Relaas: van '98 V70 2.5 -> '06 XC70 2.5T -> '18 V60 T3, de '99 V70 2.5 blijft!

Gestart door elmarconi, 22-07-2014 13:17:47

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

Hmpfrt. Schampertje aan een paaltje, krak zei de bumperspanner 9484340.

Los niet te krijgen, alleen als complete 9484365.

Omdat het geld op is (..te hard gereden..) :-X de dremel maar eens aangezwengeld en icm een oude gordijnhanger McGyver gespeeld. Beeldmateriaal

Montage moet wachten tot droog weer.
--
Autogas Inside . . .

Taranis

Apart, ik heb destijds voor mijn XC wel zo'n los plaatje besteld. Als je toe bent aan de standkachelproblemen dan moet de bumper er nogal eens af en sneuvelt zo'n plaatje wel eens  :eusa_angel:

elmarconi

Nog iemand tips over lampen? Heb momenteel het idee dat een kaars achter een boterhamzakje meer licht geeft.

Philips D2R lamp 85126, of Osram D2r 66250? Allen rond de 50€/stuk.
Philips D2r X-treme 85122XV Vision, 80 €/stuk.
Origineel Volvo?

--
Autogas Inside . . .

Taranis

Ik heb er Osram in gedraaid en ben tevreden maar is je lampunit niet vies? Heb je van die mooie lenslampen of niet?

elmarconi

Citaat van: Taranis op 18-11-2015 22:10:32
Ik heb er Osram in gedraaid en ben tevreden maar is je lampunit niet vies? Heb je van die mooie lenslampen of niet?

Nope:

Wel een beetje doffer momenteel.

--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Wat nu weer? Zocht een spanbandje om de achterklep mee vast te binden. Kerstboom, je kent het wel...
Zeker een halve liter (regen?)water in de rechterachterbak, onder het achterlicht.
Vermoed dat de afdichting van de LPG-doorvoer niet helemaal okselfris is.
Morgen bij daglicht maar eens een onderzoekje aan wagen.
--
Autogas Inside . . .

razorx

Bizar. Is toch een redelijke hoeveelheid water.  :eusa_think:

elianmars

Citaat van: elmarconi op 12-12-2015 20:03:40
Wat nu weer? Zocht een spanbandje om de achterklep mee vast te binden. Kerstboom, je kent het wel...
Zeker een halve liter (regen?)water in de rechterachterbak, onder het achterlicht.
Morgen bij daglicht maar eens een onderzoekje aan wagen.

We kunnen elkaar een hand geven. Bij mij komt er af en toe water door het speakerrooster rechts achterin. Nog geen idee waar het vandaan komt, maar in ieder geval niet van de LPG doorvoer. Die heb ik niet en bovendien zit die niet zo hoog.

elmarconi

Citaat van: elianmars op 12-12-2015 20:36:31
We kunnen elkaar een hand geven. Bij mij komt er af en toe water door het speakerrooster rechts achterin.
Nog geen idee waar het vandaan komt, maar in ieder geval niet van de LPG doorvoer. Die heb ik niet en bovendien zit die niet zo hoog.

Dat moet dan via de scharnieren van de achterklep komen oid? Heb vd week wel een wasstraat van binnen gezien maar verder niks geks.
--
Autogas Inside . . .

elianmars

Bij mijn wagen gebeurde het voorheen eigenlijk alleen maar als ik de wagen met hogedrukspuit schoon maakte, maar vanmorgen viel me op dat het tapijt rechts achterin nat was en er hingen wat druppels aan het speakerrooster. En dat komt dus niet door de hogedrukspuit.

Ewout Schalkwijk

Kan het niet van een lekkende ruitenwisser vloeistof slang zijn? Dat heb ik namelijk gehad. Het enige wat ik me niet meer herinner of het bij de classic of de N was.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-12-2015 10:24:11
Kan het niet van een lekkende ruitenwisser vloeistof slang zijn? Dat heb ik namelijk gehad. Het enige wat ik me niet meer herinner of het bij de classic of de N was.

Dat gebeurt regelmatig bij de classic. Ik gebruik de sproeier achter eigenlijk nooit.

elmarconi

Citaat van: elmarconi op 12-12-2015 20:03:40

Daar lijkt het nu het meeste op. De LPG-doorvoer vanaf de bumper is door het gat wat er tbv de 9171248 zit.
Deze is verwijderd, en de boel is afgedicht met ducttape. Nie sjiek maar werkte wel 1,5 jaar.

Eea McGyver-style gefixed, beetje verse ducttape er langs geplakt.
Ooit als ik zin heb de bumper eraf (van binnenuit is het waardeloos werken) en netjes afwerken met een gemodificeerde 9171248 (airduct).
--
Autogas Inside . . .

elianmars

Dat is dan toch wat anders dan bij mijn wagen. Vanmorgen was het ook weer raak:

Zal wel ergens onder de afdekstrips op het dak vandaan komen  :eusa_think:

elmarconi

Help!

Zojuist eens doorgepakt. Een reeds lang aanwezige irritatie onderzocht:
ietwat speling in linkerkant van de bestuurderstoelrugleuning, bij het accelereren vanuit stilstand soms, niet altijd, voel je een kleine schokje.
Bij afremmen voel je het niet.

Foto's:

Zoom:

Het is de laatste foto, dat asje middenin, daar zit de speling tov het frame in. Maar dat is voor zover ik zie geen draaipunt? Hoe kun je dit weer spelingsvrij vastzetten?

Ook op http://www.volvopartswebstore.com/images/parts/volvo/fullsize/GR-365962.jpg valt niks in detail te zien.

--
Autogas Inside . . .