Remklauw vast links voor.

Gestart door De-Moer, 28-08-2014 17:39:23

Vorige topic - Volgende topic

De-Moer

Gisterenavond merkte ik dat het allemaal niet soepel ging allemaal. Bij thuiskomst voelde ik aan de velg en ja hoor bloedheet. Omdat mijn garage een eindje rijden is en kwik fit nog geen 2 km toch maar even gebeld of ik daar terecht kon, geen probleem. Na los maken klauw en het proberen terug te drukken zuiger conclusie muurvast. Ja meneer hier is niets meer aan te doen en dat word een nieuwe klauw à € 235,- voor beide vraag? Nee alleen de linker. Reviseren vroeg ik? Nee dat gaat niet. Ik mijn eigen garage gebeld terwijl de auto nog op de brug stond probleem uitgelegd. Is bijna altijd te reviseren krijg ik te horen, kijk maar of je hier heen kunt komen anders pik ik je op als het niet lukt.

Was altijd al een beetje  :eusa_snooty: tegen kwik fit maar naar vandaag helemaal!

Vincent

NinaPaul

Afhankelijk van de aantasting is deze wel of niet te reviseren, echter pas te zien wanneer de boel uit elkaar ligt (zuiger eruit).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

FGG

Ik heb bij alle keren dat de klauw bij mij vast zat (850 en V70) de klauw elke keer weer gangbaar kunnen maken: terugdrukken, pompen, terugdrukken, pompen, net zolang tot ie weer soepel gaat. Kun je zo weer flink wat km's verder.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

V70geRwin

De prijs van een nieuwe klauw (<100) lijkt niet heel erg overkomelijk om veel tijd te spenderen aan niet lekker werkende klauwen. Zeker als het al zover is dan zijn nieuwe klauwen een verademing voor het gevoel in je rempedaal. Ik zou rechts ook gelijk meenemen nu ze toch moeten ontluchten, en vraag gelijk om nieuwe remvloeistof (mocht dat ouder zijn dan 2 jaar).

Ludo

Ben wel benieuwd welk soort/type/merk klauw dan 235 euro moet kosten.
Een origineel Volvo kost maar goed de helft.
:eusa_doh:

De-Moer

Welk type klauw ze wilde monteren weet ik niet. Beide worden nu nagekeken en vloeistof word ook ververst. Ik laat wel even weten hoe dit afloopt.

Vincent

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

De-Moer

Alles opgelost, remklauwen gereinigd en voorzien van nieuwe rubberringen.

Nu is het verschil duidelijk te voelen, remt directer en is beter te doseren.

Probleem opgelost.