De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Euh ja, maar het doet me toch een beetje denken aan een olifant die een vreugdesprongetje doet ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Die is gaaf ;D Het is 'm ook echt precies :) Kenteken erop fotoshoppen en klaar.

En ja hoor ik kan nog wachten... kreeg vanmorgen van een leverancier die mee reed juist de opmerking dat het ding zo goed vooruit ging. Ik zal wel verwend zijn ;)

Taranis

Even stil geweest hier maar ik had dan ook wat beters te doen :D :

Drie weken rond getoerd door British Columbia, Alberta, Vancouver Island en Washington State. Veel gezien en gedaan maar drie weken was echt te kort. We zullen dus nog een keer terug moeten :angel:
Gemiddeld verbruik ergens rond de 1:3,5 - 3,8 dus het was vaak tanken (gelukkig een erg grote tank). Er stond overigens net 40.000 km op de teller en het differentieel van de achteras was gaar: het was lek en het trilde. Dat moest natuurlijk precies onze camper zijn ;D

Terug thuis gekomen is de XC70 dan maar een laag-bij-de-grondse smalle dinky-toy en na al dat V8 geweld (vooral geluid) vraag ik me soms af of de motor wel loopt  :eusa_shifty:

De trekhaak wordt inmiddels stevig gebruikt:

De haak wil er nog steeds soepel af. De C30 draait ook nog steeds braaf z'n rondjes al doet de startmotor dat tegenwoordig wat langzamer. Binnenkort de CCA-tester eens op de accu zetten voordat we bij de eerste stevige nacht vorst (als die al komt) stranden. Wel zitten we voorzichtig voor een opvolger voor de C30 te kijken maar dat zou ook rustig nog een jaar kunnen duren. Een paar kanshebbers: een A200 met wat opties (duur en een 200 is bijna niet te vinden), een V40 T3 of T4 met wat opties (minimaal xenon of led, stoelverwarming en navigatie) of iets elektrisch maar alles wat leuk is, is niet te betalen.
Het zaadje voor een opvolger van de C30 is in elk geval geplant toen de dealer een V40 D4 carbon mee gaf, dus wat dat betreft wederom goede verkoopstrategie ;D

En aangezien het vandaag 24 oktober is, vanmorgen om 6.50 in de auto gestapt en exact 3 uur later de auto bij achterasrevisie.nl in Dalfsen geparkeerd. Na een snelle bak koffie kreeg ik een lift in m'n eigen auto naar het station. 10.30 de trein en 5 uur later stond ik weer in Goes :eusa_wall: Gelukkig kreeg ik dan lekker veel mee van de familieruzies en enge ziektes die je schijnbaar op luide toon in de trein hoort te bespreken ::)
Het begon goed met een "aanrijding met een persoon" op een ander spoor waardoor onze trein uit moest wijken, vervolgens een seinstoring waardoor we moesten wachten tot men zeker wist dat alles veilig was. Daarna een overwegstoring tussen Dordrecht en Roosendaal waardoor alle overwegen stapvoets gepasseerd moesten worden. Om het af te maken vlak voor Roosendaal een kapotte trein voor ons op het spoor waardoor we achteruit terug mochten naar Oudenbosch (ja, stapvoets bij elke overweg) om van spoor te kunnen wisselen. Daar aangekomen bleek dat niet mogelijk dus moest de kapotte trein versleept worden. Gelukkig gaf mijn werklaptop alleen bsod's en gaf de accu van mijn telefoon al na 3 uur de geest, dus kon ik geen emotionele kreten op het forum of in de whatsapp gooien ;D

Eindelijk in Goes aangekomen mijn vervangend vervoer in ontvangst genomen:

Het ding heeft gelukkig nog de oude 6-traps automaat dus het rijdt prima (ik vind de 8-traps niet fijn rijden). Straks even een paar zwarte vlaggetjes en een gordijntje voor in de kofferbak scoren, dan kan ik deze week een beetje bijbeunen. Ik wil niet niemand beledigen maar ik zou 't zelf nooit zo bestellen: zonder spoiler, zonder roofrails en zwart buiten+binnen. Een beeeeeeeeeeetje kleur en frivoliteit mag wel.
De remmen zijn overigens wel erg bijterig: geen idee wat er anders aan is dan die van mijn XC maar bij de eerste kruising had ik bijna het stuur tussen m'n tanden :-X

Komende zaterdag halen we de XC weer op (dan niet met de geel-blauwe taxi maar arjent5r bood een lift aan :eusa_clap: ). Als het goed is, is 't dan nog ongeveer 300 kilometer inrijden en zou het trillen verleden tijd moeten zijn. Al trilt de auto de laatste tijd al een stuk minder maar maakt het differentieel vooral herrie. Volgens achterasrevisie.nl komt dat omdat het lager dan inmiddels zo rauw versleten is dat 't weinig weerstand meer biedt. Volgende week dan nog uitlijnen en dan kan het hoofdstuk dicht. Dan eens een keer tijd maken om het interieur te reinigen/poetsen want dat is met alle klusactiviteiten van afgelopen zomer niet echt schoner geworden  :-\ (een licht interieur heeft z'n nadelen).

Wordt vervolgd 8)

Snellebaksteen

Dat vervangend vervoer zou zomaar eens mijn volgende vervoer kunnen worden.
Zo zie ik m'n volgende wagen het liefst, ik zou zelfs de ouwelullen chromestreep op de achterklep er nog af willen hebben. Wel met spoiler een dakrails natuurlijk.

Hopelijk is je eigen wagen straks eindelijk naar je zin. Ik zou helemaal klaar zijn na zoveel gezeur.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

StefanCJ

Zwart/zwart vind ik zelf een mooie combi. Zo'n estate zonder dakrails en spoiler is geen gezicht, het is een auto zonder uitstraling zo.

Straks hopelijk lekker genieten van een strak rijdende en niet hobbelende auto, mag ook wel na zo'n tijd.

Succes!

Taranis

Citaat van: Snellebaksteen op 24-10-2016 19:44:36Wel met spoiler een dakrails natuurlijk.

Dat maakt wel het verschil: het is nu wel erg anoniem (wat Stefan ook zegt).

Citaat van: Snellebaksteen op 24-10-2016 19:44:36
Hopelijk is je eigen wagen straks eindelijk naar je zin. Ik zou helemaal klaar zijn na zoveel gezeur.

Ik hoop het ook :D Ik ben er inderdaad ook klaar mee: het ding moet het nu maar eens een poosje "gewoon doen".

Citaat van: StefanCJ op 24-10-2016 20:04:52
Straks hopelijk lekker genieten van een strak rijdende en niet hobbelende auto, mag ook wel na zo'n tijd.

Succes!

Tnx! En inderdaad, dat mag ook wel. Het is gewoon raar dat die zwarte V70 niet hobbelt.

elianmars

Ben ik even blij dat ik in elk geval nog een dakspoiler op de V70 heb.... :eusa_shifty: ;D

Taranis

Dat is letterlijk al meer dan er in de kofferbak van de C30 past: daar moet de bank plat als je een koffer mee wil nemen. Staat ie er zaterdag nog? Zo ja, dan willen wij nog wel even een blokje om denk ik :)

Ik dacht trouwens dat jij een V90 had gereserveerd? :P

leons850

Citaat van: Claudia op 25-10-2016 15:23:22
Dat dacht ik ook :azn:

Ik hoop dat ik de V40 straks weer mag omruilen....ik wacht op een telefoontje.
Duurde even  voordat ik het knopje had gevonden om het afslaan/opnieuw starten bij stilstaan te stoppen.
Bij uit zichzelf afslaande auto's krijg ik associaties met de wegenwacht moeten bellen. ;D
Vanochtend met mijn moeder op pad geweest, en toen moest inderdaad de achterbank plat!
Enige pluspunt is dat ie lekker optrekt.

Je had relais 103 al in de aanslag? ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Taranis

Vanavond weg dus op telefoon, vandaar weinig tekst maar ik wilde het beeldmateriaal wat ik kreeg doorgestuurd wel alvast delen. De precieze details weet ik nog niet maar 't is in elk geval goed stuk ;D

De as draait erg zwaar. Verklaart deels het hoge brandstofverbruik en dat ie naar mijn mening niet zo vlot is. Ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn na de revisie :D

Neeeeee draait echt niet zwaar (klik) :eusa_shifty:

elianmars

Beetje kruipolie erin en gaan ;D

Marc O.

Ben benieuwd of dit een produktiefout, domme pech of 'normale slijtage' is.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

De gebruikte lagers zijn van slechte kwaliteit. Deze generatie heeft het dus vroeg of laat allemaal.

Ewout Schalkwijk

Ik weet nu al dat in rond april weer in Nederland ben... Zal ik alvast boeken bij ze? ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Matthieu123

Joehoe. Hoe is het daar in Zeeland?