Extra oliekoeler nodig bij Automaat?

Gestart door JanJens, 12-01-2005 16:43:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JanJens

Hallo,

Ik rij sinds een maand in een V70 103 Kw automaat 2001 en ben van plan deze zomer naar de Franse Alpen te gaan. Het totaal gewicht van de auto is dan 2000 kg en de caravan weegt 1000 kg. Ik wil de Col de Lauteret over (plm. 20 km; gem. stijgingspercentage 7 %). heb ik een extra oliekoeler nodig voor de automaat?

vrgr,

Jan

855-Champagne

Lijkt mj wel verstandig om er een olie koeller op te zetten, het kan in elkgeval gee kwaad,

george

Citaat van: JanJens op 12-01-2005 16:43:40
Hallo,

Ik rij sinds een maand in een V70 103 Kw automaat 2001 en ben van plan deze zomer naar de Franse Alpen te gaan. Het totaal gewicht van de auto is dan 2000 kg en de caravan weegt 1000 kg. Ik wil de Col de Lauteret over (plm. 20 km; gem. stijgingspercentage 7 %). heb ik een extra oliekoeler nodig voor de automaat?

vrgr,

Jan
Hebben we al eens een draad je over opgezet. Ik geloof dat ik nog steeds de enige ben op dit forum met een extra oliekoeler voor de automaat. Kijk maar eens onder de olierubriek.
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

ed

Gewoon de bak handmatig schakelen in zijn twee, en lekker hoog in de toeren gaan zitten (4000 rpm). De bak schakelt dan in de lock-up, en wordt dan niette heet. Als je de bak zelf laat schakelen gaat hij hoogstwaarschijnlijk naar 3 en niet in de lock-up. De olie wordt dan veel te heet en verbrandt. Dit is dan het begin van het einde.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!