De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

De velg is al besteld :P

Ewout Schalkwijk

Klonken bij 'gas los', 'gas geven'...

Niet om je te stangen, maar er zit nogal wat aan te komen. Die NN heeft zo'n 200.000km minder op de klok. geen idee wat je als inruil voor de N terugkrijgt, maar je zei dat het boven je verwachting was. Is het gat tussen die bedragen echt zo groot dat je zo aan het twijfelen bent? :eusa_think:
Ik heb niet de illusie dat ik je kan vertellen wat slimmer is, maar de V70 is nog lang niet klaar met 'geld kosten'.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Sbv op 08-01-2016 09:46:56
Je kan ook kijken naar een mooie wervelklep XC70 met niet al teveel kilometers

Nee bedankt, mijn geluk kennende tref ik er dan weer 1 waarvan na 20.000 kilometer de wervelklep het begeeft. Ik hoef geen motor met wervelklep meer.

Citaat van: Snellebaksteen op 08-01-2016 13:45:22
Ik wens je veel wijsheid met je beslissing.
Ik ben blij dat ik hem niet hoef te maken.
:eusa_shifty:

Ach laten we het nuchter bekijken: het is een luxeprobleem  8)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-01-2016 00:01:56
Niet om je te stangen, maar er zit nogal wat aan te komen. Die NN heeft zo'n 200.000km minder op de klok. geen idee wat je als inruil voor de N terugkrijgt, maar je zei dat het boven je verwachting was. Is het gat tussen die bedragen echt zo groot dat je zo aan het twijfelen bent? :eusa_think:
Ik heb niet de illusie dat ik je kan vertellen wat slimmer is, maar de V70 is nog lang niet klaar met 'geld kosten'.

Klopt hoor dat de N nog niet klaar is met geld kosten. Wat we van de week zo even konden bedenken:
- stuurhuis + montage (1500 euro)
- wervelklep + verstuivers + montage (2200 euro)
- intercooler (400 euro)
- airco condensor + montage + afvullen (500 euro)
- motorsteunen (500 euro)
- FourC dempers (die houden het geen 160.000 km uit zonder lek te gaan, 1000 euro)
- draagarmen + uitlijnen (400 euro)
- xenon unit links (lichtbeeld is nog net APK-waardig, 900 euro)
- contactrol (450 euro incl montage + software)
- kachelmotor (350 euro)
- laatste 2 parkeersensoren + lak (2 reeds vervangen, 200 euro)

Dat is een aardig lijstje maar de NN zal ook niet foutloos zijn. Een distributiewissel van 1000 euro, een setje draagarmen a 400 euro, een rondje onderstel a 2500 euro incl nivomats, dat soort dingen heb je al snel. Daarnaast nog eens wat onvoorzien onderhoud omdat je de auto nog niet kent dus het iets minder goed in kunt schatten.

Het verschil is meer of je aan het eind van de rit een V70 met een half miljoen op de klok hebt met een restwaarde van zo'n 1200 euro (bron: ANWB koerslijst) of een XC70 met 320k op de teller met een restwaarde van zo'n 6150 euro.

Zo, en nu ga ik een heel weekend rondjes in de NN rijden ;D

)()()sT

Man man man, wat ben ik blij met m'n oude hokken. Alleen al een blok wisselen kost een fractie van bovenstaand :o

Veel rijplezier!

elianmars

Citaat van: )()()sT op 09-01-2016 09:28:27
Man man man, wat ben ik blij met m'n oude hokken. Alleen al een blok wisselen kost een fractie van bovenstaand :o

:D

leons850

Citaat van: )()()sT op 09-01-2016 09:28:27

Veel rijplezier!

Uuuuh.... echt?  :eusa_think:
Een fractie is misschien wat overdreven maar inderdaad zeker niet zo veel....

Succes Ronald, ik zou het toch zonde vinden.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

Als ik weer eens in de S70R rij of in de V70R dan is dat toch wel een heel stuk ouder en moet zeggen dat het nieuwe spul me meer kan boeien kwa comfort en lange stukken rijden.
Of een V70n duurder is...Ik las dat BBS afgelopen jaar 10k in zijn V70 2.5T awd gestoken had. Van dat geld kan je wel een tijd een V70n rijden.

elianmars

Citaat van: Sbv op 09-01-2016 12:03:42
Als ik weer eens in de S70R rij of in de V70R dan is dat toch wel een heel stuk ouder en moet zeggen dat het nieuwe spul me meer kan boeien kwa comfort en lange stukken rijden.
Of een V70n duurder is...Ik las dat BBS afgelopen jaar 10k in zijn V70 2.5T awd gestoken had. Van dat geld kan je wel een tijd een V70n rijden.

Dat laatste weet ik wel zeker. Ik denk niet dat ik aan 10k kom in de zes jaar dat ik de N heb.

Chris

Citaat van: elianmars op 09-01-2016 13:04:03

Dat laatste weet ik wel zeker. Ik denk niet dat ik aan 10k kom in de zes jaar dat ik de N heb.

Daar kom ik met de S en de V in ongeveer dezelfde periode zeker niet aan. Nou rij ik wel aanzienlijk minder kilometers dan Ronald, dat scheelt ook een hap.

Snellebaksteen

Ik rij wel veel met de N en ik denk dat ik de genoemde 10k de afgelopen 5 jaar makkelijk haal, dat is dan zelfs inclusief de aanschaf van de D5.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

BBS

Even een kleine kanttekening, toen ik de knoop doorgehakt had om voor de toen nog alleen blokwissel te gaan heb ik in samenspraak met Dirk wel e.e.a. aan onderhoud "doorgeschoven" naar de blokwissel toe. Anders moesten er voor de nagenoeg zelfde werkzaamheden 2x kosten gemaakt worden.
Volvoloos....

innocenti

Bij de 10k moet je dan de aanschafkosten wel bij optellen. Want BBS koopt geen andere auto en investeert alleen in onderhoud.

Aanschaf is dan aanschaf N - inruilwaarde classic

elianmars

Citaat van: innocenti op 09-01-2016 22:19:37

Bij de 10k moet je dan de aanschafkosten wel bij optellen. Want BBS koopt geen andere auto en investeert alleen in onderhoud.

Aanschaf is dan aanschaf N - inruilwaarde classic

Dan kom ik op de 10K uit (aanschafwaarde dan)  ;D

Taranis

Citaat van: Claudia op 04-01-2016 21:43:04
Ik weet al wel welke jullie naar boven gaat sturen...heb wél een glazen bol namelijk. 8)

Voordat je straks gaat roepen "ik zei het toch": wat zegt jouw glazen bol?

Dan weet ik alvast voor welke auto ik een setje nieuwe banden kan gaan bestellen ;D

elianmars

Ben je er al uit? V70 en C30 inruilen op de NN?  :D