zeer licht stotteren.

Gestart door Schnappi, 04-09-2014 18:42:15

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

Hallo allemaal,

De laatste tijd viel het me weer op dat de auto de eerste paar km's zeer licht stottert, het valt het meest op als is bijvoorbeeld 50 in z'n 3 rij, geeft ik wat meer gas bij dan is het weg, maar als ik dus contant die snelheid rij begint het weer. lambda sonde misschien ral?

als eenmaal motor warm is dan is 50 in 3e versnelling goed geen stottering meer.

auto heeft penbobines en bougies zijn een paar duizend km geleden vervangen (zijn geen originele bougies, maar Bosch irrdium)
Penbobines zijn toen nagekeken er is een toen 1 nieuwe geplaats van beru. en 3 gebruikte bobines die niet gescheurd waren.

heb ook al gelezen op het forum dat de vijfcilinders nogal gevoelig zijn met bougies, maar volgens mijn monteur is dit lariekoek.

of is 50 in 3 rijden te weinig? kan me niet voorstellen bij een T5.

hoe zijn jullie ervaringen eigenlijk met andere merken bougies?

Marc O.

Ik geloof dat men over het algemeen erg tevreden is met Volvo bougies. Misschien toch eens overwegen om die te plaatsen?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Vulk

Lambda sonde geeft andere symptomen, als je het al merkt.
Je merkt het het best bij het rijden op de cruise control als de lambda sonde defect is. Dan loopt  de motor 'zagerig' en loopt de cruise control wat onrustig.

peteRRR

Hier in de T5 ook irrdium van Denso en gaat prima en de gap afstellen op 0,6 dat moet wel goed zijn.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Schnappi

ik heb ze niet van Denso maar van Bosch maar denk dat het niet zoveel uitmaakt. 0.7 staan ze nu

kan dit stotteren ook van de evap klep komen en of de LMM?

Sbv

misschien eens originele proberen