radio sc 802

Gestart door leonsonnenschein, 10-01-2005 10:04:52

Vorige topic - Volgende topic

leonsonnenschein

hoi allemaal ik ben in het bezit van een sc 802 waar de lampjes van de toetsverlichting kapot zijn kan mij iemand vertellen hoe ik in het bezit kom van nieuwe lampjes want via de dealer is dit niet mogelijk

groet leon

mr T

Hoi, heb ze net zelf vervangen in een 805. De lampjes achter de toetsen zij dezelfde als het lampje wat gebruikt wordt in een V70 classic bij de verlichtingsschakelaar. Degene met de korte schacht. Je kan ook, veel goedkoper, naar de lokale onderdelenboer. Soldeerlampjes 12v/1.2w 3mm doorsnede. Dan moet je wel het lampje in het houdertje klemmen en buigen maar het gaat perfect. Het lampje achter het display is lastiger, die zit opgesloten in een blikken trommel die je open moet solderen. Daarna kun je eenvoudig het lampje lossolderen en vervangen.

Procedure:

Aan beide kanten ong. in het midden pal achter het front de kruiskopschroefjes losdraaien, aan de linkerkant achter het front het kruisschroefje wat het stalen contactje vasthoud losdraaien en voorzichtig alle klempunten van het front met je nagel openbuigen en gelijktijdig het frontje naar voren trekken. Let op de flatcable die je front electrisch verbindt met de radio....

Als het frontje dan op zijn kop voor je lift zie je de lampjes als witte draaicontacties precies zoals de schakelaars in de 850 na '94 en de v70 verlicht worden. Kwart slag draaien en je kan ze eruit wippen.

Suc6

Gr. Marcel