Nivomat vervangen door standaard

Gestart door Gerard1793, 03-11-2014 22:30:47

Vorige topic - Volgende topic

Gerard1793

Goedenavond,

Ik zit met het volgende:

Ik heb een set T5-R veren voor mijn V70 met Nivomat gekocht. Deze veren komen onder een auto met Nivomat vandaan. Ze zouden dus 1 op 1 over gezet kunnen worden.

Maar nu kwam ik een setje Bilstein achterschokbrekers tegen waar ik wel belang bij heb. Mijn vader rijdt ook een Classic en heeft wel belang bij mijn Nivomat's. De bedoeling was dan om die Bilstein's onder mijn V70 te hangen en mijn Nivomat's onder de V70 van mijn vader. Maar kan ik veren die geschikt zijn voor Nivomat's gebruiken in combinatie met Bilstein schokbrekers zonder niveauregeling?

In het kort:

Nivomat overzetten op een auto zonder Nivomat.
Nivomat geschikte T5-R veren gebruiken icm Bilstein schokbrekers.
Wat moet ik overzetten van m'n vaders auto naar de mijne en vice versa.
Is het uberhaubt mogelijk?

Groeten Gerard

UserID25761

Bij nivomats horen speciale veren, deze zijn slapper dan gewone  :eusa_whistle:

Gerard1793

Maakt dat heel veel uit? Ik zet natuurlijk mijn veren onder de auto van m'n pa...

UserID25761

Als je de complete set wisselt (dus veren en nivomats) gaat het lukken.
je moet dus bij die bilstein de achterveren van je vader monteren.
De gewone veren zijn namelijk veel sterker dan de nivomat veren

Gerard1793

Hmm, ik heb die T5-R veren juist gekocht om mijn roffel een cm of twee te verlagen... :eusa_think:

Nou moet ik wel zeggen dat ik het altijd vind lijken alsof een V70 een beetje in de kont hangt. De ruimte tussen wiel en wielkast is voor groter dan achter...

cornelis-b

Bilstein achter met bv Apex of Weitec veren. Mijn wagen heeft voor Sachs Super Touring met Apex en achter Monroe reflex met Weitec. Zoals al gezegd normale dempers met nivomat veren gaat hem niet worden dat is veel te slap en hij hangt met zijn kont op de keien.

Zo staat die van mij er bij, een V70 zakt met deze combinatie net zo veel.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID25761

Ik zou de nivomats lekker laten zitten, als je iets zwaars wil vervoeren met gewone veren ligt de kont ook op de stenen. :eusa_shifty:
Met nivomats geen last van  :eusa_dance:

cornelis-b

Citaat van: NickGR op 03-11-2014 23:10:10
Ik zou de nivomats lekker laten zitten, als je iets zwaars wil vervoeren met gewone veren ligt de kont ook op de stenen. :eusa_shifty:
Met nivomats geen last van  :eusa_dance:

Helemaal juist en ook bij mij komt hij op nivomats.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Gerard1793

Dan zet ik pa's veren zo lang onder de mijne :) Ik wil graag een iets sportiever/strakker stuurgedrag. In één keer de hele ophanging vervangen wordt me wat te gek, dan maar in etappes :)

Bij het wisselen van de schokkers moeten de bovenste ophangpunten ook uitgewisseld worden geloof ik hè?

cornelis-b

Set dempers en veren vervangen doe je in een uurtje met een goede krik.

Zeg maar Henk tegen mij

Gerard1793

Als ik een uurtje en een krik voor nieuwe schokkers, veren, banden, lagers en rubbers moest betalen deed ik het direct ;D