tweeter-roosters D-stijl

Gestart door BasV70, 10-01-2005 21:22:01

Vorige topic - Volgende topic

BasV70

Van de week een van mijn bovenste remlichten vervangen (estate). Daarvoor moest het tweeter-roostertje van de D-stijl verwijdert. Toen ik dit in mijn handen had zag ik dat het rooster zelf (de gaatjes dus) afgeplakt waren met een soort foam-achtige tape (ca. 1 mm dik).
Hoort dit zo en levert het foamlaagje een speciale akoestische bijdrage?
Of heb ik hier te maken met een gesmoorde kreet?

mr T

De speciale acoustische bijdrage is dat je je tweeters niet hoort. In het geval van die standaard dingen is dat maar goed ook ;)

ff serieus, die foam hoort er niet te zitten als er tweeters gemonteerd zijn.
Gr. Marcel

Frans Harkema

Citaat van: Volvo 875 op 10-01-2005 21:35:53
In het geval van die standaard dingen is dat maar goed ook ;)

Zeg dat wel! Ik heb een tijdje terug zulke standaard speakertjes gekocht, maar ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben van de geluidskwaliteit. Heeft iemand een suggestie welk merk e/o type ik beter voor de D-stijlen kan kopen? Mijn radio is een BigFront SC 816. (VS exemplaar)

HaRdCoRe-WeZ

Kwalitatief betere tweeters zijn er in alle soorten en maten. Ga eens informeren bij de betere audiozaken. Daarbij komt wel dat je je geluidsbeeld 9 van de 10x verragd door speakers achterin.

mr T

Wel apart, maar de reden ontgaat me. Er zit een prima plek standaard op de dashboardhoeken waarbij je een goede reflectie hebt. Als je ze aan de a-stijl zet zitten ze recht in je gezicht te toeteren.....
Gr. Marcel