleen maar tweebaanswegen naar het werk en terug) en een literprijs van € 1,319 ook zo rond de 10,5 ct/km aan brandstof maar vervolgens wel hogere wegenbelasting dan met LPG.

Ben benieuwd hoe het er uit ziet als je een keertje op vakantie bent en geen LPG kunt tanken.

volvobug

10V rules!  :D 6,5 a 7 ct brandstof per kilometer bij de huidige LPG prijs van ca. 63 cent (niet langs de snelweg uiteraard)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elmarconi

Citaat van: volvobug op 14-11-2014 12:54:29
10V rules!  :D 6,5 a 7 ct brandstof per kilometer bij de huidige LPG prijs van ca. 63 cent (niet langs de snelweg uiteraard)

Bij gemiddeld 63 cent/liter zou het bij mij 11/(63/74) 11/(74/63) = 9.36 cent zijn. Helaas is hier in de buurt amper goedkope lpg te krijgen.
--
Autogas Inside . . .

volvobug

Citaat van: elmarconi op 14-11-2014 18:05:35
Citaat van: volvobug op 14-11-2014 12:54:29
10V rules!  :D 6,5 a 7 ct brandstof per kilometer bij de huidige LPG prijs van ca. 63 cent (niet langs de snelweg uiteraard)

Bij gemiddeld 63 cent/liter zou het bij mij 11/(63/74) = 9.36 cent zijn. Helaas is hier in de buurt amper goedkope lpg te krijgen.

Het is hoe dan ook netjes voor zo'n N denk ik.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elmarconi

Ik rij ook best wel rustig denk ik. Doortrappen kan zo'n 2.5T met brakke AWD en GirlTronic niet aan  :-X :-\
--
Autogas Inside . . .

Taranis

Echt wel. De geartronic gaat mits je regelmatig de olie ververst niet stuk. AWD gaat in mijn beleving stuk rond de circa 3 ton en is dan ook meer leeftijd- en kilometergerelateerd dan dat het afhankelijk is van de stand van het gaspedaal.

elmarconi

Leuk stukje gevonden van Howard's Volvo Maintenance over Transmission Adaptation.

Wilde dat even snel proberen maar blijkbaar moet de olie in de AW55-50 tussen de 150°F en 210°F (65.6°C en 110°C ) zijn. En dat was hij nog lang niet.

--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Wat nu weer ?

Melding weg na enkele minuten.

Gebeurde bij starten met accu welke op de laatste elektronen liep.
Maak toch te weinig km's of te veel korte ritjes?
Maar daar gaat de komen periode iets aan gebeuren! Let the LPG-opstokerij begin!
--
Autogas Inside . . .

UserID6342

Hoe is hij overgestart ?  Bij een N moet je eerst de auto op contact zetten, dan pas een accu achter erbij hangen en dan pas starten....

Foutmelding kun je normaliter met Vida weer resetten.

elmarconi

Citaat van: Dirk342 op 20-12-2014 16:34:21
Hoe is hij overgestart ?  Bij een N moet je eerst de auto op contact zetten, dan pas een accu achter erbij hangen en dan pas starten....

Melding is nu weg. Niks overgestart, op de laatste rochel van de accu gestart.
--
Autogas Inside . . .

grijzev70tdi

Citaat van: Dirk342 op 20-12-2014 16:34:21

Van wie moet dat?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Algemeen bekend bij de N's en lees Vida maar eens !