855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Citaat van: The Demon op 27-02-2016 21:31:05
Ik dacht er ook over om Olijfje weer eens te wassen, maar toen ik de temperatuur voelde met boodschappies doen heb ik er vanaf gezien.
Dooie vingers zit ik niet op te wachten.  :'(

Warm was het zeker niet Walter maar eenmaal bezig was het goed te doen, wel warm water in de emmers maar zelfs na het drogen hebben we nog een biertje gedronken in de voortuin, daarna voelden we pas dat het aardig was afgekoeld ;D

Het moest gewoon want de auto was grijs ipv zwart :eusa_whistle:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Vulk

Heb gisteren ook de auto gewassen. Was eigenlijk perfect weer op hem te wassen.
Was geleden van september. :o

PimR

Ik had nog een rekening liggen die hier nog niet gepost was dus bij deze:

Hiermee zijn alle kosten openbaar gemaakt.

En de oplettende luisteraar merkt gelijk op dat het budget niet geheel toereikend is geweest maar dat mag de pret niet drukken. Zoals eerder gemeld was er nog een kleine reserve bij Henk en Anton en deze hebben ze dan ook aan moeten breken.

Hierbij is alles afgerond.

Groeten Pim

TIMON

Top ! Ik zeg goeie actie
85011940

cornelis-b

Afgelopen zondag na het nodige "kunst en vliegwerk" had Pim het voor elkaar en kon er gelogd gaan worden. Pim achter het stuur en ik met de laptop op schoot en rijden over de binnenweggetjes. Man wat groeien daar een dikke bomen  ;D ;D

We hebben een aantal ritten gereden en er blijkt iets niet helemaal goed te zijn met de injectors?

Pim schrijft hier over: Het enige wat opviel en wat je dus met torquepro niet kan zien is de ltft-idle zowel op benzin als op gas op -192 staan. Het zijn weliswaar micro seconden maar toch, hieruit blijkt dat de injectoren niet goed zijn ingeregeld. Het verschil tussen de gas en benzine injectoren is gelukkig minimaal dus we hebben het gelaten voor wat het was. Maar hier moet nog wel naar gekeken worden.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,69954.msg1654649.html#msg1654649

Wat hier aan gedaan kan / moet worden is voor mij abracadabra maar het zal vast goed komen.

Wordt vervolgd :D

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

The Demon

Ik denk dat een ultrasoonbadje die injectoren heel goed zal doen, en die fuel-trim dan weer op normale waardes komt.

PimR

Citaat van: The Demon op 01-03-2016 20:17:06
Ik denk dat een ultrasoonbadje die injectoren heel goed zal doen, en die fuel-trim dan weer op normale waardes komt.

Dat zou betekenen dat ze na het reinigen minder brandstof zouden moeten geven :eusa_think:
Ik vrees dat die vlieger niet op gaat.

The Demon

Citaat van: remeeus op 01-03-2016 21:27:42
Citaat van: The Demon op 01-03-2016 20:17:06

Dat zou betekenen dat ze na het reinigen minder brandstof zouden moeten geven :eusa_think:
Ik vrees dat die vlieger niet op gaat.
Dan rijdt Henk ook weer zuiniger.  ;D

clk-p

Mooi dat dit allemaal gerealiseerd is, hoop dat je nog lang van blackie kan genieten zo!

classicT5

Kleinere injectors monteren :)

hertogjan6

R is goed veranderd henk! Super strakke bak zo  :eusa_drool:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

cornelis-b

Het reinigen van de benzine injectoren zou geen overdreven luxe zijn maar ik kan wel zeggen dat de injector reiniger zijn werk goed doet. De auto start normaal s'ochtens.

Dat de ltft fuel trims op -192 staan is een heel ander verhaal. Met rijden merk ik er echt niets van en het is dat Pim dit met de laptop kon zien want met TorquePro haal je dit net weer niet naar boven.

Kleinere injectoren, misschien van een Panda of zo  ;D ;D

Optisch heb ik het afgelopen jaar niet veel aan de R gedaan behalve af en toe de wasbox in Leroy maar ik zeg maar zo een nieuw jaar en nieuwe kansen, ik voel me alweer een stuk beter en mijn kracht komt ook weer een beetje terug net als mijn energie. Zodra het wat warmer wordt ga ik eerst die lelijke kras op de deur herstellen want dat is me een doorn in het oog. Daarna weer eens de machine er overheen en dan weer eens een paar lagen wax dan kan Blackie er weer tegen ;D

Zeg maar Henk tegen mij

glenfiddich1983

Citaat van: henry classic v70 op 14-02-2016 18:17:44
Da's een vrij nieuwe, ik heb er één uit '99...
Let maar eens op als er 3 ledjes branden, in theorie zou de tank dan nog ruim half vol zijn en op de helft van het aantal km's zijn. Meestal niet het geval, vandaar die ledjes niet betrouwbaar en dagteller wel  :eusa_shifty:

Ik vraag me toch af hoe het kan dat bij sommige auto's de LEDjes een compleet verkeerd beeld geven, en bij andere autos het heel goed klopt.

Bij onze V70 moet je rijden op de dagteller, want kijk je naar die ledjes dan geeft hij al na 200 km aan dat hij leeg is...

Bij de S70 gaan de LEDjes heel keurig gelijk op met het leegraken van de tank. Bij de vorige auto (Chrysler Neon) gingen de LEDjes ook heel keurig gelijk op met het leegraken. Deze twee auto's hebben echter een ringtank, en de V70 heeft zo'n "dubbele tank". Misschien dat de LED indicator alleen bij een ringtank betrouwbaar werkt?
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

joeryvaneck

Citaat van: glenfiddich1983 op 02-03-2016 11:14:44
Citaat van: henry classic v70 op 14-02-2016 18:17:44
Da's een vrij nieuwe, ik heb er één uit '99...
Let maar eens op als er 3 ledjes branden, in theorie zou de tank dan nog ruim half vol zijn en op de helft van het aantal km's zijn. Meestal niet het geval, vandaar die ledjes niet betrouwbaar en dagteller wel  :eusa_shifty:

Ik vraag me toch af hoe het kan dat bij sommige auto's de LEDjes een compleet verkeerd beeld geven, en bij andere autos het heel goed klopt.

Bij onze V70 moet je rijden op de dagteller, want kijk je naar die ledjes dan geeft hij al na 200 km aan dat hij leeg is...

Bij de S70 gaan de LEDjes heel keurig gelijk op met het leegraken van de tank. Bij de vorige auto (Chrysler Neon) gingen de LEDjes ook heel keurig gelijk op met het leegraken. Deze twee auto's hebben echter een ringtank, en de V70 heeft zo'n "dubbele tank". Misschien dat de LED indicator alleen bij een ringtank betrouwbaar werkt?

Bij mijn ringtank is het ook redelijk nauwkeurig. Echter kan ik nog wel een kilometer of 100 door op het rode lampje.

cornelis-b

Vandaag was de gastank echt leeg, de indicator begon te piepen en hij schakelde zelf over naar benzine. Op dat moment 352 kilometer op de dagteller en bij tanken kreeg ik er 47,1 liter gas in. Bijna 1 op 7,5 met zowel lokaal verkeer als snelweg.

Zeg maar Henk tegen mij