De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Lekker bezig geweest! Dat zal vast lekker hobbelen dalijk zo in de Eifel 8).

En mooi ding die XC! Daar gaat ze vast veel plezier aan hebben. En jij ook :angel:.

Taranis

Citaat van: Emiel op 02-04-2017 17:52:15
Originele waren toch geodkoper geworden, 100 p.s. Ofzo?

Nou, niet echt dus. 193 euro bruto per stuk. Gaat nog wel wat korting af maar dan is 't nog steeds aan de prijs voor een hobby-auto.

Citaat van: volvobug op 02-04-2017 23:11:14
Citaat van: Taranis op 02-04-2017 21:01:28
Heb je een linkje? Ik heb zitten zoeken maar vind ze niet onder de 160 euro.

http://www.ebay.nl/itm/2x-MEYLE-VERSTARKT-QUERLENKER-VORNE-L-R-VOLVO-S70-V70-VERSTARKTE-5160500015-HD-/191881115679?hash=item2cad01781f:g:8gwAAOSwR5dXRbCq

Tnx!! Vanavond even de nummers controleren in Vida om zeker te zijn dat ze van een S/V70 identiek zijn aan die van een C70 (als ik de dealer mag geloven dan zijn er verschillende varianten) en dan die bestellen. Ik ga er geen dik 300 euro aan uitgeven en dan ook nog uitlijnen ::)

De "light moulding" van de keuzehendel bleek zowaar nog leverbaar voor net iets meer dan 3 tientjes dus maar gewoon een nieuwe besteld. De speaker linksachter kost zowat 300 euro maar is niet meer leverbaar :eusa_wall:
Nu viel het Sander en mij al op dat iemand daar al eens creatief met parkers bezig geweest is dus binnenkort toch de boel nog maar eens loshalen om te kijken wat er nu echt in zit en of dat misschien nog wel te bestellen is. Of eens zoeken op internet.

Wel jammer dat Volvo zo snel al stopt met het leveren van onderdelen :eusa_doh: De laatste C70 is net 12 jaar geleden van de band gerold ofzo ::)

De juiste montagemethode voor de spanner van de multiriem is het verwijderen van de wielkuip en dan zou het moeten lukken. Het kon wel even tussendoor dus dan ga ik niet zelf lopen prutsen, dat mag de dealer mooi zelf doen.

Emiel

Citaat van: Taranis op 02-04-2017 21:01:28
Tnx! :D

Bedoel je de draagarmen? Zo ja dan zou dat een meevaller zijn. Ik heb prijs opgevraagd dus wacht het af :)

Ja, een collega van mij had Moog besteld bij de grossier voor zijn eigen auto en kwam er laten achter dat OEM Volvo onder de 100€ de stuk zat, Moog ging dus terug, dat was ongeveer een 4 maanden geleden.

Ging wel over de 2 bouts draagarmen..weet niet welke er onder de C70 zitten.

Emiel

Sodeknetters, ze zijn gek!

Moet je voor de lol eens de prijs opvragen van een 18" Pegasus...het is ze naar het hoofd gestegen.

Taranis

Citaat van: Emiel op 03-04-2017 16:17:04
Ging wel over de 2 bouts draagarmen..weet niet welke er onder de C70 zitten.

De 4-bouts variant :(

Edit: goed dat je het zegt... dan kunnen die uit de link dus ook niet de goede zijn :eusa_think:

StefanCJ

Duur grapje die origineel draagarmen  :o ::).

Taranis

Klopt. Helaas kan ik van de vierbouts-variant geen Meyle HD versie vinden. Wel TRW maar na de ervaring van KIM durf ik die niet te monteren.

Het is geheel tegen m'n principes maar ik overweeg om dan maar alleen de kapotte draagarm te vervangen door een nieuwe originele. Kunnen jullie volgend jaar allemaal lachen als ik dan de andere mag vervangen en nog een keer uit mag lijnen ;D

Ewout Schalkwijk

Hier worden er ook vaak gewoon nieuwe rubbers ingeperst. Kan dat bij jou niet. Met de draagarm zelf zal niet zoveel mis gaan. :eusa_shifty:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

volvobug

Citaat van: Taranis op 03-04-2017 21:06:07
Klopt. Helaas kan ik van de vierbouts-variant geen Meyle HD versie vinden. Wel TRW maar na de ervaring van KIM durf ik die niet te monteren.

Het is geheel tegen m'n principes maar ik overweeg om dan maar alleen de kapotte draagarm te vervangen door een nieuwe originele. Kunnen jullie volgend jaar allemaal lachen als ik dan de andere mag vervangen en nog een keer uit mag lijnen ;D

http://www.ebay.ie/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xmeyle++%095160507003.TRS0&_nkw=meyle++%095160507003&_sacat=0

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 03-04-2017 21:15:44
Hier worden er ook vaak gewoon nieuwe rubbers ingeperst. Kan dat bij jou niet. Met de draagarm zelf zal niet zoveel mis gaan. :eusa_shifty:

Kan ook, maar de fuseekogel is vast en heeft zijn km's ook al gehad.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

Ook de 4-punts draagarmen van Meyle kun je erg goed via Ebay.de bestellen.  Als je eventjes zoekt ben je ook niet meer kwijt als 75 per stuk.

Taranis

Nu praat ik alleen de dealer na maar zij kunnen dat alleen bij de 2-bouts variant, bij de 4-bouts variant kan dat niet (ik gok dat je dan de bussen niet los kunt krijgen?).

Citaat van: volvobug op 03-04-2017 21:18:03
http://www.ebay.ie/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xmeyle++%095160507003.TRS0&_nkw=meyle++%095160507003&_sacat=0

Maar dit zijn geen HD's toch? Of kan ik echt gewoon niet zoeken?  :eusa_shifty:

Kan ook, maar de fuseekogel is vast en heeft zijn km's ook al gehad.

Klopt, het rubber is ook al beschadigd dus die kan gewoon de kliko in.

haasje

De draagarmen van een N zijn tegenwoordig als revisiedeel bij de dealer te krijgen, deze waren toen voor mij net zo duur als nieuwe imitatie draagarmen (automaterialenzaak, niet via internet)

UserID6342

Bij de 4-punts draagarmen hoef je niet perse HD te nemen Ronald, die standaard draagarmen van Meyle zijn gewoon goed.  Heb er hier nog nooit eentje terug gehad voor garantie ofzo en heb ze echt al veel gemonteerd.

T5-4life

Mocht het nodig zijn: speaker linksachter heb ik gewoon liggen. (Voor een normale prijs)
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

KIM

Citaat van: Taranis op 03-04-2017 21:06:07

Wel het twee bouts type en ik heb er een ton mee gehaald. Ga je dat nog rijden met de C?