Remschijven vervangen

Gestart door Keesjan, 10-01-2005 21:41:39

Vorige topic - Volgende topic

Keesjan

Hallo Mede Volvo-fanaten,

Ik heb met iemand een aardige deal kunnen maken om zijn overtollig geworden originele nieuwe volvo remschijven (voor) incl blokken te kopen voor 75 euro.
Hij had ze gereed liggen voor montage onder zijn V70 maar heeft in de tussentijd een S80 gekocht en daar passen ze niet onder.
Nu heb ik er een vraagje over. Ik heb ooit eens gehoord (of gelezen) dat er verschil in de maat zit tussen de schijven voor een S/V70 handgeschakeld en een S/V70 automaat. Ik heb het dan over de "normale" 2.5 10V motor, geen R en dat soort snelle modellen. Klopt dat?

Dan las ik ook nog iets over het draaimoment (130NM) van de wielmoeren. Kun je de wielen dan niet op gevoel met de hand (wielmoersleutel) vastzetten of adviseren jullie toch een momentsleutel aan te schaffen? Ik heb ook in de afgelopen plm16 jaren een keer of drie een lekke band moeten verwisselen en dat ging ook altijd zonder momentsleutel, vandaar mijn vraag.

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt.

Keesjan

Keesjan

hmm is het nou zo'n moeilijke vraag dat er niemand reageert of waar ligt het dan aan?
Hier op het forum zit zo verschrikkelijk kennis. Er moet iemand zijn die het weet, toch!!

M a r c

75 euro voor originele Volvo schijven en blokken is niet duur, mits het dus ook écht origineel of goed spul is.

Aanhaalmoment is 110Nm.

Sommige 850's en S/V70's  hebben 302mm remschijven voor i.p.v. de meestvoorkomende 280mm.

Met de hand kan ook wel hoor, maar draai ze dan om en om aan en niet ramvast! Een momentsleutel is toch wel aan te bevelen, onze Volvootjes zijn nogal gevoelig op de remmetjes.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl