Relaas: van '98 V70 2.5 -> '06 XC70 2.5T -> '18 V60 T3, de '99 V70 2.5 blijft!

Gestart door elmarconi, 22-07-2014 13:17:47

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Is hier nog nooit gebeurd.

En dat gaat ook prima, mits je niet gelijk die kabels eraf trekt! Anders krijg je geheid problemen ja.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

petrolhead2.5

Tijdje niet meer je blog gelezen wat betreft  goedkoop lpg in Twente rij maar s ff naar de avia aan de plesmanweg in almelo gisteren nog ff helemaal tot nok toe vol gegooid voor 0,49ct/l

petrolhead2.5

Was gisteren ook nog ff bij vd helm voor nieuw droogfilter lpg het was eeni invasie aan  volvo's er stond geen ander merk binnen  :o de installatie bevalt me nog steeds perfect 0 problemen en rijdt fantastisch😀😀

elmarconi

Citaat van: petrolhead2.5 op 21-12-2014 01:08:22
Tijdje niet meer je blog gelezen wat betreft goedkoop lpg in Twente rij maar s ff naar de Avia aan de plesmanweg in Almelo gisteren nog ff helemaal tot nok toe vol gegooid voor 0,49ct/l

0.49 €/l vermoed ik  ;)

Gisteren getankt in Velp, Esso, 0.579€/liter.
Langs de A1/Holten (BP) is het 0.639€/l en dan bij de Texaco Ikea 0.689€/l.
Alle LPG van de Roadrunnergroep is duur. Kijk maar eens bij Servicestation Dorpshellen A32. http://directlease.nl/tankservice/lpgprijs/ heeft een hele mooie zoekfunctie.

Almelo is relatief voordelig, alsmede de Firezone Haaksbergsestraat Enschede.
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Citaat van: petrolhead2.5 op 21-12-2014 01:13:04
Was gisteren ook nog ff bij vd helm voor nieuw droogfilter lpg het was eeni invasie aan  volvo's er stond geen ander merk binnen  :o de installatie bevalt me nog steeds perfect 0 problemen en rijdt fantastisch😀😀

Zit ie op zaterdag niet dicht?
--
Autogas Inside . . .

V70 400K+

Haaksbergerstraat is een onbemand station van Firezone. Het shopje erbij staat nu los van tankstation. Ga nu weer 48ltr gas erin doen. Volgens mij nu prijs +/- €0,54 :eusa_dance:

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

elmarconi

Citaat van: V70 400K+ op 21-12-2014 12:59:32
Haaksbergerstraat is een onbemand station van Firezone. Het shopje erbij staat nu los van tankstation. Ga nu weer 48ltr gas erin doen. Volgens mij nu prijs +/- €0,54 :eusa_dance:

In je gasfornhuis?  ;) = tekst bij je avatar...  ;D
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Bij het kerstdiner gefilosofeerd over auto's etc. en toegegeven dat ondanks de flinke sprong voorwaarts in comfort de XC70 nog niet helemaal 100% mijn ding is.
Als ik het moet omschrijven is het als afscheid nemen van een oude jas.

Blijkbaar hecht ik aan oude dingen...
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Citaat van: elmarconi op 13-11-2014 22:40:08
Update na 6100 km:

Op LPG van gem. € 0.738/liter loop ik nu € 0.099 / km, een additionele € 0.0038 voor de FlashLube, en nog € 0.0060 voor het starten op benzine.
Vwege gerepareerde standkachel en aankomende kou verwacht ik dat de laatste wel omhoog gaat.

Maar zit nog steeds onder de 11 €-cent/km.  ;D

Update na 8500 km:

Op LPG van gem. € 0.701/liter (dalend dank zij lage prijzen) loop ik nu € 0.094 / km, een additionele € 0.0040 voor de FlashLube (30% duurder dan verwacht) , en nog € 0.0121 voor het starten op benzine en de standkachel.

Op 1132 liter LPG heb ik 1.6 liter FlashLube verbruikt. Dat is meer dan beloofd. Zal het instelschroefje nog een standje terugdraaien.

Net iets over de 11 €-cent de km. Maar dat had ik al voorspeld.

Lampen HU850 wordt onder garantie opgelost. Wat mij bevreemde was dat toen ik deze vraag bij de dealer (niet de verkoper) neerlegde de man achter de balie zonder blikken of blozen stelde dat de lampjes vervangen moeten worden. Prijsindicatie: 100 €

Was niet zo ad-rem dat op schrift te vragen...

Verder valt me op dat de door de CFE (en Vida) gemeten accuspanning fors (-1.5V) afwijkt van een meting direkt op de accupolen.
Accukabels lijken fris. Zal de multimeter nog eens op enkele punten houden om eea te controleren.
Spanning (laadspanning?) bij stationair op accupolen is ong. 13.9V. CFE en Vida geven dan 12.5 V aan.

--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Update na 10350 km:

Op LPG van gem. € 0.684/liter (nog dalend) loop ik net iets onder de 11 €-cent de km.
Verzekering/belasting/afschrijving zijn veel meer.  :-\
Ach denk ik dan: Hoe meer je rijdt, hoe goedkoper het wordt  :eusa_liar:

Nu onder het kopje verheugd!

Citaat van: Taranis op 01-10-2014 15:11:17
Citaat van: elmarconi op 01-10-2014 15:04:28
Hmm, ook de knoppenverlichting in de HU850 doet het niet. Was me nog niet eerder opgevallen.
Googlend daarop wordt je er ook niet vrolijk van.

Klopt. Ik had dat in de XC ook: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,33303.msg1194565.html#msg1194565

Een ruilunit kost je 356 euro (of garantie ;D ).

Het duurt even, maar gefixed onder garantie! Alles werkt weer! Foto als bewijs volgt als het donker is.
Moet gezegd, garagist is van het type man-man/woord-woord. Ook al moest hij er uiteindelijk mee naar de Volvo-garage.

--
Autogas Inside . . .

Ewout Schalkwijk

Dat is dan echt klasse van die man. Is het echt gerepareerd, of heeft hij een ruilunit gelapt?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elmarconi

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-02-2015 13:06:17
Dat is dan echt klasse van die man. Is het echt gerepareerd, of heeft hij een ruilunit gelapt?

Dat laatste...
--
Autogas Inside . . .

Taranis

Dan heb je je garantie ook weer grotendeels terugverdiend :)

elmarconi

Nieuwe problemen: Hoe haal je de trim (part nr 91908834) van een (rechter)voordeur?

De eerste drie bevestigingspunten zijn is afgebroken, de trim hangt op half zes....
De deur is ook wat beschadigd, misschien valt het mee. De dikke steen (zo'n half doorgezaagde bol) ligt er nog...

--edit--
Hij is er al af. Drie schroeven binnenkant deur. Plastic is fubar, die moet vervangen. Deur onderste rand is beetje naar binnen gefrommeld en raakt dorpel.
Twijfel over zelf doen, beetje uitbuigen en blanke tectyl erover (zit toch onder de trim) of naar de schadehersteller. Minder...

--
Autogas Inside . . .

elianmars

Au....  :-\

Als het onzichtbaar te maken is met een nieuwe trim, indien nodig beetje bijbuigen, goed behandelen en trim er overheen. Toch?  :)