Module centrale deur vergrendeling

Gestart door KIM, 23-02-2003 01:23:16

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Sinds vandaag heb ik mijn oude trouwe 740 estate omgeruild voor een 850 GLT estate.
Zo'n auto dient altijd een beetje gepersonaliseerd te worden en ik wil daarom onder andere een afstandbediening voor de centrale portiervergrendeling in bouwen. Nu heb ik de spullen voor de afstandbediening, maar ik zal het stuursignaal van het afstandsbedieningssysteem naar de stuureenheid van de centrale vergrendeling moeten sturen.
Omdat ik dat morgen wil gaan doen en nog niet in bezit ben van boeken zou ik dit graag van iemand op dit forum horen.
Wie helpt mij verder?

DannyB

De unit zit zo te zien in het schema (V70) achter het instrumentenpaneel, waarschijnlijk van onderuit te bereiken of door het verwijderen van het bovenste deel van het dashboard.
Wat betreft de aansluitingen is het erg lastig uitleggen, maar als je het schema (V70) wilt, mail me even.
Waarschijnlijk dat dit hetzelfde is, het geeft je in ieder geval inzicht in hoe de boel werkt en is aangesloten.

Groeten Danny

Roy V70R

CiteerSinds vandaag heb ik mijn oude trouwe 740 estate omgeruild voor een 850 GLT estate.
Zo'n auto dient altijd een beetje gepersonaliseerd te worden en ik wil daarom onder andere een afstandbediening voor de centrale portiervergrendeling in bouwen. Nu heb ik de spullen voor de afstandbediening, maar ik zal het stuursignaal van het afstandsbedieningssysteem naar de stuureenheid van de centrale vergrendeling moeten sturen.
Omdat ik dat morgen wil gaan doen en nog niet in bezit ben van boeken zou ik dit graag van iemand op dit forum horen.
Wie helpt mij verder?

Kim,

Kun je me vertelen van welk bouwjaar de auto is.
Wellicht kan ik je de kleurcode geven, maar een S/V70 is toch anders als van een 850.

groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

KIM

Het bouwjaar is '93

Roy V70R

CiteerHet bouwjaar is '93

Okè.

Ik weet niet wat voor een soort module jij hebt om de CPV aan te sturen maar dit is de bedrading;

CPV schema negatief sturen volgen.

Draad kleur: grijs/rood = open
Draad kleur: grijs/geel = dicht.
Deze draden zitten in een 53 polige witte stekker bij het linker schoppaneel.
(Dus links bij de motorkap ontgrendeling)

Suk6

groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

Edwin

Ook achter het dashboardkastje aan de rechterkant hangt een stekkertje, wit met ik dacht twee groene draden waar je zo een unit op aan kan sluiten. Bij mijn vorige 850 is dit ook daar ingebouw door de dealer, het betrof overigens wel een orginele unit van Volvo.
Het bestond uit slechts één kastje en twee AB's. Kastje aan stekker klikken en klaar was Kees.
Dit systeem kostte overigens, zoals te verwachten de hoofdprijs en werkte zwaar kl@ten! Het leek wel russisch roulette bij het openen en sluiten. Voor de helft v/h geld kun je door de betere auto electronicazaak ook een systeem laten inbouwen wat wel storingsvrij werkt.
Wellicht kun je op deze stekker ook niet-orginele systemen aansluiten? Lijkt mij in ieder geval wel het gemakkelijkst, want je kan er makkelijk bij.
Succes ermee.

Edwin  8)