Koops-Furness in de problemen.

Gestart door -D©©©L-, 18-08-2014 19:34:30

Vorige topic - Volgende topic

LQDI

Citaat van: Taranis op 21-08-2014 10:21:15
Als het verhaal inderdaad op feiten berust, dan is dit niet iets van vandaag of gisteren. Een wakkere accountant had dit dan toch al 2-3 jaar aan moeten zien komen? Ook al is het niet leuk, soms moet je snijden in een deel van de onderneming om het andere deel te laten overleven...

Dat is ook absoluut het geval.

update trouwens:

http://www.automotive-online.nl/home/12775-koops_furness_eerste_bvs_failliet,_importeurs_aan_zet.html

Kingfisher

Dank voor de update LQDI !

Dus de lease-tak is ook failliet....... lekker dan, ik heb daar ook enkele wagens rijden. Ga maar eens ff bellen  :eusa_pray:

glenfiddich1983

Citaat van: Kingfisher op 21-08-2014 12:51:33

Dus de lease-tak is ook failliet....... lekker dan, ik heb daar ook enkele wagens rijden. Ga maar eens ff bellen  :eusa_pray:

Waar ben je bang voor dan?
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

UserID6342

Eigenlijk is het, wat ik dus kan lezen / begrijpen met mijn beperkte kennis hierover, een grof schandaal dat zo'n bedrijf om dondert ! Maar met 'creatief' boekhouden kun je alles overeind houden natuurlijk, maar wie hou je dan voor de gek ??  Ik kan dat nooit zo goed begrijpen...

Taranis

Of je het een grof schandaal kunt noemen weet ik niet, kan ook een gevalletje boter op het hoofd zijn. In de familie is er op dit moment helaas ook een faillissement op handen wat naar verwachting volgende week uitgesproken wordt en dan roept ook de hele familie dat het een schande is. Feit is dat er in het verleden keuzes gemaakt zijn gebaseerd op inschattingen van toen die nu verkeerd uitpakken.

Er zal ongetwijfeld wat teveel geld uit de ondernemingen weggevloeid zijn maar een grof schandaal kun je het denk ik pas noemen als de onderste steen boven is en gebleken is dat het faillissement uitsluitend te wijten is aan zelfverrijking en mismanagement in plaats van aan verslechterde marktomstandigheden en te ruim in het jasje (personeel en onroerend goed) blijven zitten.

Achteraf is het altijd makkelijk al is een analyse door een kundige buitenstaander nooit verkeerd om de oogkleppen van de ondernemer in kwestie even te openen. Maar dat is slechts mijn mening :)

Kingfisher

Citaat van: glenfiddich1983 op 21-08-2014 13:10:36

Niet zozeer "bang" maar de auto's zijn eigendom van Koops en wij betalen daar voor. Als klant is het wel handig om te weten of de huidige dienstverlening (voorlopig) blijft doorgaan of niet, of de auto's gevorderd worden of niet, blijft de tankpas etc. werken of nit. etc. etc. Een plotselinge hapering in dergelijke processen kan ook onze bedrijfsvoering "verstoren", aangezien het bedrijfswagens zijn.

Overigens zojuist gebeld en voorlopig gaat alles door, maar dat kan vanmiddag weer anders zijn.

glenfiddich1983

Citaat van: Kingfisher op 21-08-2014 14:03:50
Citaat van: glenfiddich1983 op 21-08-2014 13:10:36

Niet zozeer "bang" maar de auto's zijn eigendom van Koops en wij betalen daar voor. Als klant is het wel handig om te weten of de huidige dienstverlening (voorlopig) blijft doorgaan of niet, of de auto's gevorderd worden of niet, blijft de tankpas etc. werken of nit. etc. etc. Een plotselinge hapering in dergelijke processen kan ook onze bedrijfsvoering "verstoren", aangezien het bedrijfswagens zijn.

Overigens zojuist gebeld en voorlopig gaat alles door, maar dat kan vanmiddag weer anders zijn.

Over het algemeen wil een curator de activiteiten van een grotere onderneming als deze graag voortzetten tijdens faillissement, zodat de klanten niet verloren gaan en er dus bij overname een maximale opbrengst wordt gerealiseerd.

De lease-auto's waarvan jij denkt dat ze van Koops zijn, zijn trouwens waarschijnlijk eigenlijk verpand aan een financier of behoren aan die laatste in eigendom toe (financier: een of meerdere banken, of een financieringsmaatschappij van de importeur van het betreffende merk).

De financier kan dan roet in het eten gooien door zijn eigendommen of aan hem verpande zaken op te eisen, maar ook voor de financiers zal over het algemeen wel gelden dat ze belang hebben bij een zo hoog mogelijke totaalopbrengst. Maar je weet maar nooit natuurlijk wat daar weer voor andere belangen spelen.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Kingfisher

Mee eens, zal zo'n vaart niet lopen, maar ben altijd liever pro-actief en even checken hoe de zaken er voor staan. We wachten het maar weer af....

confruo

Hmm, de mijne gaat altijd naar Bangarage Amstelveen, hij heeft daar altijd met veel plezier zijn onderhoud genoten, binnekort mag hij weer, en ik hoop ook gewoon daar weer ...  Ik zal hem alleen niet laten overnachten :D

V70 400K+

Ik hoorde van de week dit bericht. Heb voor de vakantie nieuwe leaseauto uitgezocht. Een S60 powersteel blue. Zou 1 september a.s. uitgeleverd worden. Meteen met de vestiging gebeld en idd er wordt geen auto uitgeleverd. Baal baal.

Direct de leasemaatschappij gebeld en kreeg gisteren bericht dat de auto wel wordt uitgeleverd. Ze weten alleen nog niet hoe  :) Ben reuze benieuwd of we 1 september de S60 op de oprit kunnen parkeren naast onze eigen trouwe V70 classic.

Wel ontzettend rot natuurlijk voor alle 1200 medewerkers die nu feitelijk geen baan meer hebben en maar moeten afwachten hoe het nu verder gaat. Wens iedereen sterkte die dit raakt.

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

The Saint

Triest. Door de jaren heen had Furness gemiddeld genomen een goede naam op dit forum als ik het goed heb. Was zelfs weleens jaloers dat ik het hier met Van Kuyk moest doen.
No shirt no shoes, no pinball

Rob850turbo

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?cat=1&nid=196574

Vreemd dat het op 18 aug al van eigenaar is verandert volgens het Handels  register

Kingfisher

Jan_D.

Citaat van: confruo op 21-08-2014 18:26:45
Hmm, de mijne gaat altijd naar Bangarage Amstelveen, hij heeft daar altijd met veel plezier zijn onderhoud genoten, binnekort mag hij weer, en ik hoop ook gewoon daar weer ...  Ik zal hem alleen niet laten overnachten :D

Waarom niet? Situatie van de Bangarage is heel anders (=beter) dan Furness, bovendien is duidelijk dat die auto van jou is. Als jij de rekening van je servicebeurt betaalt, mag je hem heus wel weer meenemen.

Bij bedrijven waar het slecht gaat, loop je risico als je een aanbetaling doet op nog te leveren goederen of diensten. Verder loop je in zo'n geval risico als je jouw in te ruilen auto of caravan inlevert voordat de bestelde nieuwe geleverd wordt.

LQDI

Van Mossel heeft het inderdaad gister afgeblazen. Echter is dit vermoedelijk weinig van belang voor de Furness vestigingen aangezien Volvo Nederland waarschijnlijk niet in zee wil met van Mossel. Er schijnen overnamegesprekken te zijn voor de Volvo vestigingen. Al hadden deze blijkbaar minder prioriteit ivm de grote deal met van Mossel die dus nu is afgeblazen. Als het goed is komende dagen meer nieuws omtrent Volvo.