Brandstof 98 of 95 ongelood?

Gestart door volvo 850 20v, 10-08-2014 18:38:18

Vorige topic - Volgende topic

volvo 850 20v

Een goede middag/avond.

Ik heb een vraag over de benzine.

auto: Volvo s70 t5  gechipt.  vermogen ca. 300 pk.

De vorige eigenaar heeft mij geadviseerd om 98 te gaan tanken dat deed hij ook. dit zou beter voor de motor zijn.
'
Maar deze brandstof komt niet altijd even goed uit omdat er hier in de regio lang niet overal 98 verkocht wordt.

Nou is mijn brandende vraag of het inderdaad wat uit maakt als ik nu 95 ga tanken

alvast bedankt  :)

cees-s70

Ik rij in een s70 2.5 en merk als ik 95 tank dat hij net even minder reageert maar voor de rest weinig ik tank altijd vol en rij hem +| - tot 20 liter leeg. En dan weer tanken

Rob850turbo

Mijn V70 R 300 loopt altijd beter op 98 of 102 dan op  95

volvo 850 20v

oke maar het kan verder geen kwaad?

twotone

Als 'ie beter loopt op 98, zoals hierboven aangegeven, waarom zou je dan nog 95 gaan tanken..? Verder kan 't mechanisch gezien niet echt kwaad, maar de prestaties duiken wel naar beneden. Ik zou zeggen probeer 't een keer, misschien heb je de uitzondering op de regel te pakken ;)
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

koelkast

Citaat van: Rob850turbo op 10-08-2014 19:28:12
Mijn V70 R 300 loopt altijd beter op 98 of 102 dan op  95
merk je ook veel verschil tussen 102 en 98 ?

Rob850turbo

gevoels matig wel  , ik tank op 5 km afstand 98 en als ik verder duitsland in ga , tank ik voor het zelfde geld aral 102 , dan loopt de auto super goed.

wat ik wel ervaar en zelfs het zelfde voor de oude suzuki alto van mijn vrouw , de auto's lopen zuiniger op de duitse benzine

cornelis-b

Ik rij gewoon euro 95 en de S70 gaat als een kanon, hij zal het best wel beter doen op 98 maar gezien we in Nederland niet harder mogen dan max. 130 voldoet 95 prima tot ver over de 200 ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

KIM

Als ook bij de tuning je ontstekingstijdstippen zijn aangepast, kun je op 98 gaan rijden.
Anders heeft het niet heel veel zin; de standaard installatie is afgesteld op 95.

BartSluijs

Merk bij mij dat hij op 98 circa 10% zuiniger loopt, gezien het prijsverschil van zo'n 8 cent (5%) dus best de moeite waard om ongeacht prestaties 98 te tanken.
Zolang je alles met een glimlach kunt bekijken, zijn de meeste dingen leuker, leuker dan ze lijken.

knoertS70

Citaat van: BartSluijs op 10-08-2014 21:19:47
Merk bij mij dat hij op 98 circa 10% zuiniger loopt, gezien het prijsverschil van zo'n 8 cent (5%) dus best de moeite waard om ongeacht prestaties 98 te tanken.

En als je bij BP 98 tankt krijg je nog dubbele Freebees ook.  ;D
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

volvo 850 20v

Oke jongens weer harstikke bedankt.

Zal een keer ondervinden hoe de auto loopt op 95.

Bedankt :)

peteRRR

Hier nog een stukje over benzine/mapping en evt meerdere maps in de jaargetijden.

http://www.type-r.nl/showthread.php?14435-Aral-Ultimate-102-octaan-benzine-flashpro-super

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla