accu loopt leeg op radio hulp gevraagd

Gestart door Martijn_B, 28-07-2014 20:34:33

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Beste mensen

Vraagje, ik had de code van de huidige radio niet meer en de accu was los geweest. Aan deze radio was een kastje gemonteerd voor een i iPhone.

Nu heb ik de standaard radio teruggeplaatst en na twee dagen was de accu leeg. Vreemd want het licht en dergelijke werd niet zwakker.

Niet langzaam tornen noem maar op, dus dacht ik zou het de dynamo zijn?? Voor alle zekerheid gisteren de radio er uit getrokken en raad eens de accu was vandaag niet leeg. Hoe kan dit? Hoe weet ik zeker dat de dynamo goed is? As zondag ga ik met auto een paar dagen we namelijk graag advies!

Gr jan
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

cornelis-b

Dynamo kan je meten, bij draaiende motor moet hij ongeveer 14 volt afgeven aan de accu.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

NinaPaul

Dat is het voltage, de laad stroom moet je toch echt met een ampere tang doen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

L.E.E

Je kunt de kabel van je accu losgooien en daar een lampje tussen knopen.
Als het lampje brandt heb je lekstroom. Door bijvoorbeeld de zekeringen 1 voor 1 eruit te halen kun je zien waar de lekstroom zit.
Vervolgens ga je verder kijken waar het zit door bijvoorbeeld je radio los te koppelen.

Dan weet je in ieder geval wat de stroomverbruiker is en kun je zondag gewoon gaan rijden :)

glenfiddich1983

Maakt de radio of een accesoire dat daaraan vast zit misschien gebruik van de permanente 12V ipv de "accesoire-12V" (die pas spanning geeft als het contact aan staat)?
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Bostel

Kijk eens na of de permanente 12V en de geschakelde 12V op de juiste manier aangesloten zijn.
Ik heb ooit al gemerkt dat ondanks dat ik werkte met de originele ISO-stekker dat er toch verschil op zit. Probeer te zoeken bij welke pin hij de constante voeding en de geschakelde voeding haalt en of dit ook klopt in je stekker.
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!