De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: arjenT5R op 23-07-2017 20:25:43
Je zou nog eens wat heftigere kit kunnen proberen? Sika ofzo  ;D

Dit is al Sikaflex ;D

Citaat van: Marc O. op 23-07-2017 20:25:50
Thomas zal de komende jaren nog wel meegaan ja. Als ik zie wat we nu iedere keer in de V70 stoppen dan denk ik inderdaad ook dat het mission impossible is om met de Saab naar een verre bestemming te gaan. Daarom blijven we dit jaar in NL. Heenreis (met bagage) met de V, en de tweede dag effe op en neer om de Saab te halen :D

Bagagerek is geen optie? Het ziet er niet uit maar ik overweeg het wel, mochten we nog eens wat verder (en dus langer) weg willen met de cabrio.

arjenT5R

Thomas op zomerkamp, probleem opgelost  :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

NinaPaul

Verwarmingsmatjes heb ik laatst nog gevonden bij skandix, heb je een nummer?
(b.v. 30675278 voor 67 euro maak je ze zelf niet :D)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Taranis

Als ik het goed heb:
zitting kussen 8619190
zitting matje 8619188 of 8619659

Marc O.

Citaat van: Taranis op 23-07-2017 20:30:58

Citaat van: Marc O. op 23-07-2017 20:25:50
Thomas zal de komende jaren nog wel meegaan ja. Als ik zie wat we nu iedere keer in de V70 stoppen dan denk ik inderdaad ook dat het mission impossible is om met de Saab naar een verre bestemming te gaan. Daarom blijven we dit jaar in NL. Heenreis (met bagage) met de V, en de tweede dag effe op en neer om de Saab te halen :D

Bagagerek is geen optie? Het ziet er niet uit maar ik overweeg het wel, mochten we nog eens wat verder (en dus langer) weg willen met de cabrio.

Is lastig omdat de tonneaucover over de kofferklep naar achteren beweegt.

Citaat van: arjenT5R op 23-07-2017 20:39:43
Thomas op zomerkamp, probleem opgelost  :P

Ech nie. Leuk als ie 16 is, maar tot die tijd is het veel te leuk dat ie meegaat. Van genieten zolang het kan  :)

Bagagerek voor op de trekhaak misschien?  :P
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Marc O.

Of zoiets: http://www.cabriostore.nl/index.php?action=article&aid=9638&devicew=1

Waarschijnlijk nog steeds niet voldoende (sterker nog, je krijgt er niet méér ruimte mee) maar je kunt de beschikbare ruimte wel redelijk optimaal benutten.
...The Nile isn't just a river in Africa...

NinaPaul

Veel past er niet in (wij hebben dan nog een verhoogde vloer ivm gastank), maar kleren en andere pletbare zaken gaan gewoon in plastic zakken mee.
Dat is niet de mooiste oplossing, maar zo kan je er echt wel veel in proppen en familie (in DE) heeft bij aankomst nooit raar gekeken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

UserID6342

Leuke foto's Ronald en fijn dat jullie het naar de zin hebben gehad.  De Stelvio is en blijft mooi, helaas zomers een terrein voor die rampzalige wielrenners die denken de Giro te rijden :( en nergens rekening mee willen houden.  De Stelvio kun je beter op een ander tijdstip berijden.

)()()sT

Leuk verslag!! :)

Citaat van: Taranis op 23-07-2017 16:36:30
Waar ik dan weer niets van begrijp:

Dit beeld hebben we net iets te vaak gezien tijdens de vakantie.

Ik heb natuurlijk maar 2500km. met dat ding gereden maar echt het idee dat ie olie zoop heb ik niet gehad. Maar goed, ik heb dan ook niet zo'n zware voet als jij ;D ;)

Grappig, je ervaring over de 2.4T. Ik heb deze en de XC van mijn pa ook vaker gereden en vind het eigenlijk ook niet echt een raket (lees eerder: een slome bak). Natuurlijk is een T5 veel explosiever, maar echt snel aanvoelen vond ik beide wagens niet. Natuurlijk zijn ze ook beide loeizwaar. Desalniettemin rijd het wel erg kalm en leuk.

JvW

Heel mooi verslag weer Ronald! En ik begrijp de keuze voor de C70 voor de vakantie goed, het is gewoon heel anders rijden (meer onthaasten denk ik....). Prachtige foto's ook weer.

Sbv

Misschien komt het olie verbruik omdat er nu eens een flink eind mee gereden is?

Als het nergens lekt dan hou je carterventilatie/klepsteelrubbers/schraapveren etc over

elianmars

Mooi dat het je goed bevallen is, Ronald :)  

Het rijden met hogere toeren moet ik ook doen in de bergen. Het koppel van 460Nm komt pas vrij bij 4000 toeren.
Vandaag op de Brennerpas en in de Oostenrijkse 'heuvels' (wat zijn de Dolomiten mooi om te zien!)  af en toe zelfs naar de tweede versnellig terug moeten schakelen. Nu hing er wel een vouwwagen achter.

En die wielrenners, man man, wat heb ik me daar aan geërgerd. Zowel hier in Oostenrijk, als in Italië in de omgeving van de Monte Baldo. Ik begrijp überhaupt niet wat iemand bezielt om zo'n berg op te kruipen bij dik 30 graden....  :eusa_think:

Volgende keer spreken we iets (duidelijk) af. Ik had niet door dat jullie na een paar dagen al weer terug zouden gaan  :-[

widebody

Citaat van: elianmars op 27-07-2017 22:30:52

Het rijden met hogere toeren moet ik ook doen in de bergen. Het koppel van 460Nm komt pas vrij bij 4000 toeren.
Vandaag op de Brennerpas en in de Oostenrijkse 'heuvels' (wat zijn de Dolomiten mooi om te zien!)  af en toe zelfs naar de tweede versnellig terug moeten schakelen. Nu hing er wel een vouwwagen achter.

En die wielrenners, man man, wat heb ik me daar aan geërgerd. Zowel hier in Oostenrijk, als in Italië in de omgeving van de Monte Baldo. Ik begrijp überhaupt niet wat iemand bezielt om zo'n berg op te kruipen bij dik 30 graden....  :eusa_think:

Volgende keer spreken we iets (duidelijk) af. Ik had niet door dat jullie na een paar dagen al weer terug zouden gaan  :-[

D5 FTW ;D

elianmars

Citaat van: widebody op 27-07-2017 22:38:34
Citaat van: elianmars op 27-07-2017 22:30:52

D5 FTW ;D

Och, naar twee terug en de uitlaat laten brullen is ook wel lekker hoor  8)