De blauwe senior V70R AWD automaat en de zwarte junior V70R AWD met handbak.

Gestart door V70R^2, 02-09-2014 14:32:56

Vorige topic - Volgende topic

V70R^2

Dag allen,

Ik stel mij even voor, Mijn naam is Adriaan, 27 jaar en woon net ten zuiden van Utrecht.

Na mijn vader 2 jaar geleden te hebben overtuigd een mooie V70R automaat uit '97 aan te schaffen, daar deze bijtellingsvriendelijk werd, hebben we onlangs besloten dat het tijd wordt voor een speeltje voor junior!

De aanschaf had echter 1 voorwaarde, ik zou ervoor zorgen dat deze rijdend bleef!

net over de 200.000km gelopen

Wat een onderhoudstraject was dat, met een 70.000 a 80.000 km die hij per jaar aflegt..
korte opsomming:

lekke koppaking en kromme kleppen door verschoten distrubutie, we hadden de auto pas 2 weken :eusa_doh:
trailertje gehuurd en opgehaald:

De demontage:

De schade:

En na een revisie en nieuwe kleppen:

De site europeantuningshop ontdekt, gelijk maar voor een Stage 0 (OEM +) gegaan.

K&N inlegfilter, IPD swaybars en nieuwe schokbrekers + hardware(stuurlager e.d.)

alle rubbers voor polyurethaan vervangen, rvs remleidingen, nieuwe schijven + blokken, remklauwen gereviseerd.

nieuwe draagarmen+ stuurstangen.

En niets dan het beste voor de R; Motul all the way.

en het poets- was- verzorgkastje:

mooi setje 17" comets op de kop getikt voor 175 euro, nieuwe laten poerdercoaten in hyper silver en 4 vredestein ultrac cento's erop:
voor:

na:

Inmiddels het vertrouwen gewonnen dat de auto rijdend zal blijven, teller staat inmiddels op 340.000km en de automaat werkt nog prefect! (inmiddels 2 maal geflusht)

Dan mijn eigen speeltje, dezelfde auto, maar dan een met handbak  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

De dag van de aanschaf:

Bandjes waren kaal, de auto direct grondig gewassen en de winterset tijdelijk gemonteerd:

oh oh oh, wat rijden ze toch heelijk. ;D

(totale) rebuild van die van mij ga ik bijhouden in een blogje :)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,72152.0.html

Gastvrije groet,
Adriaan.

kulk

Goeie binnenkomer, welkom hier en leuke auto's.

Ik ga je blog met belangstelling volgen

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Eric Kubbe

Tja als je dan toch bezig bent, dan maar helemaal goed. Goed bezig. Succes.

V70R^2

Bedankt heren :)

Ik zal mijn blogje proberen regelmatig te updaten!