net een maand in bezit van 850 T5

Gestart door Rafster, 13-08-2014 09:15:21

Vorige topic - Volgende topic

Rafster

En nu al problemen ;)
Misschien moest ik mij eerst maar eens voorstellen. Ik rij al jaren in het Zweedse automobiel. Ik wisselde regelmatig van Saab naar Volvo. Saab vanwege de looks en karakter en Volvo omdat ze niet stuk gaan en ook wel een beetje het karakter natuurlijk.

Na enkele jaren in een 960 en een 940 wilde ik toch eens wat meer vermogen en een betere wegligging. Ik heb toen een Volvo V70 (een groene) gekocht maar kon daar geen vrienden mee worden. Het interieur is niet echt Volvo en ik vond de neus achteraf toch niet zo mooi, te modern. Toen ik een witte T5 zag staan heb ik de V70 meteen van de hand gedaan. Ik ben dus nu in het bezit van een witte auto die ik ook echt mooi vind. Raar, maar zo gaan die dingen blijkbaar. Ik heb er weer een vriendje bij zullen we maar zeggen.

Er moet echter wel wat achterstallig onderhoud worden uitgevoerd natuurlijk. De teller geeft aan dat de witte al weer dik 300.000 km onderweg is. Kont hangt, nivomats versleten?; rammeltjes achter, en voor, rubbers vervangen?; loopt een beetje hoog stationair, stappenmotor?

Komende tijd veel leesvoer op dit forum voor mij....

)()()sT

Welkom! Een stevige stage-0 zal hem goed doen. Wellicht ook ergens een vacuümlek (hoog stationair) of de evap-klep. Door die laatste had ik bij de 850 ook een te hoog toerental; wij hebben hem toen gewoon afgedopt ::) :D

Rafster

Thanx!,
Stage-0??
Ik heb over die evap-klep zitten lezen en ook alle andere eventuele oorzaken van een te hoog tourental. Ik twijfel een beetje om er zelf naar op zoek te gaan of om er iemand naar te laten kijken. Het vervangen van wat slijtage onderdelen kan ik nog wel aan maar een gedegen probleem-analyse zie ik mezelf niet doen.

Ik ben een paar dagen vrij, misschien toch maar eens die motorkap openzetten.....

)()()sT