Koops-Furness in de problemen.

Gestart door -D©©©L-, 18-08-2014 19:34:30

Vorige topic - Volgende topic

Jan_D.

Citaat van: Spin! op 18-08-2014 22:21:23
Oei...gaan al die wagens dan de veiling in? Ik heb wel een verlanglijstje voor de Bangarage Mijdrecht  :P

???
(Ik was er vanmiddag nog)

Er staat geen V70R meer!

Hans Duiven

Citaat van: -D©©©L- op 18-08-2014 22:07:54
Een auto is een zgn. "onvervreemdbaar" eigendom. Lees: Hij staat op naam.
Vooralsnog is het business as usual voor alle bedrijven. Ik heb begrepen dat de overname kandidaad de boel wil overnemen zonder de schuldenlast.
Dat snap ik dan ook wel weer...
Wel ruk dat heel veel mensen bij een doorstart morgen gaan soliciteren op hun eigen baan.

Als jij de munten hebt overgemaakt naar de dealer... maar als die auto nog niet op jouw naam staat..doei

Kingfisher

Citaat van: Jan_D. op 18-08-2014 22:22:54
Citaat van: Spin! op 18-08-2014 22:21:23
Oei...gaan al die wagens dan de veiling in? Ik heb wel een verlanglijstje voor de Bangarage Mijdrecht  :P

???
(Ik was er vanmiddag nog)

Er staat geen V70R meer!

Je bedoeld die "groene"? Die is vorige week verkocht ;D

Wat die surceance betreft moet men niet vergeten dat Koops niet de enige aandeelhouder in het geheel is. Er zijn meerdere belanghebbenden. Ben benieuwd hoe dat dan afloopt, niet alle vestigingen zijn (volledig) van Koops. En daarnaast is surceance nog geen faillisement (gelukkig)....

LQDI

Helaas ben ik een werknemer van Furness en krijg je natuurlijk wel het e.e.a. mee. Op de site van Automotive staat wel een boeiende analyse over wat er zoal fout is gegaan. Helaas is het niet niks. Vrijdag zal er naar verwachting meer bekend zijn.

reneetje

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

grijzev70tdi

Citaat van: LQDI op 20-08-2014 17:30:49
Helaas ben ik een werknemer van Furness en krijg je natuurlijk wel het e.e.a. mee. Op de site van Automotive staat wel een boeiende analyse over wat er zoal fout is gegaan. Helaas is het niet niks. Vrijdag zal er naar verwachting meer bekend zijn.

We konden inderdaad al geen onderdelen meer bestellen.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

heutink

;)
laten we hopen dat het allemaal nog goed komt
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

-D©©©L-

Ik heb vandaag gelukkig nog Ford en Volvo onderdelen geleverd kunnen krijgen.

Johann

Kon vanmorgen nog gewoon T-5R onderdelen ophalen.  :eusa_clap:

Kingfisher

Het is zo'n groot geheel aan vestigingen met een enorme structuur van belangen, deelnemende partijen, deel-eigenaren etc. dat je niet zomaar alle vestigingen / dealerschappen onder de koops-furness paraplu over een kam kan scheren. Slechts weinigen weten exact hoe het zit en wat de mogelijke scenario's zijn. Persoonlijk denk ik dat er, indien KF er niet zelf uit komt, een opdeling gaat plaats vinden. Een deel naar partij A, deel naar B, deel opgeheven, enkele door onder ander scenario etc. etc.

Geloof nooit dat de hele zwik in een keer uit elkaar valt., Vergeet niet dat er veel belanghebbenden zijn, buiten KF (bijvoorbeeld importeurs e.d.)

Laten we het beste er van hopen, vooral voor het personeel.

UserID6342

Citaat van: LQDI op 20-08-2014 17:30:49
Zou je dat artikel eens willen posten aub ?  Ben hier zelf erg nieuwsgierig naar, maar geen abonnee van Automotive helaas....

LQDI

Kingfisher

Aangenomen dat het verhaal op feiten berust, een duidelijk verhaal. Ben benieuwd of Van Mossel nog interesse heeft wanneer een volledige overname niet meer mogelijk is. Er zijn immers ook enkele goed lopende vestigingen die interessant zijn voor meer partijen.....

Taranis

Als het verhaal inderdaad op feiten berust, dan is dit niet iets van vandaag of gisteren. Een wakkere accountant had dit dan toch al 2-3 jaar aan moeten zien komen? Ook al is het niet leuk, soms moet je snijden in een deel van de onderneming om het andere deel te laten overleven...