De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

UserID25761

Citaat van: Taranis op 25-03-2015 16:15:01
(die ik ook nog niet zat ben)

wees blij dat je geen Gert heet  :evil:

Sbv

schop de V70 de deur uit en je hebt een ruimer budget. Wil je ruimte dan leen je de V50 of jullie gaan met de C30

elianmars

Als een C70 cabrio net zo (la)waaierig is als een 306 cabrio, zie ik Ronald 'm niet als dagelijkse kar rijden. Dat trek je niet ;D

Emiel

Naast de brandplaatjes het advies om ook de klemmen waarmee de injector vast zit ook mee te nemen, die dingen verliezen klemkracht na x jaar.

850-2.520V-Driver

Citaat van: Sbv op 25-03-2015 19:10:45
schop de V70 de deur uit en je hebt een ruimer budget. Wil je ruimte dan leen je de V50 of jullie gaan met de C30

Eens, bij mij kriebelt 't ook regelmatig om de N een schop te geven en er 2de C30 bij te zetten ofzo. Voor 2 personen zijn 't perfecte reisautootjes en de 2 die we gehad hebben zijn tot dusver nagenoeg probleemloos gebleken. Toegegeven, de V70 zit zoveel comfortabeler en de ruimte blijft af en toe gewoon erg praktisch, al vervoer ik 80% van de tijd alleen maar lucht..

Taranis

Citaat van: elianmars op 25-03-2015 19:13:08
Als een C70 cabrio net zo (la)waaierig is als een 306 cabrio, zie ik Ronald 'm niet als dagelijkse kar rijden. Dat trek je niet ;D

Dat klopt, dat ga ik inderdaad niet trekken ;D Bij viking_in_shorts viel me op dat het tot 120 km/h allemaal best wel te doen is, daarboven wordt het irritant.

Citaat van: Emiel op 25-03-2015 20:14:10
Naast de brandplaatjes het advies om ook de klemmen waarmee de injector vast zit ook mee te nemen, die dingen verliezen klemkracht na x jaar.

Dank je wel voor het advies, die worden dus ook mee vervangen :eusa_clap:

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 25-03-2015 22:52:03
al vervoer ik 80% van de tijd alleen maar lucht..

Maar die 20% van de tijd ben je toch erg blij met 100% van de ruimte, althans ik wel...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 26-03-2015 06:54:45
Maar die 20% van de tijd ben je toch erg blij met 100% van de ruimte, althans ik wel...

Ik ook... :eusa_whistle: stel je voor dat je in een c30 ging rijden, hoe moet dat dan met m'n boodschappenlijstjes? :angel: ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

850-2.520V-Driver

Citaat van: Taranis op 26-03-2015 06:54:45

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 25-03-2015 22:52:03
al vervoer ik 80% van de tijd alleen maar lucht..

True, maar daar kon je een V50 voor pakken las ik ;D
Bij mij blijft de V70 ook gewoon, maar rationeel gezien....

Taranis

Tijd voor een update. De tijd om te forummen schiet er nogal eens bij in, dus laatste tijd weinig updates geplaatst.

De V70 nadert de 317.000 km. Bij 315.290 de olie even tussendoor gewisseld, de volgende beurt is bij 330.000 km. Dat wordt dan helaas meteen een grote met achterremmen en een distributieriem. Die laatste is volgens de sticker bij 156.000 km gewisseld en mogelijk ook bij de kopwissel bij 170.000 km maar het ligt nergens vast dus ik ga de gok niet nemen en vervang het ding gewoon.

Daarnaast vorige week de airco laten servicen. Sbv heeft nooit iets aan de airco gedaan en ik ook nog niet maar toch zat er nog 525 gram in het systeem. Geen slechte score. Afgevuld op 700 gram en het wordt weer net iets kouder in de auto. De stank uit de roosters is ondanks een ozonbehandeling nog niet helemaal verdwenen helaas.

Verder zijn de schokdempers al langere tijd aan vervanging toe. Dat stel ik al een tijdje uit maar omdat ik met deze schokdempers niet nog een keer naar Noorwegen wil rijden (combinatie van hoge snelheid en belading) en het volgende tripje alweer gepland wordt, heb ik inmiddels 4 nieuwe Four-C dempers besteld. Van de dealer kreeg ik een prijs van 478 euro per stuk, 2 avondjes internetten en voor iets meer dan 500 euro inclusief verzendkosten heb ik 4 nieuwe. Dan duurt het maar wat langer voor ze binnen zijn :)
Helaas kost de rest van het onderstel aan veerpootlagers, lagercups, veren en dergelijke ook nog 1100 euro dus inclusief uitlijnen is het nog steeds een grap van 1700 euro. De auto is het waard dus we voeren het maar gewoon uit en genieten er nog een paar jaar van.

Andere ergernis betreft de stuurwieleenheid, die is redelijk naar de maan dus ik zit 3 van de 4 keer tegen een anti-skid service melding aan te kijken. Dat wil ik voor de winter wel opgelost hebben voordat vriendinlief weer eens een actie uithaalt op glad wegdek en DSTC niet werkt :-X

Het leren interieur heb ik bij Ewout op de oprit al eens ontdaan van een paar lagen vuil maar daarna nooit meer iets aan gedaan. Mezelf een paar weken terug eens 5 uurtjes kwaad gemaakt om alles te cleanen en opnieuw 2x in het leervet te zetten en het ziet er weer een stuk frisser uit.

Ook de C30 liet van zich horen de afgelopen maanden. Het ding ging hard linksaf bij remmen. Na onderzoek (dank aan de whatsapp-groep voor de hulp) bleek er linksvoor een draagarmrubber gescheurd te zijn. Dat samen met plotseling stevige onbalans in de wielen en een loszittende voorruit deden mij vermoeden dat de auto een keer een klappertje gemaakt heeft maar het schijnt van niet ;)
Niet moeilijk gedaan, 2 nieuwe draagarmen gemonteerd, 2 nieuwe banden (voorbanden waren scheef afgesleten omdat er te lang met kapot draagarmrubber was doorgereden) en de voorruit laten vervangen. Helaas kwam er na de vervanging van de voorruit wat roestvorming aan de dakrand tevoorschijn dus dat mag ik binnenkort nog even herstellen. Kan ik meteen de roestvorming onder de achterbumper van de C30 en die aan de deur linksachter van de V70 verhelpen. Ooit had Volvo zijn corrosiepreventie beter op orde heb ik het idee.

Vier dagen na het uitlijnen van de C30 na de montage van de nieuwe draagarmen begon dat ellende-ding plotseling te kraken bij het sturen dus vermoedelijk is het veerpootlager linksvoor nu kaduuk. De voorkant mag dus nog een keer uit elkaar en nog een keer uitlijnen.

Eerst binnenkort nog een retourtje St. Aygulf voor een weekje vakantie (met de V70) en dan mag het klussen beginnen :) (en dan ook weer foto's)

Ewout Schalkwijk

Werkt goed he, die 'negeermodus'. Scheelt best veel geld. Dat je nu even aan de beurt bent mag natuurlijk bij zo'n kilometerstand. Dit soort bedragen besteedde je bij de Crossmeeuw bijna wekelijks. ;D

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Het werkt wel goed die negeermodus maar je merkt wel dat het onderhoud zich nu langzamerhand begint op te stapelen. Nu dus maar even doorbijten en de auto op orde maken voor de volgende 100.000-150.000 kilometer. Daarna is het voor de volgende eigenaar. Alles wat ik na de 400.000 km haal is meegenomen maar ik ga er maar even van uit dat het net als met de XC na de 400.000 km snel gedaan is. Wie weet valt het dit keer mee :)

De rekeningen van de Crossmeeuw mis ik inderdaad nog steeds niet. En eerlijk gezegd heb ik nu ook wel iets minder vrije tijd om aan de auto te besteden dan ik toen had.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 24-06-2015 11:30:54
En eerlijk gezegd heb ik nu ook wel iets minder vrije tijd om aan de auto te besteden dan ik toen had.

Kaan Daantje dan net als ik geen steeksleutel vasthouden? :eusa_angel:

V70geRwin

Je kan er wat van vinden maar het zijn allemaal slijtage onderdelen.
Maar er Is niets dankbaarder dan werken aan het onderstel.
Succes vast!

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 24-06-2015 11:50:50
Kaan Daantje dan net als ik geen steeksleutel vasthouden? :eusa_angel:

Dat valt mee maar ze is vooral te voorzichtig, dus als ik dan draagarmen moet vervangen die niet uit het fusee willen en na een minuut of wat kloten de hulp van de Heer inroep, ben ik blij dat ze even niet in de buurt is :angel:

Citaat van: V70geRwin op 24-06-2015 11:54:06
Je kan er wat van vinden maar het zijn allemaal slijtage onderdelen.
Maar er Is niets dankbaarder dan werken aan het onderstel.
Succes vast!

Tnx :)
Het is inderdaad dankbaar werk, na het vervangen van schokdempers lijk je haast een nieuwe auto te hebben. Van de V70 kan ik het hebben ook al is het dan al de 3e set achterdempers die eronder gaan, van de C30 vind ik er wel wat van. Net 5 jaar oud en 129.000 kilometer op de klok is wat vroeg voor draagarmen en veerpootlagers als je 't mij vraagt, om over roestvorming maar niet te spreken.

Citaat van: Claudia op 24-06-2015 12:46:34
Slurpt tijd op he...vrouwen! ;D

;D
Vooral dat klussen wat dan schijnbaar op zaterdag moet gebeuren  :eusa_shhh:

De C30 nu ookal last van Zeeuwse kruiproest? :P

:-*

Nog 3 jaar garantie te gaan dus wie weet.

KIM

Citaat van: Taranis op 24-06-2015 13:19:36
Slurpt tijd op he...vrouwen! ;D

;D
Vooral dat klussen wat dan schijnbaar op zaterdag moet gebeuren  :eusa_shhh:

Hehe, dan weet je het ook...  :P