benzine en LPG-injectoren ultrasoon reinigen

Gestart door smitje77, 04-09-2014 12:45:03

Vorige topic - Volgende topic

smitje77

naar aanleiding van diverse tips en aanbevelingen op dit forum heb ik besloten mijn injectoren ultrasoon te reinigen.

Ik dacht; eens een topic met wat plaatjes zodat je eens kunt zien wat voor effect dat nu heeft. ;D

Mijn 855 heeft inmiddels 450.000 km gedraaid waarvan 250.000 op LPG. :eusa_clap:

Ik heb een kleine HBM 0,7 liter ultrasoon reiniger aangeschaft, en het Tickopur TR13 reinigingsmiddel. :eusa_whistle:

en dit zijn de "vieze" injectoren:

de benzine injectoren zaten ook totaal niet vast in het spruitstuk. Het zag er daar ook erg smerig uit. :eusa_sick:

Rechts al een beetje gepoetst, links érg vies..

Schone benzine injectoren: :eusa_clap:

het hoedje van de 2e injector van links is gesneuveld. Blijkt geen probleem te zijn.

En schone LPG-injectoren :eusa_clap:

En dat alles na 30 minuten weken in een ultrasoon badje Tickopur TR13! :eusa_dance:

Resultaat: (in eerste instantie) frissere en snellere start, soepeler stationairloop :eusa_whistle:

NinaPaul

werkt het beste in (zuiver) water van ongeveer 60 graden.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

smitje77

Citaat van: NinaPaul op 04-09-2014 15:32:50

Maar zuiver water heeft van zichzelf géén reinigende werking :eusa_hand:

NinaPaul

Citaat van: smitje77 op 04-09-2014 15:41:57
Citaat van: NinaPaul op 04-09-2014 15:32:50

Maar zuiver water heeft van zichzelf géén reinigende werking :eusa_hand:

Die tickopur verdunning natuurlijk  ::)

(als het echt hardnekkig vuil is kan je 20% nemen en 80 graden)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz