Nokia Laadt niet op

Gestart door volvowillem, 08-01-2005 22:07:18

Vorige topic - Volgende topic

volvowillem

Ik had beloofd om jullie te schrijven als ik het zou vinden;

en jawel :  :)  Hij doet het weer.
Waar zat het nou in. Een stekker in de telefoonunit (die bij mij dus onder de bestuurders-stoel zit) zat los!!   :-\
Heb ik hiervoor bijna een jaar zonder carkit rondgetoerd en een bluetooth oortje aangeschaft.
Krijg ik wel de prijs voor het sufferdje van de week? Toch!

V70 1999 2.4 aut RTI-Nav 200.000 km

Roger B.

Nokia CARK91 (31xx/51xx/61xx/62xx/63xx/71xx toestellen)

stekker van de telefoonhouder kun je het best met een tyrap zekeren (tyrap door gat van koppelbox (centrale unit)

vaak problemen met verbogen contacten in de houder, deze veren dan niet meer terug omhoog en maken slecht contact.

CK7W (huidige generatie carkit, afhankelijk van houder geschikt voor (oa) 6020/6021, 6230(i), 3120, 9300, 9500, N70 enz enz)

Bij niet goed functioneren van de carkit de contacten van de houder en datakabel (voorzichtig) reinigen,

de stekker onder in de houder maakt soms geen goed contact, (de telefoon direct op de kabel steken verhelpt de storing meetal) Je kunt de contacten van de stekker, onder op de houder en in de houder voorzichtig reinigen met doekje met alcohol of met een (glasfiber)borsteltje. Vaak is de storing dan opgelost.
Kijk ook of er geen contactjes onderin de houder vastzitten in het blokje waar ze uit horen te steken (niet echt meer te verhelpen geloofik) dat kan ook een probleem zijn.

thuur

Typisch Nokia... slechte contacten ::)

Maar euh... een glasvezelborsteltje zou ik niet gebruiken :o De contacten zijn verguld en dat is echt maar een paar micron dik, voor je het weet leg je het (oxiderende!) onderliggende materiaal bloot. Gewoon alcohol werkt prima.

En anders een druppeltje remmenreiniger. Wat een superspul is dat toch 8)

Gr ;)