turbodruk weg + inhouden bij 4000 toeren stationair.

Gestart door Schnappi, 08-08-2014 22:18:13

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

Hoi allen,

Een tijdje geleden had ik een volvo s70 t5 aangeschaft, auto reed geweldig totdat sinds een paar weken de stc + uitroepteken lampje ging branden soms, snelheidsmeter wegviel en geen turbo druk meer had, waarschijnlijk abs controller defect, ook had de auto soms last van inhouden/schokken.

Deze controller door laten solderen door de garage, hierna ging het lampje van de motormanagement branden, uitgelezen gaf aan onjuiste onsteking op een cylinder, bougies er uit gehaald zagen er niet zo goed uit, een bougie was de elektrode beschadigd, nieuw bougies erin nog steeds schokken.

Pen bobines bekeken bleek dat er één gescheurd was, deze vervangen, ecu gereset en geen lampjes meer.

alleen nu het probleem dat de auto stationair toeren tot 4000 gaat en dan net lijkt of de begrenzer inspringt en op de snelweg rijdend in z'n 4e of 5e versnelling er totaal geen boost meer is bij gas geven bij 120km per uur.

geen lampjes op dashboard, helemaal niks?  ???

garage had Bosch irdidium bougies gemonteerd.

iemand een idee waar het aan zo kunnen liggen?

Groeten.

The Demon

Originele Volvo bougies erin, en op 0,6mm zetten die dingen.

MEN-O

Ik denk dat als eerste geroepen wordt dat er volvo bougies inmoeten..

Schnappi

thx voor de snelle reacties, het vreemde is dat ik heb aangeven bij garage dat orginele volvo bougies er in moesten, volgens hem was dat niet nodig.

morgen maar weer terug dan. :(

Schnappi

*Update*

vandaag terug geweest naar garage eerst nog even gekeken hoe de auto reageert, nog steeds niet goed net of hij overslaat/inhoud bij een cilinder en totaal geen vermogen als men dus gas geeft bij 120km per uur in z'n 4, het gevoel dat er iets overbrugt moet worden daarna trekt hij wel door maar niet snel.

Pen bobines opnieuw bekeken de resterende 3, blijken toch zeer tot zeer kleine haarscheurtjes te hebben, bosch bougies bekeken zien er goed uit.

zijn deze bobines nu echt zo gevoelig?

de garage gaat nu met gebruikte onderdelen stap voor stap kijken waar het aan zou kunnen liggen.

kan een slechtwerkende LMM dit gedrag ook veroorzaken?

Groeten

Bouke

Ben heeeeel benieuwd waar het bij jou aan ligt, ik heb precies het zelfde :-[

Sbv

Citaat van: Bouke op 09-08-2014 10:40:41
Ben heeeeel benieuwd waar het bij jou aan ligt, ik heb precies het zelfde :-[
luchtmassa meter hebben we bij Bouke al gewisseld

Schnappi

geen enkele verandering waarneembaar na het wisselen van de LMM?

Jack v

Bobines zijn echt gevoellig.
Zou idd een paar gebruikte zien te vinden of eerst ff lenen om te proberen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Sbv

Citaat van: Schnappi op 09-08-2014 12:30:05
geen enkele verandering waarneembaar na het wisselen van de LMM?

nee, volgende week nog een keer proberen, of er zou een fout in de bekabeling moeten zitten

vincen tdi

Citaat van: Jack v op 09-08-2014 12:46:48
Bobines zijn echt gevoellig.
Zou idd een paar gebruikte zien te vinden of eerst ff lenen om te proberen.
slaat de bobine dan door in de kop ?
met ander woorden, waar hebben deze haarscheurtjes het grootste effect. :eusa_shifty:

en misschien wel heel simpel gedacht van mij maar kun je dan niet voor nood iets om de bobine heen doen :eusa_shifty:
http://www.resqtape.nl/nl/Home
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Schnappi

btw de orginele bougies van volvo zijn die kant en klaar of moet men die nu afstellen op 0,6MM?
Citaat van: The Demon op 08-08-2014 22:21:02

Originele Volvo bougies erin, en op 0,6mm zetten die dingen.

waar staan ze standaard op?

vincen tdi

De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Sbv

als ik de volvo bougies zou moeten afstellen, dan zijn ze af fabriek verkeerd geleverd is mijn mening. Indien ze op 0.6 zouden moeten staan, dan had Volvo deze wel zo geleverd

The Demon

Het is al een paar keer geroepen hier op het forum.