De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Zo zat ie...

Heb hem nooit gebruikt vanwege het kinderstoeltje van Fem ;)

StefanCJ

Ik heb ook zo'n scherm als die van jou Mars. Is het scherm van Ronald niet het nieuwere type, met die ronde pennetjes ipv die rottige beugeltjes?

Welke accutester van Solar heb je Ronald? Ik wil er eigenlijk ook eentje aanschaffen.

Taranis

Citaat van: Sbv op 23-11-2016 21:02:30
Mooie klusjes voor volgend jaar of tijdens een weekend in de winter mocht je je vervelen

Volgend jaar dus. Ik ga niet sleutelen bij m'n zwager in de schuur, ben al lang blij dat ie er mag staan. Hij staat keurig aan de druppellader in een hoekje in een half open schuur, ideaal dus.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-11-2016 17:07:32
Je vertelt me ook helemaal niks meer tegenwoordig. :-[ Goed dat je hem hebt, ik heb er veel lol van. Let wel dat de resultaten duidelijk beter zijn als je een afgekoppelde accu test.
Wel vaag dat hij ook charge aangeeft. Lang met je lichten aangestaan? :eusa_think:

Tja, vroeger bestelde je nog wel eens een sloper ofzo en hadden we contact. Tegenwoordig rij je gewoon naar de garage  :eusa_snooty:

Nee niet lang met de lichten aan gestaan. Ik heb er donderdag nog een kilometer of 200 mee gereden en toch gaf de druppellader gisteren ook aan dat de accu geladen diende te worden. De spanning bedroeg ook slechts 12,3 V. Hij start er prima mee maar ik heb toch het vermoeden dat de accu niet jofel meer is.
Volgend jaar mag de accu toch even van z'n plekje af om de roest eronder weg te werken, dan meteen maar een nieuwe erin. Als het dan nog niet opgelost is, zal het wel een massa- of dynamoprobleem zijn.

Het linkerachterlicht heeft overigens ook een massaprobleempje en in het interieur doen de lampjes van de schakelcoulisse en de ECC het soms wel en soms ook weer niet  :eusa_think:

Citaat van: NinaPaul op 25-11-2016 17:52:39
CiteerHet lamme windscherm gefikst met een paar extra sluitringen zodat 't ook weer overeind blijft staan:

Scherm hoort verder naar voren gekanteld te staan.

Ok, tnx voor de tip :)

Citaat van: StefanCJ op 25-11-2016 19:52:34
Ik heb ook zo'n scherm als die van jou Mars. Is het scherm van Ronald niet het nieuwere type, met die ronde pennetjes ipv die rottige beugeltjes?

Welke accutester van Solar heb je Ronald? Ik wil er eigenlijk ook eentje aanschaffen.

Ik heb inderdaad de ronde pennetjes. Ik vroeg me al af waarom er aan weerszijden van het ronde gaatje in de auto een gleufje zat (nee, niet doordenken). Dat is dan voor het scherm zoals Marcel laat zien?

De accutester is een Solar BA5. Ik heb 'n gewoon van Ebay voor iets van 8 tientjes geloof ik. Het is een fijn ding, ik heb alleen meestal het boekje nodig om te zien waar de afkortingen ook alweer voor staan.

StefanCJ

Zo'n sleufje is inderdaad voor zo'n scherm als Marcel heeft.

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 25-11-2016 19:52:34

Ik heb nog eens gekeken naar de foto. Het scherm van jou en mij is origineel Volvo (nieuw bijna 500 euro  :eusa_shifty:). Ik heb het idee dat het scherm van Ronald een aftermarket is. Ik zie bijvoorbeeld geen dichte paneeltjes aan de zijkanten.
Maakt verder niet uit, natuurlijk. Als het maar doet waar het voor bedoeld is  ;D

Nog even een fotootje geleend van Hugo. Hierop zie je oud en nieuw type Volvo scherm, met rechte en ronde pennen. De dichte paneeltjes zijn omgeklapt. Dan past het beter in de hoes en achterin de bagageruimte  :)

Taranis

Vanmorgen met dank aan de forumactie de XC70 gratis APK laten keuren bij Bosch Car Service. Waar ik eigenlijk had verwacht dat dat een formaliteit zou zijn, bleek dat uiteindelijk met de hakken over de sloot: de EGR klep blijkt verstopt. De garage deed er niet te moeilijk over dus goedkeur.
Vervolgens helaas een steekproef en tijdens de tweede keer uitlezen laat dat grafding plots ook nog eens een foutmelding van de roetkat zien :eusa_wall: Gelukkig deed de 'steekproefkeurmeester' er niet al te moeilijk over en vond ie roetmeten een beetje zonde bij zo'n nieuwe auto. Goedkeur dus maar wel het dringende verzoek om eens een lang stuk te rijden en eens goed gas te geven ::) (ja Claudia, je hoort het goed, dat advies krijg ík!)

Zaterdag zijn we naar de motorshow in Essen geweest en toch een aantal keer 200+ gereden. Nu wist ik dat de twinscroll-turbo D5's de reputatie hebben zichzelf nogal te vervuilen maar dat het zo erg was... hoe moet je er dan mee rijden?!

Binnenkort een retourtje Noorwegen, hopelijk lenen de wegomstandigheden in Duitsland zich er dan voor om de boel eens even goed warm en leeg te stoken.

Edit: voor degenen die ook gebruik willen maken van de forum-APK-actie: wacht niet te lang. Tussen het moment van aanmelden en de bevestiging dat ik een afspraak mocht maken, zat 3 weken.

RoelNL

Gewoon trappen met die hokkeh joh ;)
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Sbv

Citaat van: Taranis op 05-12-2016 10:29:03
Vanmorgen met dank aan de forumactie de XC70 gratis APK laten keuren bij Bosch Car Service. Waar ik eigenlijk had verwacht dat dat een formaliteit zou zijn, bleek dat uiteindelijk met de hakken over de sloot: de EGR klep blijkt verstopt. De garage deed er niet te moeilijk over dus goedkeur.
Vervolgens helaas een steekproef en tijdens de tweede keer uitlezen laat dat grafding plots ook nog eens een foutmelding van de roetkat zien :eusa_wall: Gelukkig deed de 'steekproefkeurmeester' er niet al te moeilijk over en vond ie roetmeten een beetje zonde bij zo'n nieuwe auto. Goedkeur dus maar wel het dringende verzoek om eens een lang stuk te rijden en eens goed gas te geven ::) (ja Claudia, je hoort het goed, dat advies krijg ík!)

Zaterdag zijn we naar de motorshow in Essen geweest en toch een aantal keer 200+ gereden. Nu wist ik dat de twinscroll-turbo D5's de reputatie hebben zichzelf nogal te vervuilen maar dat het zo erg was... hoe moet je er dan mee rijden?!

Binnenkort een retourtje Noorwegen, hopelijk lenen de wegomstandigheden in Duitsland zich er dan voor om de boel eens even goed warm en leeg te stoken.

Edit: voor degenen die ook gebruik willen maken van de forum-APK-actie: wacht niet te lang. Tussen het moment van aanmelden en de bevestiging dat ik een afspraak mocht maken, zat 3 weken.
Is dat zo met zichzelf vervuilen ?
waar dan ? Zal dan bij mij eens grondig gaan schoonmaken als ik weet wat allemaal. Melding over egr heb ik nooit gehad overigens

maruska

jij rijdt ook niet verder dan de 4e versnelling San... ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: maruska op 05-12-2016 11:29:32
jij rijdt ook niet verder dan de 4e versnelling San... ;D
Klopt helemaal maar daarom ook de vraag van vervuiling. Ik rij een mix van kortere stukken (20-40 km) en dan lange (200 enkele reis of meer)

maruska

gok dat jij dan beter wegkomt omdat je vaker langere stukken doorrijdt. als de woon-werk afstand eigenlijk net aan genoeg is om dat ding te activeren, moet Ron dus maar verhuizen naar zuid-holland. ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Citaat van: Sbv op 05-12-2016 11:26:53
Is dat zo met zichzelf vervuilen ?
waar dan ? Zal dan bij mij eens grondig gaan schoonmaken als ik weet wat allemaal. Melding over egr heb ik nooit gehad overigens

Het turbo-traject schijnt nogal te vervuilen. Pa had destijds met Shrek de turbo vast zitten en toen werd er door de dealer aangegeven dat het vaker voorkomt. Remedie is het ding af en toe eens flink in de toeren te jagen. Als je 'm altijd in D zet dan haal je de 3000 toeren eigenlijk nooit.

Citaat van: maruska op 05-12-2016 11:44:56
gok dat jij dan beter wegkomt omdat je vaker langere stukken doorrijdt. als de woon-werk afstand eigenlijk net aan genoeg is om dat ding te activeren, moet Ron dus maar verhuizen naar zuid-holland. ;D

Voor het roetfilter is dat inderdaad beter: dat ding begint blijkbaar pas na 35 kilometer te regeneren en heeft dan 15-20 minuten de tijd nodig om te regenereren. Mijn woon-werk afstand is afhankelijk van welke vestiging ik werk doorgaans zo'n 50 kilometer. Dan maakt ie de regeneratie-cyclus dus nooit af. Dat is dus anders als je regelmatig 200 kilometer aan een stuk rijdt.

Voor de EGR klep maakt het weinig uit, al zul je met meer korte stukken vermoedelijk iets meer vervuiling hebben omdat de motor dan meer roet en je minder gas geeft met koude motor (althans, dat probeer ik).

Sbv

Hmm, ik was op internet al aan het zoeken wat en hoe maar kwam weinig tegen. Enkel met uitlezen een melding P0299 underboost wat weer de druksensor op de intercooler kan zijn.
Binnenkort maar eens verder onderhanden nemen. Mis nog steeds power is mijn gevoel

Taranis

Citaat van: Sbv op 05-12-2016 12:09:29
Mis nog steeds power is mijn gevoel

Ik ook. Tot 180-190 km/h gaat het goed, daarboven duurt het een eeuwigheid  :P (totdat je in de cabrio rijdt, dan blijkt de D5 plots een stuk sneller dan ie voelt)

Sbv

Citaat van: Taranis op 05-12-2016 12:20:18
Citaat van: Sbv op 05-12-2016 12:09:29
Mis nog steeds power is mijn gevoel

Ik ook. Tot 180-190 km/h gaat het goed, daarboven duurt het een eeuwigheid  :P (totdat je in de cabrio rijdt, dan blijkt de D5 plots een stuk sneller dan ie voelt)
Yep, dat dus alleen heb ik dan geen cabrio ;D
Ik zat dus te denken aan vervuiling ergens.
Temp. sensor van de DPF kan defect zijn.
Vaccuum lekkage ergens ?
defecte slang/intercooler

Het ontbreekt momenteel een beetje aan tijd en zin om er verder naar te kijken