haakse overbrenging

Gestart door benjy, 03-09-2014 11:36:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

benjy

Ik heb een probleem/vraag.
Vorgen week gestrand met een kapotte keerring nu is de keerring vervangen en er zit nieuwe olie in maar als ik er mee ga rijden jankt de aandrijving heel erg vooral rond de 50 km/h.
Weet iemand die de bak kan nakijken of repareren in de buurt van Breda als het kan.
Het gaat om een V70 2,5 20v awd bouwjaar 1997.

volvobug

Eerste wat in mij opkomt bij dergelijke reparaties is of de assen wel goed in de borging teruggezet zijn?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Sbv

voldoende olie erin gedaan ?

As goed gemonteerd ? Terug naar degene die het werk gedaan heeft, tenzij je het zelf was

benjy

Het gaat om de achterste keerring dus de voorste aandrijfassen zijn er niet uit geweest maar het lijkt wel of de achterflens waar het cardan op vast zit iets naar buiten is gelopen.

850 T5 Freak

De cardanflens op de H.O. zit met een centrale moer vast. Heb je nog wel AWD? Meestal als je dat geluid hoort zijn het de tandjes van de verbindsmof die tussen de versnellingsbak/H.O. zit over elkaar aan het draaien.
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

benjy

De ho is niet verwijderd om de keerring te vervangen of zitten die tanden op de flens waar de cardanas aan vast zit?

benjy

In de garage hebben we de auto met de 4 wielen vrij op de brug gestart en in zijn 2e versnelling gezet en alle wielen draaien maar wel onbelast maar dan hoor je het ook al dus zonder weerstand.
Dus ik denk dat de awd nog gewoon werkt hoe kun je het op een andere manier testen?

Piere

Citaat van: benjy op 03-09-2014 22:15:47
hoe kun je het op een andere manier testen?

Glad terrein zoeken :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

850 T5 Freak

Als de wielen vrij draaien op de brug (1e versnelling), als je dan de achterwielen tegenhoudt voorzichtig lukt dit dan en hoor je dan ook het geluid? Zoja dan is hoogstwaarschijnlijk die bus versleten en als je pech hebt de H.O. ook.

Kijk maar ff in mijn topic op pag 3-4 misschien wat duidelijker:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,62856.30.html
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica