Raamstrips vernield? Hoe tijdelijk vastzetten? Vervangen?

Gestart door coyote1980, 30-08-2014 12:10:26

Vorige topic - Volgende topic

coyote1980

Ik dacht: laat ik de afbladderende raamstrips langs de voorruit nog even opfrissen  :eusa_wall:

Met een lapmiddel. Zwarte tape. En laat ik dan even de strip bovenaan lostrekken onder de dakdrager vandaan zodat ik het tape daar ook onder kan terugduwen.

Uitwerking: -1  :eusa_shifty:

Ik heb een of ander zwaar doorgeroest houdertje voor de dakstrips laten afbreken, en nu staat de sierstrip los van het dak:

Heeft iemand een tip om dit vandaag of morgenochtend (20 yrs T-5R) nog goed te krijgen?  ;D
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

coyote1980

Wat verder lezend lijkt het erop dat de klemmetjes eventueel te vervangen zijn? Zou ik dan met 1 of 2 nieuwe klemmetjes de strip voorlopig weer vast kunnen hebben zitten? Zo ja: iemand in de regio Groningen die toevallig over heeft?

EDIT: ik ga even langs de combigarage :)

)()()sT

Die ijzeren (en veelal verroeste) clipjes zitten in kunststof blokjes die weer in die goot zitten.
Ik heb 2 jaar geleden de clipjes nieuw besteld bij de dealer.

Wellicht iemand die op je route van een sloper een paar hele heeft gehaald?

elianmars

Verder op het dak even zo'n klemmetje loshalen en die gebruiken een optie?

coyote1980

Weer terug van de Combigarage, schoot me als adresje ineens te binnen en ze waren tot 14 uur open, dus meteen maar gebeld en met Peter geregeld dat ik even langs kon komen. Er stond een sloper waar ik meteen een zwarte dakstrip vanaf gehaald heb incl betere klemmetjes dan ikzelf had. Dus in plaats van blinkend aluminium heb ik nu weer gewoon een zwarte strip stevig op zijn plek zittend.

Bedankt voor het meedenken, op zich had ik het met een klemmetje van verderop kunnen oplossen, maar dan was de strip nog steeds blinkend aluminium. Het tape dat ik wilde gebruiken begon na een paar kilometer al in de wind te wapperen, dus dat was sowieso een bijzonder slecht idee ;D