855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

rob850/480

cornelis-b

Citaat van: The Demon op 17-07-2017 22:00:08
Netjes!!! :eusa_clap:

Maarreehhhhhh, je oliedop zit scheef!  :P

Even er af en kwartslag draaien :D

In alle kleuren leverbaar Hugo

Nee laat het zwart Hilko

Dank je Rob
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

sander69

Mooi gedaan!

blijft die R zitten of wordt dat deksel niet zo warm?

Ik heb ook nog zo n plak R liggen; vind het wel een goed idee.
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

cornelis-b

Citaat van: sander69 op 17-07-2017 23:13:36
Mooi gedaan!

blijft die R zitten of wordt dat deksel niet zo warm?

Ik heb ook nog zo n plak R liggen; vind het wel een goed idee.

Heb de R met polymax verlijmd en verwacht dat ie echt blijft zitten, ga het zien ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Paulsson

Mooie updates! Dat stuur en de deksel op de motor zijn beiden zeer goed 'uit de verf' gekomen haha ;D

Lekker bezig!

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

cornelis-b

Vandaag in het AvL geweest voor de uitslag van de scan van vorige week en de tumor is weer iets kleiner geworden dus dat gaat naar wens. Verder waren er een aantal ontstekingshaarden te zien, waarschijnlijk een gevolg van de bestraling en die gaan we nu aanpakken met een kuur antibiotica en tien dagen prednison om de boel wat grover te behandelen. Over zes weken een controle scan om te zien wat de antibiotica en de prednison heeft gedaan.

Verder heeft een een of andere onverlaat gepoogd mijn benzineklep te openen en daarmee de klep en het slotje naar gort geholpen, baal hier stevig van maar heb alweer een nieuw slot en een nieuwe klep. Morgen bij de dealer ook een nieuw scharnier ophalen want dat had ook schade opgelopen. De witte klep die ik op de sloop heb gehaald vanmiddag even met korrel 2700 nat geschuurd en gespoten met een knikkerbusje en ziet er weer netjes uit. Morgen even de polijstmachine er over en het is weer netjes maar je zit niet te wachten op dit gezeur.

Zeg maar Henk tegen mij

Vulk

Beter goed met de gezondheid en minder met de auto dan omgekeerd zou ik zeggen!

Al bij al best positief nieuws!

volvobug

Citaat van: Vulk op 01-08-2017 18:04:11

Zo is het maar net!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Paulsson

Citaat van: volvobug op 01-08-2017 18:39:06
Citaat van: Vulk op 01-08-2017 18:04:11

Zo is het maar net!

mee eens !

Goed om te horen dat het wat beter gaat Henk. Jammer van het vandalisme/slechte poging tot benzine stelen, maar dat heb je zeer snel opgelost zo te horen!

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

cornelis-b

Vandaag heb ik even een set aluminium draagarmen klaar gemaakt, op dit moment heb ik er een set onder zitten met de blauwe ProParts bussen maar ik wil het toch net iets stijver hebben. Van Gerwin heb ik enige tijd geleden een set PowerFlex bussen gekregen omdat ik hem had geholpen met de reparatie van zijn schopplaat en deze lagen te wachten op een wissel. Tiego had ik een set aluminium armen gegeven omdat hij bij mij de kachelradiator had vervangen maar die wilde ze toch niet gaan gebruiken en ik kreeg ze weer terug van hem. De fuseekogels had ik al meer dan een jaar liggen, over genomen van een forumlid na een tip van Pim, maar weet niet meer van wie ik ze toen had overgenomen ;D

Zoals gezegd vandaag de armen in de koud ontvetter gespoten en daarna behandeld met een zeepsponsje, zo'n staalwol geval, om de oude tectylresten er af te krijgen. Ruk klus maar redelijk gelukt, daarna de corrosie pitjes verwijderd op de plaats waar de fuseekogel in de draagarm valt met de dremel en een staalborsteltje.

De Powerflex bussen er in persen viel wel mee met het pers tooltje wat ik ook gebruik voor het bovenste motorrubber en een lik glijmiddel 2000 wat normaal gebruikt wordt voor het in elkaar schuiven van PVC pijpen voor waterleiding gebruik. Binnen kort maar eens monteren en kijken hoe dit stuurt.

Nu zit er dit onder

En dit gaat het worden

Zeg maar Henk tegen mij

razorx

Ik ben heel benieuwd naar je ervaring. Ik herinner me van Misha ontevredenheid over een te stijve opzet. Het resultaat zal afhangen van de rubbers.
Terwijl ik typ realiseer ik me de dubbelzinnigheid veroorzaakt door mijn woordkeuze. ;D

V70geRwin

Netjes Henk, moest je nog met de vijl aan de gang om de gietranden er af te halen?

Ook sloot het bij mij aan de binnenkanten niet lekker aan, daar begint de bocht net iets te snel en lopen de zwarte ringen niet lekker tegen het aanlegvlak van het oog. Hoe beter dit aansluit hoe makkelijker ze er straks weer tussen passen...

arjenT5R

Moet weer wachten tot ik in de buurt va land ben om je weblog foto's te kunnen bekijken me 4g internet hij is fijn  :eusa_pray:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

cornelis-b

Citaat van: V70geRwin op 08-08-2017 10:42:33
Netjes Henk, moest je nog met de vijl aan de gang om de gietranden er af te halen?

Ook sloot het bij mij aan de binnenkanten niet lekker aan, daar begint de bocht net iets te snel en lopen de zwarte ringen niet lekker tegen het aanlegvlak van het oog. Hoe beter dit aansluit hoe makkelijker ze er straks weer tussen passen...

Het klopt dat de losse ringen niet mooi uitkomen maar dat had ik ook met de ProParts rubbers maar dat was snel opgelost door het randje van de ring even tegen de slijpschijf te houden en er een klein schuin kantje aan te maken. Dit doet verder niets af aan de werking en het sluit zoveel mooier aan.verder heb ik een klein likje Polymax op de bus aangebracht en toen de ring er op gezet zodat deze mooi op zijn plaats blijft. De draagarmen monteren gaat ook weer super makkelijk met:

Zeg maar Henk tegen mij

henry classic v70

Citaat van: razorx op 07-08-2017 23:30:28
Ik ben heel benieuwd naar je ervaring. Ik herinner me van Misha ontevredenheid over een te stijve opzet. Het resultaat zal afhangen van de rubbers.
Terwijl ik typ realiseer ik me de dubbelzinnigheid veroorzaakt door mijn woordkeuze. ;D

:eusa_clap:  whahahahahahaha... moest 'm nog een keer lezen  :D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4