855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Citaat van: Jurijn R op 03-11-2015 23:24:31
Als je wat dichter woonde zou ik het doen, maak ik niet van, vaak genoeg gedaan en pff voor biertje doe ik het zekers  :eusa_dance:

Ik heb een caravan voor de deur dus er is slaapplaats ;D ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

626Ronin

of je zet 'm ff daar neer, Henk? ('t is geen huis, er zitten wielen onder)
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

cornelis-b

Vandaag helaas weinig kunnen doen aan het project Esterel. De achterwand is nu helemaal in orde en is weer goed in te klappen. Vandaag ook begonnen aan de hoek aan de voorkant maar na de rotte boel er te hebben uitgezaagd, wat best een gapend gat opleverde, begon het een beetje te regenen en hebben we de boel snel dicht gemaakt met een vuilniszak en duckttape. Hopelijk morgen weer verder, wordt nog wel even puzzelen om dit weer netjes dicht te krijgen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Vandaag weer verder gegaan met de Esterel en hij is weer wind en water dicht ;D
Toen we vanmorgen de vuilniszak hadden weggehaald bekroop me toch een beetje het gevoel van hoe gaan we dit dichtmaken, vier ogen zien veel maar zes nog veel meer en de hulp van buurman Theo deed wonderen. Eerst eens goed kijken hoe we de boel weer in verband konden krijgen, de metalen hoeklijst waar de gasveer aan vast zit had ik gister al ontdaan van de plastic coating en in de Owatrol gezet maar het moest steviger omdat er al rare krachten op de bout hadden gestaan en de bevestiging wat was uitgelubberd.

Laten we eerst eens van binnen naar buiten kijken

En van buiten naar binnen

Dat gat moet dicht dus aan de binnenkant een stuk karton en van buiten af aftekenen zodat je ongeveer de maat hebt van het stuk wat er in moet. Jawel dat lukte en met de nodige vloeken zat het er in.

Het past er in

Aan de binnenkant

Nadat alles goed verlijmd was met powerfix en constructielijm, dat spul wat zo heerlijk bruist heb ik aan de buitenkant de boel afgewerkt met een glasvezelplamuur die ook geschikt is voor hout. Na uitharding grof geschuurd en nog een laagje opgezet. Dat de plaat aan de binnenkant wat zwart ziet is van optrekkend vocht maar alles is daar toch bikkel hard, het was niet nodig er meer uit te zagen.

In de glasvezelplamuur

Geschuurd

Als het weer morgen een beetje van goede wil is zet ik de vlakschuurmachine er op en werk ik het geheel af met een fijne plamuur om de boel weer strak te maken, daarna word alles afgelakt met een twee componenten epoxylak en dan kan de Esterel er weer jaren tegen.

Zo staat hij er nu bij

Morgen weer een nieuwe dag en dan gaan we weer lekker verder spelen ;D ;D

Zeg maar Henk tegen mij

Groene850

Zoo dan, Anton en jij hebben er genoeg werk aan! ;)
Leuk dat jullie er 1 gekocht hebben, na de oude vakantie foto's te hebben bekeken toch maar weer 1 gekocht?

portlock

Gekregen groene850, durf te lezen ;D

Netjes Henk, einde is alweer in zicht. toch best grappig zon klap woning ;D
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

classicT5

Zo en nou op naar de wintersport henk. Dikke slaapzak en je kunt de eerste test doen ;)

cornelis-b

Citaat van: classicT5 op 05-11-2015 20:59:10
Zo en nou op naar de wintersport henk. Dikke slaapzak en je kunt de eerste test doen ;)

Dikke slaapzak is niet nodig want we hebben er een mooie kachel bij ;D
Maar we gaan pas eind mei weg en dan de Alpen in.

Zeg maar Henk tegen mij

TonV70R

Mooi werk weer. Jammer om zo iets naar de stort te brengen.
Zo zie je maar weer, met een paar handige handen en het aan durven pakken maak je er weer wat moois van.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

cornelis-b

Citaat van: TonV70R op 05-11-2015 21:37:25
Mooi werk weer. Jammer om zo iets naar de stort te brengen.
Zo zie je maar weer, met een paar handige handen en het aan durven pakken maak je er weer wat moois van.

Helemaal waar, het kost even wat herstel werk maar dan heb je ook weer wat. Het zou echt zonde zijn als deze Esterel op de sloop was geëindigd.

Zeg maar Henk tegen mij

henry classic v70

... Esterel Saver  :eusa_clap: :eusa_dance:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cornelis-b

Vandaag weer verder gegaan met de Esterel en ik ben best tevreden over het resultaat. Morgen nog even de verlichting terug monteren aan de voorkant en de reflector plaatsen, dan is in elk geval aan de buitenkant helemaal af :eusa_dance: :eusa_dance:

Zeg maar Henk tegen mij

henry classic v70

Ziet er weer keurig uit!
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Silverarrow

Opmerkelijk hoe dingen die bij jullie voor de deur staan in rap tempo van gehavend naar zo goed als nieuw gaan ;D. Knap gedaan!