Pech :-( Niet aanslaan...

Gestart door Wouter1973, 19-08-2014 14:42:51

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

Daar sta je dan in Best. Even gestopt op carpoolplaats vanwege telefoontje. Na kwartiertje stilstaan (motor uit) wil ik starten. Motor slaat pruttelend aan op heel laag toerental. Ik wil iets gas bijgeven en hij valt dood. Startmotor draait goed rond maar aanslaan, ho maar...Ander relais 103 erin geeft hetzelfde beeld. ANWB maar gebeld want dan weet ik het niet.... Nou maar hopen dat het iets kleins is, want ik wil straks wel weer naar huis komen! :-S

Wouter1973

svenerik

Wouter1973

Citaat van: svenerik op 19-08-2014 14:53:43
antenne ring wellicht ?
Vertel, waar zit dat ding en waar kan ik zelf naar kijken?

svenerik

Je benzine pomp moet je kunnen horen draaien, en automatisch afvallen na x seconden bij sleutel omdraaien...

als je contact aan zet hoelang (sec) draait de benzine pomp dan voordat deze afslaat?, zonder door te starten dus.

en als je het relais van de injectors los haalt (main injector relais, bovenop je radiator) , hoeveel seconden is het dan? indien hier geen verschil in zit dan is het waarschijnlijk het relais of de aansturing ervan...

had ik in ieder geval.

succes !

Wouter1973

Pomp is helemaal
Niet te horen.

Wouter1973

Tikje met de hamer deed het 'm. Pomp aan vervanging toe denk ik!

steffen

De auto doet het nu weer dus?
Je kan de motor ook direct op lpg starten.
Contact aan, knopje van lpg ingedrukt houden tot groene lampje gaat branden knopje wel vast blijven houden en dan tegelijk starten. Dan loopt de motor direct op lpg.
Succes ermee!

Wouter1973

Dank allemaal voor de tips! Ik kom er wel mee thuis denk ik, heb nog wel een tussenstop op het werk moeten maken maar de hamer ligt klaar (en het dekseltje ligt er nog maar even af). Zou het niet gewoon een vuiltje kunnen zijn of betekent dit dat de pomp echt op is? Ik heb 'm nooit droog laten lopen, zorg over het algemeen voor ca 1/3 volle benzinetank.
Ik heb anders  thuis nog wel een andere pomp liggen. Is deze eenvoudig te vervangen?

Wouter1973

Citaat van: steffen op 19-08-2014 15:22:10

Contact aan, knopje van lpg ingedrukt houden tot groene lampje gaat branden knopje wel vast blijven houden en dan tegelijk starten. Dan loopt de motor direct op lpg.
Succes ermee!

Werkt dat bij mijn Landi Lsi ook?

rpakuypers

Citaat van: Wouter1973 op 19-08-2014 16:15:19

Succes ermee!

Bij mijn Prins/Landi systeem wel ..........

Groet,
Roger

petrolhead

Mooi dat je weer on the road bent en een kleinigheid blijkt te zijn.

@steffen: Goede tip. Je weet maar nooit.....

steffen

Citaat van: Wouter1973 op 19-08-2014 16:15:19

Succes ermee!

Dat werkt juist bij Landi lsi  :)
Ik heb deze installatie zelf ook in mijn T5  ;)

steffen

Citaat van: petrolhead op 19-08-2014 16:18:00
Mooi dat je weer on the road bent en een kleinigheid blijkt te zijn.

@steffen: Goede tip. Je weet maar nooit.....

;D