Waar gasnippel in Zweden te vinden?

Gestart door Easterboy, 29-07-2014 08:31:44

Vorige topic - Volgende topic

Easterboy

Stel: Je gaat met een pas gekochte auto welke op gas rijdt direct op vakantie naar Zweden. In Duitsland kom je er achter dat de buitenlandse aansluitingen voor gas behoorlijk afwijken, je rijdt dus verder op benzine naar Zweden.
Eenmaal in Zweden lijkt het je toch wel handig om zo'n verloopstukje te hebben, maar dan komt de hamvraag:

Kun je deze en zo ja, waar kun je deze verkrijgen????
Wij zitten bij Karlsborg aan het meer Vättern. (Dichtstbijzijnde dorpje is Mölltorp)

Marty__Mouse

Sowieso is het in Zweden maar lastig gas tanken... Ik heb op de rit naar Noorwegen alleen in Malmö (op een soort van kampje heel apart) en in Götenburg bij een Preem tankstation. Voor zover ik kan vinden op diverse apps zijn er maar een handvol LPG tankstations in Zweden.
In Dld zijn er juist veel meer LPG tankstations.

Je moet eigenlijk beide nippels aanschaffen zowel de schotel (Zweden en Noord-Duitsland, als het opdraaistukje voor de rest van DLD). Ik heb ze lang geleden ooit gekocht voor nog geen € 10,- per stuk en sinds die tijd liggen ze standaard in de auto.. Erg blij mee tot nu toe..
Ik zou eens navragen bij een tankstation wat LPG verkoopt, die kunnen je vast wel vertellen waar je die nippels kan kopen.
Meestal bij een automaterialen zaak, maar aangezien je in Zweden veel minder LPG hebt, zullen ze ze vast niet allemaal verkopen.
Bij sommige tankstations (in DLD sowieso) verkopen ze de nippels ook.

En bij veel tankstations kun je de nippels lenen en hebben ze ze achter de toonbank liggen.

Veel succes.. En geniet van de vakantie!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Marc O.

In NL bestellen en (evt. door familie of vrienden) laten opsturen naar je vakantieadres een optie?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Walter

veel benzinestations of (Volvo) dealers hebben een soort Butiken. Ik zou daar eens gaan vragen

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

ZC3rr0r

Interessevraag: Is er een LPG tankstation in je buurt daar überhaupt?
Zo ja, dan hebben ze meestal verloopstukken voor je te koop (de Preem hier in Gbg in elk geval wel, evenals de eerder genoemde verkoper in de buurt van Malmö).

Zo nee: Lekker op benzine rondrijden tot je bij een LPG tankstation uitkomt.

Thys

In Jönköping zit een gasboer die ook LPG heeft. Best kans dat die wel een vuladapter heeft. Ik zal het adres even opzoeken.

ZC3rr0r

Citaat van: Thys op 30-07-2014 15:53:43
In Jönköping zit een gasboer die ook LPG heeft. Best kans dat die wel een vuladapter heeft. Ik zal het adres even opzoeken.

Wilde ik ook al voor te stellen, maar vanuit waar hij zit is Jönköping een goede 90 km.
En om nu ff 180 km te rijden voor die nippel. dan is doorrijden op benzine goedkoper ;-)

Thys

Volgens http://www.lpgwijzer.com/lpg-zweden/ zit er in Skövde ook één, 43km verderop.

Skaraborgs
Norregårdsvägen 18
Skövd

Tanken in Jönköping zag er zo uit:

Kapitein Haak

De handigers zijn ook es op vakantie hoor ::) ::) ::) ::) ::) ::)

;D
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

viking_in_shorts

Ik rij elke dag langs de preem in Göteborg waar ze LPG hebben. Ik kan er eens binnenlopen en vragen of ze nippels hebben ...

<edit>

Als je toch naar Skövde gaat kan je het ook proberen bij Mekonomen. Zitten aan het begin van de straat van de gasboer.

Easterboy

Citaat van: Kapitein Haak op 30-07-2014 17:43:47
Het had elke idioot kunnen overkomen, dus lach maar niet te hard! ;D ;)

Citaat van: Thys op 30-07-2014 16:02:29
Volgens http://www.lpgwijzer.com/lpg-zweden/ zit er in Skövde ook één, 43km verderop.

Skaraborgs
Norregårdsvägen 18
Skövd

Tanken in Jönköping zag er zo uit:

http://afdeling-techniek.nl/850gzr/images/lpg%20zweden.jpg
Jaaaa daar zijn wij uiteindelijk ook geweest!
Ze hebben daar allerlei nippels zodat het altijd past, helaas niet te koop.. Maar dat lpg tanken gewoon kan in de buurt is al heel fijn.
We gaan de komende dagen hierheen voor gas, en voor de rest is het een kwestie van de benzinetank vol mikken en daar maar op rijden.
Het is gelukkig iets minder pijnlijk dan in Nederland. :)
Voor tanken in Duitsland vragen we voortaan ook of ze nippel te leen hebben. Eenmaal in Nederland maar zo'n ding regelen voor de volgende keer..

Bedankt voor alle input!

Kapitein Haak

Citaat van: Easterboy op 02-08-2014 15:14:38
Citaat van: Kapitein Haak op 30-07-2014 17:43:47
Het had elke idioot kunnen overkomen, dus lach maar niet te hard! ;D ;)

Ja, heb je ook weer gelijk in....
MAAR, wij rijden niet op gas :) En zal ook altijd kiezen voor diesel als ik meer kms zou gaan maken ipv van op gas te gaan rijden ;)
Wat nou downsizen...... Groet, Jef