De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

War een kuthok.

;D

Die gasklep heb ik nog gereinigd vorig jaar en toen liep ie wel weer oké. Was al een AC-Tronics hè?

viking_in_shorts

huh? AC-Tronics die kapot gaan? Hadden die niet levenslange garantie oid?

Taranis

Citaat van: )()()sT op 29-08-2017 21:02:04
War een kuthok.

;D

Die gasklep heb ik nog gereinigd vorig jaar en toen liep ie wel weer oké. Was al een AC-Tronics hè?

Zoiets heb ik vanmorgen ook wel gezegd ja  :eusa_shifty:

Uhm heel eerlijk: ik zou het niet weten. Ik heb niet de moeite meer genomen om 'm te bestuderen. Vervangen en doooooooor....

Snellebaksteen

Als je sleephulp nodig hebt: Ik ben bijna iedere dag in Goes. En ik plan m'n eigen tijd dus ik kan altijd even weg tussendoor.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

macfocus

Citaat van: Taranis op 29-08-2017 20:09:04
Citaat van: macfocus op 29-08-2017 10:04:56
Ik heb een hele grote zijlader hier liggen.
Heb ik op de v70 liggen.
Die is evt. te huur voor een zeer schappelijk bedrag (hoef er niet rijk van te worden, is meer een principe dingetje)
Ligt wel in Almere....

http://www.hermanns.nl/Volvo/Vakantie2015/IMG_0363.JPG

Bedankt voor het aanbod maar inmiddels hebben we lokaal een box weten te scoren :)

Mooi, als het maar opgelost is.
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

Taranis

Citaat van: Snellebaksteen op 29-08-2017 22:00:37
Als je sleephulp nodig hebt: Ik ben bijna iedere dag in Goes. En ik plan m'n eigen tijd dus ik kan altijd even weg tussendoor.

Dat is wel een gaaf aanbod :D

Ik heb de dealer gevraagd of we 'm er zaterdag mogen zetten: Sbv is dan in de buurt en die wilde wel even slepen met de XC. Mocht de dealer volgende week geen gasklephuis binnen hebben (als 't uit 't classic parts magazijn moet komen ben je zo 2 weken verder) dan wordt het na onze vakantie en maak ik graag een keertje gebruik van je aanbod :)

KIM

Wees wel voorzichtig met slepen he?
Je kunt maar een beperkte afstand met beperkte snelheid rijden bij een automaat.

Sbv

Citaat van: KIM op 30-08-2017 08:25:48
Je kunt maar een beperkte afstand met beperkte snelheid rijden bij een automaat.
Jij bent toch de bakken wissel koning ? ;D

arjenT5R

Citaat van: KIM op 30-08-2017 08:25:48

Ik geloof niet dat t heul ver is van Ronald naar de dealert.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Ik denk dat de afstand niet het probleem is....
Ik ben even klaar met motoruitbouw enzo.

Snellebaksteen

Dus ik mag niet volgas gaan proberen hoe hard de D5 wil met een C er achter? Jammer. :eusa_shifty:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

arjenT5R

Citaat van: KIM op 30-08-2017 09:01:26
Ik denk dat de afstand niet het probleem is....
Ik ben even klaar met motoruitbouw enzo.

Max 30 of max 50 hoe was t ook weer?

Motor hoeft er niet uit bij C joh kan via de zijkant  ;D

Citaat van: Snellebaksteen op 30-08-2017 09:15:04
Dus ik mag niet volgas gaan proberen hoe hard de D5 wil met een C er achter? Jammer. :eusa_shifty:

Van mij wel  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Citaat van: Taranis op 30-08-2017 08:05:01
.....Mocht de dealer volgende week geen gasklephuis binnen hebben (als 't uit 't classic parts magazijn moet komen ben je zo 2 weken verder)
Hoef je niet bang voor te zijn, liggen standaard op voorraad in Maastricht ! ;D

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 07-05-2017 21:52:28
Citaat van: Taranis op 07-05-2017 21:42:29
Enig minpuntje is dat het slot van het bestuurdersportier niet meer ontgrendelt op de centrale vergrendeling, wel met de sleutel. Uit de app-groep (ja Joost, heel handig  :-* ) kwamen al tips over ontgrendelkabels en microswitches maar daar heb ik bij een classic geen ervaring mee. De deur van een C70 uit elkaar halen schijnt net iets anders te zijn omdat de raamcassette nogal in de weg zit. Bouke kwam meteen met een persoonlijke video-tutorial dus binnenkort eens kijken of die in de praktijk ook klopt :D (en wat vogelstront uit het interieur weg werken  :eusa_sick: :eusa_sick: )

Mocht het je helpen: zelfs mij is het gelukt .. links & rechts!

Tim, bij deze: respect.

Eigenlijk was het plan om vandaag samen met Sbv de pakkingen van de olieretourleiding van de turbo te wisselen. Helaas gooit het gasklephuis roet in het eten: de auto rijdt momenteel niet en de dealer heeft geen tijd dus dat wordt na onze vakantie pas. Dat werd dus sleutelen onder de carport... Sander had aangeboden te helpen met het wisselen van het slot van het bestuurdersportier. Dat was gesneuveld tijdens een weekendje Eifel met Chris en inmiddels was ik het weigerachtige slot wel een beetje zat.
Bij een S/V70 schijnt het wisselen van zo'n slot betrekkelijk simpel te zijn. Bij een C zit de raamcassette echt heerlijk in de weg...

Nog aan het demonteren:

Vervolgens moet je het slot loodrecht laten zakken en niet draaien (tuurlijk hebben we dat wel gedaan ;D ). Dan de raamcassette zo ver als mogelijk naar buiten buigen, het slot er voor langs schuiven en dan door het vierkante gat in de deur eruit tillen. Tot zo ver de theorie...
Gelukkig heb ik thuis geen slijptol liggen, op een bepaald moment was ik namelijk prima in staat het gat in de deur wat groter te maken om te zorgen dat het wel past. Welke idioot dit verzonnen heeft... maar uiteindelijk is het dan toch gelukt:

Gelukkig ben je er dan nog niet... het nieuwe slot mag er ook nog een keer in ::) Heel eigenwijs negeer je Vida dan gewoon, monteer je het nieuwe slot en krijg je vervolgens de stekkers niet gemonteerd. Dus de boel weer omlaag, stekkers alsnog monteren en weer terug omhoog. Hetzelfde voor de ontgrendelkabel, de klink, enzovoorts... soms heb je van die dagen...
Het leek ons een simpel klusje maar uiteindelijk zijn we er toch 2,5 uur mee zoet geweest. Voor diegenen die nog eens aan hetzelfde klusje gaan beginnen: volg de beschrijving in Vida. Die klopt in dit geval namelijk echt perfect (en wij waren een beetje te eigenwijs dat dat vast simpeler kon...  :eusa_doh: )

Daarna volgde een leuker klusje:

Dat smoelt een stuk frisser:

Nu nog eens een facelift derde-remlicht-glas zien te scoren en dan is de achterkant net even iets meer bij de tijd :)

Sander nogmaals bedankt voor de gezelligheid, de hulp en vooral je geduld :D

)()()sT