De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

graag gedaan Ronald.

StefanCJ

Citaat van: maruska op 14-12-2014 21:30:08
Citaat van: StefanCJ op 14-12-2014 21:25:33
Citaat van: maruska op 14-12-2014 21:19:47
hoor ik daar een electronica klusje ? ;D

Die schakelaar in de gang bedoel je  ;D :evil:

:-*
die electronica knoop in je achter garage....

Dat zit eigenlijk wel prima, dat zie je toch niet  ;D.

grijzev70tdi

Citaat van: Taranis op 14-12-2014 21:17:48
Citaat van: grijzev70tdi op 14-12-2014 21:09:32
Brandstoffilters zitten altijd zo vast. En heb ze liever beetje vaster zitten dan te los, heb ze ook al wel eens zien lekken... Wat dat betreft zijn de oude filters veel fijner

Daar zit wat in maar het is 'maar' kunststof. Ik zag het alweer gebeuren dat ik de complete kunststof bevestiging af zou breken.

@ Bouke: klopt :D

Dat denk ik ook altijd.. tot nu toe gaat het altijd nog goed
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Ik hoop gewoon simpel het onderdeel wisselen.

Voor de ramptoerist:

Oftewel: luchtkwaliteitssensor, parkeersensor en stuurwieleenheid vervangen en dan denk ik dat de meeste meldingen verleden tijd zijn.

Sbv

na eea uitlezen en wissen kwam lucht kwaliteitssensor gelijk weer terug.

ECM-7700 is tgv chippen

Marc O.

Pffff.....fijn, zo'n N :evil: ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

grijzev70tdi

Citaat van: Sbv op 14-12-2014 22:03:32
na eea uitlezen en wissen kwam lucht kwaliteitssensor gelijk weer terug.

ECM-7700 is tgv chippen

Die sensor gaat standaard kapot. Wij laten ze meestal voor wat ze zijn. Verschil is de klant toch niet merkbaar
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Lekker bezig geweest, mannen!  :eusa_clap:

Goed om Arrrrrr weer te zien  :)

elmarconi

Citaat van: Taranis op 14-12-2014 22:01:24

Ik hoop gewoon simpel het onderdeel wisselen.

Voor de ramptoerist:

Oftewel: luchtkwaliteitssensor, parkeersensor en stuurwieleenheid vervangen en dan denk ik dat de meeste meldingen verleden tijd zijn.

Vandaar de BCM-0121, de giersensor ?  ;D
--
Autogas Inside . . .

Taranis

Citaat van: Marc O. op 14-12-2014 22:12:19

Klopt! Hikt nooit :D

Citaat van: grijzev70tdi op 14-12-2014 22:47:50
Die sensor gaat standaard kapot. Wij laten ze meestal voor wat ze zijn. Verschil is de klant toch niet merkbaar

Niet helemaal mee eens. Bij forumlid Chris gaf Vida tal van storingen aan die te wijten bleken te zijn aan de defecte AQS sensor. Het was Chris zelf al opgevallen dat de ene helft van het dashboard warme lucht blies, de andere kant koude lucht. We hebben enkel de AQS sensor vernieuwd en alles was opgelost :eusa_think:

Het is niet leuk om er 160 euro aan uit te geven maar de auto moet nog een jaartje of 5 mee als het aan mij ligt dus er gaat gewoon een nieuwe in. Geen zin om het verval nu al in te laten treden ;)

Citaat van: elmarconi op 15-12-2014 00:03:45
Vandaar de BCM-0121, de giersensor ?  ;D

Ik denk het ;D

Ik gok dat die verbinding houdt met ofwel FourC ofwel de stuurwieleenheid. Ik heb de foutmelding in mijn XC ook wel eens gehad. Nooit wat aan gedaan en is vanzelf ook weer verdwenen dus daar gok ik voor nu ook even op :)

@ Marcel: ja was wel gezellig, helaas hadden we geen tijd voor een biertje maar dat komt nog wel :D

Chris

Citaat van: Taranis op 15-12-2014 07:54:54
Citaat van: grijzev70tdi op 14-12-2014 22:47:50

Niet helemaal mee eens. Bij forumlid Chris gaf Vida tal van storingen aan die te wijten bleken te zijn aan de defecte AQS sensor. Het was Chris zelf al opgevallen dat de ene helft van het dashboard warme lucht blies, de andere kant koude lucht. We hebben enkel de AQS sensor vernieuwd en alles was opgelost :eusa_think:

Het is niet leuk om er 160 euro aan uit te geven maar de auto moet nog een jaartje of 5 mee als het aan mij ligt dus er gaat gewoon een nieuwe in. Geen zin om het verval nu al in te laten treden ;)

Klopt. Al heeft het wel anderhalf jaar geduurd voordat dat begon. Dus je kunt er rustig nog een tijdje mee rondrijden ;D.

Gisteren irl al gehoord, maar toch weer leuk verslagje om te lezen!

)()()sT

Citaat van: Marc O. op 14-12-2014 22:12:19

Nou, wat dacht je dan hiervan:

Citaat van: Taranis op 14-12-2014 20:57:59
Daarna ben ik helaas een beetje vergeten foto's te maken maar hebben we van pa's nieuwe auto (en mijn toekomstige auto als 't aan mij ligt :angel: ) de olie ververst. Wat loopt zo'n nieuwe D5 mooi :o
Pa had storing aan zijn olietemperatuursensor, de meter geeft constant 150 graden aan (= uiterste waarde).

Nieuw, en dan al een storing? :o ;D

Mooie verslag weer Ronald :)

Sbv

Het is een aftermarket sensor dus ja..... In dit geval ligt het niet aan de auto. Wij hebben enkel een losse draad buiten de auto om getrokken om te kijken of het in de bedrading of de sensor zat

Sbv

Citaat van: Claudia op 15-12-2014 12:43:03
Is Shrek alweer weg?
Ingeruild zeker? Lijkt me niet te doen zo'n kleur te verkopen (maar dat denk ik ook met saffron/CY/rood) :)
Shrek is geexporteerd(in nederland wou niemand zo een kleur denk ik)
Nu is er grote smurf

KIM

Giersensor is van DSTC.
Een giersensor meet de draaiing om de as van de auto en kan zo icm de dwarskrachtversnellingssensor meten of je in een over- of juist onderstuursituatie dreigt te komen.