Verdamper lek, wie heeft er zin in deze klus??

Gestart door fooc, 06-06-2014 21:22:20

Vorige topic - Volgende topic

ducbertus

Hallo Ries,

bedankt voor je tip. hier had ik niet aan gedacht.
het systeem is 2 weken geleden gevuld en was volgens de monteur in orde. gezien de totale tijd die ze er mee bezig zijn geweest is er geen lektest geweest.
in totaal heb ik er 5 dagen van kunnen genieten.
kun je trouwens van buitenaf zo zien of je condensor overleden is? sporen van vloeistofverlies?

groet, Bertus

henry classic v70

Als je condensor lek is kun je dat zien wanneer er een fluoriserende vloeistof is toegevoegd tijdens het vullen. Met een UV-lamp is de lekkage dan op te sporen (condensor zit vóór de radiateur en eventuele lekkage is te zien wanneer je met de UV-lamp tussen het front naar beneden schijnt)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sbv

Citaat van: ducbertus op 06-08-2014 18:44:41
Hallo Ries,

bedankt voor je tip. hier had ik niet aan gedacht.
het systeem is 2 weken geleden gevuld en was volgens de monteur in orde. gezien de totale tijd die ze er mee bezig zijn geweest is er geen lektest geweest.
in totaal heb ik er 5 dagen van kunnen genieten.
kun je trouwens van buitenaf zo zien of je condensor overleden is? sporen van vloeistofverlies?

groet, Bertus
Lekkere monteur dan, enkel even vullen en klaar, of was dat ook de opdracht op voorhand ?

ducbertus

hoi Henry en SBV,

ik geloof niet dat er een fluoriserende vloeistof is toegevoegd, dus ik zou moeten kijken naar leksporen.

SBV, de monteur in deze treft geen blaam. de opdracht was vullen en dat heeft hij gedaan. voor € 50 die  ik betaalde moet ik niet gaan zeuren.
deze garage weet dat ik meer sleutel aan auto's ed., dus die verantwoordelijkheid ligt bij mij.
het vervangen van de defecte onderdelen doe ik ook zelf, nadat het systeem drukloos gemaakt is.

groet, Bertus

groet, Bertus

ducbertus

Hallo allen,

ik ben vandaag even langs een vriend geweest (automonteur) om zijn visie te horen.
hij had niet een directe verklaring, maar stelde vast dat er nog steeds voldoende druk in het systeem aanwezig is.
na inschakeling van de airco werd deze ook direct koud en ik heb geen rookpluim meer gezien of een stank waar kunnen nemen.
alles lijkt normaal te werken. ???
we hebben besloten om het maar aan te zien.
mocht de airco alsnog binnenkort uitvallen, dan zien we wel verder.

allen nog bedankt voor het meedenken.  :eusa_clap:

groet, Bertus