Relaas: van '98 V70 2.5 -> '06 XC70 2.5T -> '18 V60 T3, de '99 V70 2.5 blijft!

Gestart door elmarconi, 22-07-2014 13:17:47

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Citaat van: arjen850 op 15-07-2018 11:12:00
Citaat van: Vulk op 15-07-2018 10:57:17
Citaat van: arjenT5R op 15-07-2018 10:53:05
Die verzendkosten naar duitsland tackle je heel makkelijk door 2,99 te betalen en veilig bestellen oid aan te vinken.

Ik bestel vaak een hele bult tegelijk richting €400 bij autodoc / autoonderdelen 24 maar erg ruim van tevoren.
Verzenden duurt ongeveer een week, dan even de tijd nemen om de boel te bekijken.

Wat eventueel niet juist even bellen voor een retour label en terug sturen.
Dan direct gewoon maar het juiste bestellen en niet de retour som afwachten dat storten ze vanzelf terug op de credit card.

Het gebeurt me niet vaak dat t niet klopt heb eens 2x achter elkaar de verkeerde airco pomp gekregen, op t plaatje zag ik al dat t me7 was maar t was zeker weten goed volgens hun :P
Nouja de 3e keer heb ik maar 1 uitgezocht van plaatje die pre 99 was en toen was t prima.

Heb een mapco lmm gehad die na 2 maanden naar de klote was ook die netjes vergoed gekregen, duurde even maar wel gehad.

Mja t is een miljoenen bedrijf zetten weet ik t hoeveel auto onderdelen weg tegen hele kleine marges...
De prijs is laag en dan bedoel ik ongeveer de helft van bij de lokale onderdelen boer en soms 1/3 van die prijs.

Als je haast hebt moet je er weg blijven iig, zorg dat je wat speling hebt in tijd ook om eventueel wat terug te sturen en opnieuw te verzenden.

Het scheelt ontzettend veel geld voor een de onderdelen die je ook bij de grosier om de hoek koopt, maarja neem er maar wel de tijd voor :P

Zeg zelf:
- 6x ashoes set
- 2x wiellager
- 2x homokineet set
- 2x endlink
- 1 set drijfstanglangers std.
- 2x draagarm (4 punts)

en dat alles voor €350 en voor de deur afgeleverd :P

Zo moet je er inderdaad naar kijken. Als het dringend is, dan kan je beter naar Volvo of Estate Services gaan.
Ik weeg het altijd af tegen de situatie.

Ook bij estate gaat veel mis, lagers met paar dagen levensduur, draagarmen waarvan de gaten niet overeen komen met subframe etc etc. Ik betaal liever wat meer en dan ineens goed. Maar zoals gezegd. Keuzes

Ja, maar bij Estate kan je ook vaak kiezen voor origineel of "als origineel". Ik bedoelde niet op het huismerk, dat koop ik gewoon niet.

KIM

Deze keuze heb je ook bij Skandix. Ik bestel heel vaak onderdelen bij hen en ben nog nooit teleurgesteld.
Enig nadeel zijn de wat hogere verzendkosten dan bij een NL bedrijf.

NinaPaul

Maar skandix is geen prijsvechter en heeft (daardoor) een bijzonder goede service.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjenT5R

Na heel wat spul besteld te hebben bij autoonderdelen24, autoteilefavorit, autodoc etc. weet ik onderhand aardig wat wel en niet goed is...

Ik ben niet zo dat ik na 1 slechte of minder goede ervaring de deur gelijk dicht gooi, geef ze ook de ruimte om t op te lossen en dat is altijd keurig gedaan.

Als je radiateur vandaag lekt heb je gisteren een nieuwe nodig, dan bestel ik gewoon bij de dealer of lokale grossier.

Er zijn nog steeds een boel dingen die ik bij de dealer koop hoor, ze zien me nog steeds graag komen :P

Beetje weten waar je eea haalt is 't beste lijkt me. Een bosch LMM van de dealer van €340 is dezelfde bosch als die van autoteilefavorit voor €150... sorry maar die €190 verschil verdienen ze maar aan een ander :P

Gepland onderhoud gaat fantastisch met onderdelen van de duitsers wat mij betreft, en het scheelt enorm veel centen.
Beetje vooruit denk is wenselijk :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elmarconi

Tsja, dan staat er opeens weer een 10V voor de deur.

https://drive.google.com/open?id=1OmDJMO__yVUmXYgp7g3FEuxwoJctVNA7

De door arjen850 aangeboden V70 heb ik zojuist opgehaald. Rijdt prima!
Optisch hier en daar wat werk. Spoiler heb ik er meteen afgetrokken ;D Als iemand daar interesse in heeft hoor ik het graag!
De velgen zijn ook niet mijn smaak, zoek iets meer standaard. Zijn dus ook te koop/te ruil.

Lijstje todo punten:
Beurt/olie/filters the usual... Check 13/08/2018
Magneetkoppeling airco Ghetto-Fix 05/09/2018
Deurvanger LV
Langzaam leeglopende band LV Fix 14/08/2018
Deurpaneel LV en RV repareren Fix 12/08/2018
Schopbord bestuurder Fix 12/08/2018
Alarmlampje zit los in dashbord
Extra sleutel en afstandsbediening
Remmerij nakijken, trilt beetje, trekt naar links.
Rolhoes fixen, op zoek naar honderek of evt rolnetje
Afdekklepjes handgrepen hemel
Koplampwisser RV
Forumstickert
Waarschuwingslampje deur RV (9178328) vervangen of plakken
Achterklep dempers zo goed als op Fix 05/09/2018
Kit verwijderen op achterklep Fix 05/09/2018, niet helemaal perfect, maar goed zat.
Gasklephuis en stationair regelaar reinigen, vacuum slangen nakijken Fix 05/09/2018

Eerst maar eens een maandje rijden kijken wat we tegenkomen.

--edit-- update todo
--
Autogas Inside . . .

850blues

Veel plezier met je nieuwe aanwinst! Zag er al netjes uit zoals Arjen 'm aanbood.

Meld vooral de vorderingen, altijd leuk om te volgen.
Wat is het trouwens, een 2.5 of 2.4?

Enne, vergeet ook een VPB niet bij de to-do ;)
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

razorx

Gefeliciteerd met je aanwinst Marco! En Arjen natuurlijk met de verkoop.
Het todo lijstje lijkt mee te vallen maar verstandig dat je het voorbehoud van een maandje rijden hanteert voor wat er eventueel boven water komt.
Oogt netjes!

Ewout Schalkwijk

Leuke kar, hoe heet die kleur? Is dat groen of geelachtig? :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

arjen850

Zoals gezegd, ik hoop dat je er veel plezier van hebt. Er zitten best een paar dingetjes aan, maar zeker niet onoverkomelijk. Leuk dat hij op het forum blijft, kan ik (En mijn zoontje) hem nog volgen. Maarten was gewoon verdrietig toen je weg reed ;D

volvobug

Aha, hij duikt hier op! Leuke auto, back to the classic roots  ;)

Velgen ruilen voor een afstelbeurt van de magneetkoppeling?  :angel:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elmarconi

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-08-2018 21:19:24
Leuke kar, hoe heet die kleur? Is dat groen of geelachtig? :eusa_think:

De officiële kleurnaam van VOLVO 440 is DESERT WIND METALLIC.
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Citaat van: volvobug op 11-08-2018 23:29:15
Aha, hij duikt hier op! Leuke auto, back to the classic roots  ;)

Velgen ruilen voor een afstelbeurt van de magneetkoppeling?  :angel:

Die velgen zijn best populair merk ik...  ;D
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Citaat van: arjen850 op 11-08-2018 23:21:57
Zoals gezegd, ik hoop dat je er veel plezier van hebt. Er zitten best een paar dingetjes aan, maar zeker niet onoverkomelijk.
Leuk dat hij op het forum blijft, kan ik (en mijn zoontje) hem nog volgen. Maarten was gewoon verdrietig toen je weg reed ;D

Ach arme, wat sneu. Mocht het een probleem worden wil ik 'm wel ruilen tegen die rooie.  ;D
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Vandaag even gehobbyed aan het laaghangende fruit:

- Schopbord bestuurder netjes recht gehangen.
- Deurpanelen lijken af original met eoa groenige substantie gelijmd, maar dat is niet het sterkste spul. Zijn ze ook erg zuinig mee geweest.

Bison bouwkit FTW! Zit allemaal weer vast.

- Deurvanger LV is afgebroken. Iemand die handig is met een lasapparaat?

- Rolhoes ligt uit elkaar. Brak ding. Latere zorg.

Ding aan Vida gehangen, niks geks gezien.

Voor op de todolist:
Waarschuwingslampje deur RV (9178328) hangt los. Vervangen of plakken.
Achterklep dempers zo goed als op.
Kit verwijderen op achterklep. Waarmee zou dat het beste gaan? Op de ruit werkte een dun stanleymes prima. Maar dat lijkt me voor de lak wat minder...
Stationair aan de hoge kant voor mijn gevoel. Gasklephuis en stationair regelaar reinigen, vacuum slangen nakijken.
--
Autogas Inside . . .

V70geRwin

Leuk hoor, veel plezier er mee.
Estate services verkoopt het rode gedeelte van de deurlampjes, klik en go voor een paar euro.