auto lekt benzine (rijdend op LPG)

Gestart door bArtch, 06-08-2014 12:30:12

Vorige topic - Volgende topic

bArtch

Tijdens onze vakantie heb ik mijn auto volgetankt met benzine (gewoon, totdat de pomp afsloeg en daarna niet helemaal volgedruppeld). Vervolgens ben ik verder gereden op LPG en na zo'n 100 km zag ik op de parkeerplaats dat er een plasje benzine onder de auto lag. Ik zag dat er benzine druppelde onder de auto, waar de dikke vulslang met een soort van dikke ring (bayonet?) op de dikke pijp vlakbij de tank zat bevestigd. Toen ik de vuldop losdraaide hoorde ik geen gesis van evt. overdruk, maar het druppelen hield wel op.

Tijdens de vervolgrit regelmatig gecontroleerd maar niets vreemd meer ontdekt, geen lekkage meer. Het was buiten zo'n 30 graden (zo'n beetje de enige hete dag tijdens onze vakantie in Franrijk..grrr..). Zou dit kunnen komen door overdruk? Ik las op een forum dat de rubber overdrukslang die boven de benzinetank ligt lek zou kunnen zijn, maar ik twijfel of dit het is, omdat hij nu helemaal niet meer lekt.

Kan ik hiermee doorrrijden of kan ik nog andere tests doen of hij lekt?
groeten
Bart
Volvo 850 - 2.5 - 10V - 1995

rpakuypers

Citaat van: bArtch op 06-08-2014 12:30:12
Tijdens onze vakantie heb ik mijn auto volgetankt met benzine (gewoon, totdat de pomp afsloeg en daarna niet helemaal volgedruppeld). Vervolgens ben ik verder gereden op LPG en na zo'n 100 km zag ik op de parkeerplaats dat er een plasje benzine onder de auto lag. Ik zag dat er benzine druppelde onder de auto, waar de dikke vulslang met een soort van dikke ring (bayonet?) op de dikke pijp vlakbij de tank zat bevestigd. Toen ik de vuldop losdraaide hoorde ik geen gesis van evt. overdruk, maar het druppelen hield wel op.

Tijdens de vervolgrit regelmatig gecontroleerd maar niets vreemd meer ontdekt, geen lekkage meer. Het was buiten zo'n 30 graden (zo'n beetje de enige hete dag tijdens onze vakantie in Franrijk..grrr..). Zou dit kunnen komen door overdruk? Ik las op een forum dat de rubber overdrukslang die boven de benzinetank ligt lek zou kunnen zijn, maar ik twijfel of dit het is, omdat hij nu helemaal niet meer lekt.

Kan ik hiermee doorrrijden of kan ik nog andere tests doen of hij lekt?
groeten
Bart

Hier kun je gewoon mee doorrijden, echter advies om de tank niet meer geheel te vullen. Het feit dat hij nu niet meer lekt zal komen omdat de tank niet meer vol is ................. heeft de mijne ook en is ontstaan nadat ik LPG heb laten inbouwen. Ik moet ook nog aan dat klusje beginnen.

Groet,
Roger

PimR

Het kan ook de klem zijn die de vulpijp aan de tank verbind, dat deze niet meer helemaal fris meer is.

En door de overdruk in de tank (waarschijnlijk door het warme weer) dat het daar iets gaat lekken.

bArtch

bedankt voor de snelle antwoorden, ik zal het in de gaten blijven houden en de klem eens controleren, en de tank niet zo vol meer doen natuurlijk :)
grtz
Bart
Volvo 850 - 2.5 - 10V - 1995

Lammert

Dirk342 heeft afgelopen tijd bij 3 foum-auto's dit soort problemen verholpen (waaronder bij mij). Kwestie van tijd voordat ie zelf antwoordt waarschijnlijk maar anders kan je hem ff benaderen hiermee

Ik heb er een jaar mee rondgereden... (3/4 vullen als workaround)