Voorstellen

Gestart door Erik J., 08-01-2005 13:57:33

Vorige topic - Volgende topic

Erik J.

Hallo, ik ben Erik Jonkman en heb sedert dinsdag 4 januari 2005 een Volvo 850 2.5 I aut.
Foto's zal ik plaatsen zodra ik hem weer in bezit heb.
Het volgende ik heb hedenmorgen een ongevalletje gehad, er is een zinken dakgoot deel onder mijn auto gewaaid terwijl ik reed en vernielde daar iets, er lekte direckt koelvloeistof en ik was genoodzaakt te stoppen en een bergingsbedrijf te laten komen.
Nu is mijn vraag eigenlijk wat kan dit zijn wat er is vernield en wat gaat me dit geintje kosten bij de dealer (de dakgoot hing er nog vast in).
Sorry dat ik zo moet beginnen met voorstellen ('k had het liever anders gedaan want ik was best wel enthoussiast over deze auto, had hiervoor een volvo 440 1.8DL U aut.)
:'( :'( :'( :'(
lekker terrasje pakken in de zomer zie:
http://www.eettapperijbijsterbosch.nl

daytonawim

Welkom hier,  vervelend dat je nu elende hebt met de auto ( als je wa extra verzekerd bent, heb je kans dat de schade gedekt wordt )

Tja er kan van alles stuk zijn, maar radiator zo wel erg aannemelijk zijn.

toycar

Yep, ik gok ook op de radiator of een daaraan verbonden slang. Kosten zijn natuurlijk afhankelijk van hetgeen kapot is (radiator kan ook gereviseerd worden en gebruikt is aan deze dingen ook redelijk goed aan te komen).
Misschien loont het nog de moeite om te achterhalen waar die dakgoot vandaan kwam i.v.m. verhaal van de schade.
Straks is je auto weer klaar en dan willen we natuurlijk....foto's.
Succes!

Frans Harkema

Citaat van: toycar op 08-01-2005 15:21:04
Misschien loont het nog de moeite om te achterhalen waar die dakgoot vandaan kwam i.v.m. verhaal van de schade.

Bijna iedereen heeft een W.A. verzekering, het loont zeker de moeite om te kijken of je de eigenaar van de dakgoot kunt vinden.

Succes,
Frans.

Reitse

Radiator reviseren kan maar ik zou voor een nieuwe gaan. In Haarlem zit ergens bedrijfje dat die dingen tegen mooie prijs kan leveren.

Erik J.

Bedankt alvast voor jullie snelle antwoord.
De politie is bezig met het achterhalen van de eigenaar van de dakgoot.
Waarschijnlijk is het of van een wagen gevallen of het is illegale dump geweest.
Zal moeten wachten tot maandag aleer ik verder kan met de verzekering en/of het waarborgfonds.
Bedankt tot nu toe en voor allen een prettige voortzetting van het weekend.
Erik

daytonawim

voor waarborg fonds moet je aangifte bij de politie doen !!

Ps, frans;  Ik doelde op de WA  "extra "verzekering daarin zit meestel de dekking voor o.a. brand, storm en inbraak schade.

Erik J.

Citaat van: daytonawim op 08-01-2005 21:26:48

Ps, frans;  Ik doelde op de WA  "extra "verzekering daarin zit meestel de dekking voor o.a. brand, storm en inbraak schade.

Deze aangifte heb ik dus ook direct gedaan op de plaats van het ongeval.
Ik was alleen WA verzekerd, want ik had WA beperkt casco maar als je dan komt vanwege vandalisme (daar was ik voor verzekerd) dan was je gelijk je no claim kwijt.
Zodoende ben ik terug gestapt naar WA (ben verzekerd bij Volvo zelf).

Frans Harkema

Citaat van: daytonawim op 08-01-2005 21:26:48

Aha, duidelijk Wim.  Is het niet zo dat er in geval van schades die worden uitbetaald door het waarborgfonds, er sprake moet zijn van auto vs. auto en niet auto. vs ander object?

Erik J.

Tja hoe het ook gaat lopen er zijn flinke onkosten.
Radiator, airco, bumper (gat en gescheurd), onderplaat is dwars door de midden.
Geschatte onkosten door mijn dealer €1150,--.
Maar hij was zelf van mening dat we het in  etappes moesten laten doen en gewoon eerst rijklaar, dus radiator en koelvloeistof en de rest later.
Ook gaan ze met Volvo Insurance contact opnemen om te kijken of de rechtsbijstand wat kan betekenen ten opzichte naar het waarborgfonds toe.
Ik vind dit toch netjes geregeld van Auto Techniek Raalte mijn dealer.

Reitse

Citaat van: Gaspieppe op 10-01-2005 18:05:40

Ik vind dit toch netjes geregeld van Auto Techniek Raalte mijn dealer.
;D doen goed werk daar! 8)

Erik J.

Hier zijn da foto's van mijn 850

toycar

;)
Zonder zinken dakgoot is het een mooie kar man. Ik zou wel kiezen voor andere wielen, maar ik begrijp dat je nu andere dingen aan je hoofd hebt.

Peertje

Mooie auto hoor.
Ik hoop dat alles weer in orde komt.
En trouwens, airco heb je nu toch niet nodig. ;)
Hé? Geen banner meer?

Volvo comfort

Je kan die Dakgoot natuurlijk ook laten zitten... dan heb je gelijk een mooie voor op Marktplaats...

Volvo 850  limited met extra dakgoot... ;D

Veel sterkte met je wagen hopelijk ben je snel weer mobiel..zonder teveel pijn in je portomonee ;)