855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: cornelis-b op 16-04-2015 23:31:42
Citaat van: Slapouwehoer op 16-04-2015 23:28:58
was wel een grappig gezicht drie zwarte kanonnen in de straat :D

Vooral met buurvrouw Ria die vroeg waar de vlaggetjes waren ;D :o

;D ;D

T5-Klaas

Henk,

Een fotootje van de (begrafenis)stoet?

Groet,
(T5-)Klaas

ex 855 T-5R (019), ex V70 classic T-5 (417), ex V70 classic TDI (427)

cornelis-b

Citaat van: T5-Klaas op 17-04-2015 11:40:59
Henk,

Een fotootje van de (begrafenis)stoet?

Groet,
(T5-)Klaas

Helaas alleen van onze wagens Klaas, Marco had hem aan de overkant geparkeerd.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

Vandaag ben ik even langs geweest bij mijn kameraad Henk in Zaandijk, hij heeft een mooie loods en echt professioneel gereedschap ( Snap-on  ) en wat hij niet heeft haalt hij een paar honderd meter verder in het garagebedrijf van zijn zoon ;D

We wilden een nieuwe wartel op de remleiding plaatsen omdat ik dacht dat deze helemaal rond gedraaid was, dus auto op de krik en wiel er af en Henk kijkt en vraagt wat heb jij voor open ringsleutel? Heb ik niet, heb ze van de buurman geleend. Deze dus.

Trap die maar in het vullusvat op zijn Zaans ;D Henk zet er zijn eigen tools op en pats los is de wartel, scheelde een hoop werk, ik even de remleiding dicht gehouden terwijl Henk de remslang van de klauw los haalde en de nieuwe staal omvlochten monteerde, toen de remleiding weer aan de slang en we hoefde dus helemaal geen nieuwe wartel te plaatsen en een nieuwe fels te persen :eusa_dance:

Slangetje op het ontluchtings nippel en een bak er onder, nippel open en ja de vloeistof kwam er uit. Ik wilde traditioneel ontluchten maar Henk liet hem nog even lekker in de bak druppelen. Na een aantal minuten het nippel dicht en ik mocht op het pedaal trappen, ik had verwacht de bodem te raken maar ik had gewoon volle pedaal druk. Eigenlijk niet vreemd want door hem even te laten druppelen heeft de nieuwe slang zich gevuld met vloeistof. Toch nog even traditioneel twee maal druk op het pedaal en nippel open, nippel vast en pedaal los.

Daarna de andere kant gedaan en en ook daar weer even de leiding vol laten lopen, uiteraard het niveau in het reservoir in de gaten gehouden en ook deze kant nog even met twee trappen op het pedaal gecontroleerd op lucht.

Al met al een leuke sleutel ervaring met een man die normaal alleen maar met dikke GMC 8 cilinders bezig is en nu met een "kleine 5 cilinder" die er volgens hem gewoon 3 mist ;D ;D

Het remt wel veel directer, nu achter nog.

Vanwege vuile jatten maar een miserabel plaatje, dopje zit weer op het nippel  :)
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

V70geRwin

Mooie aanvulling op de 302 set Henk, netjes.

Slapouwehoer

Foto hadden we inderdaad moeten maken. Ach die komt er vast nog wel :)
ALS HET NERGENS OVER GAAT DAN KAN JE HET ER MET MIJ OVER HEBBEN ....

855T5+

Zo'n setje wilde ik er op de vorige sleuteldag bij Hooftman Woerden onder schroeven, bij mn 302s. Mislukte dus omdat de achterslangetjes verkeerd bleken en toen we daar achter waren, moesten de oude er weer op (gelukkig niet destructief verwijderd!) en daarna geen tijd meer voor de voorkant. Aarrghh. Dat moet dus nog een keer. Met deze beschrijving weet ik weer wat meer van hoe en wat!
Volvo: Mutatis Mutandis

Groene850

Heb net even je hele blok gelezen, de Volvo staat er erg goed bij!
De verlaging maakt hem sportief, ziet er heel gaaf uit.
Merk je met rijden dat het anders is?

UserID6342

Idd fatsoenlijk gereedschap does the job....

cornelis-b

Maarten die remslangen had ik veel eerder moeten doen het remt echt directer dan standaard, je hebt een heel ander pedaal gevoel, het voelt harder aan.

Alain, standaard werd een R geleverd met twee centimeter verlaging ten opzichte van het standaard onderstel en een van de vorige eigenaren had er achter verzwaarde veren onder gezet, reed echt ruk en stuiterde bijna als je pittig door de bochten ging. Wij hebben de auto rondom 40 millimeter verlaagd ten opzichte van het standaard onderstel en dat is goed merkbaar, het is allemaal wat stugger en het stuurt strakker. Het is dus niet alleen voor de looks maar ook voor het weggedrag. Voor Sachs dempers met Apex veren en achter Monroe met Weitec veren.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Citaat van: Dirk342 op 18-04-2015 07:45:16
Idd fatsoenlijk gereedschap does the job....

Helemaal waar Dirk, en ik ga ook maar Snap-on "verzamelen"

Het meeste gereedschap in mijn kist is van Gedore en komt uit de schuur van vader, zeker niet slecht maar een keer nieuw aanschaffen is nooit verkeerd ;D

Zeg maar Henk tegen mij

Slapouwehoer

Wordt tijd dat ik is in jou bolide ga sturen om het verschil te merken, ik wil die van mij misschien ook een beetje verlagen. oh wacht dat is project zoveel :D

eerst maar een chip erin en daarna downpipe
ALS HET NERGENS OVER GAAT DAN KAN JE HET ER MET MIJ OVER HEBBEN ....

Vulk

Ik zou eerst de downpipe doen en dan pas de chip. Zo kan de software perfect afgesteld worden op de hardware.

razorx

Ow wat herkenbaar dit verhaal. De eerste keer dat ik een remslang deed had ik prutgereedschap. Letterlijk niet te doen. Met een goede open ringsleutel is het een feest.

henry classic v70

Citaat van: Slapouwehoer op 18-04-2015 08:36:22
Wordt tijd dat ik is in jou bolide ga sturen om het verschil te merken, ik wil die van mij misschien ook een beetje verlagen. oh wacht dat is project zoveel :D

eerst maar een chip erin en daarna downpipe

Citaat van: Vulk op 18-04-2015 08:38:45
Ik zou eerst de downpipe doen en dan pas de chip. Zo kan de software perfect afgesteld worden op de hardware.

.. eerst zou je alles optimaal moeten hebben (stage 0) voordat je gaat chippen
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4