verwarming ECC valt soms uit

Gestart door Arlee, 10-01-2005 01:07:37

Vorige topic - Volgende topic

Arlee

De laatste tijd valt soms na ongeveer een half uur de rechter zijde van de verwarming uit, of nadat je bv getankt hebt blijft die kant in gebreken. Mijn vrouwelijke passagier is daar uiteraard niet van gecharmeerd. Wat zou dit kunnen dit wezen.
Oh ja, en nog een vraagje: ik vind dat de cruisecontrol zodra ik deze activeer niet direct reageert. In mijn vorige Volvo, een 740, hield hij de snelheid direct vast, maar in deze V70 valt,  nadat ik de knop heb ingedrukt, de snelheid terug met soms wel 10 km nadat ik mijn voet heb los gelaten van het gaspedaal en dan pas na enige seconden trekt hij hem op naar de beoogde snelheid. niet echt prettig. Is dit normaal?
alvast bedankt voor een reaktie

ari de kok
145 -> 245 -> 240 -> 745 -> V70

Peertje

Citaat van: Arlee op 10-01-2005 01:07:37
...maar in deze V70 valt,  nadat ik de knop heb ingedrukt, de snelheid terug met soms wel 10 km nadat ik mijn voet heb los gelaten van het gaspedaal en dan pas na enige seconden trekt hij hem op naar de beoogde snelheid. niet echt prettig. Is dit normaal?

Ik weet niet of dit normaal is maar ik heb hetzelfde.
Ik vind het niet echt storend.
Hé? Geen banner meer?

thuur

Cruise control: mijn vorige 855 had dit ook, echter geen 10 km/u maar (ik schat) zo'n 5..

Vwb de rechterverwarming: heb je de sensors achter de handgrepen al schoongeblazen? Met perslucht oid in de gaatjes blazen zodat deze stofnesten enigzins schoon worden.

(Even ervanuitgaande dat je ze daar hebt zitten)

Gr 8)

b0nkolok

De reactietijd van de CC is met ca. 5 km. volkomen normaal. Blijf even gasgeven en dan voel je hem opkomen.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Arlee

Iedereen bedankt voor de reaktie,
Blij te weten dat de m'n cruise control normaal reageert.
De temp. sensor aan de rechter zijde zou ik graag schoon willen blazen, op advies van Thuur en die heeft goede adviezen, net mijn kreunend stuur volgens de fotoserie even hersteld,  maar volgens mij zit er maar 1 sensor in de V70 en die zit op het dashboard aan de bestuurders zijde.
Wat ik dan wel weer vreemd vind, want de temp. is aan beide zijden in te stellen.
Bij de handgrepen heb ik nog niets, wat lijkt op een sensor, kunnen ontdekken.
Wie weet hoe op de passagierszijde de temp. wordt gemeten in een V70.
Ik kan me overigens wel voorstellen dat met slechts 1 sensor zoiets met behulp van wat software wel te regelen valt.
Ik ga m'n compressor maar eens even van stal halen.

Ari

145 -> 245 -> 240 -> 745 -> V70

thuur

Bij de oudere ECC's zit een gaatje achter beide handgrepen aan het plafond. Bij de nieuwere zitten deze sensors in een van de middelste luchtkanalen. Even goed zoeken op het forum, ik kan me herinneren een duidelijk plaatje gezien te hebben hier..

Gr 8)